Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Мацюк Віктор Михайлович, Приймак Іванна Михайлівна
На сьогодні спостерігається зростання впливу технічних засобів на освітній процес в загальноосвітній школі та інших ланках освіти. Електронні технології навчання стали невід’ємною частиною освітнього процесу, особливе місце серед них посідає мобільне навчання, що вдало впроваджується в навчально- виховний процес завдяки підходу BYOD (Bring Your Own Device- принеси свій власний девайс).
Read more ...
Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди
Малець Євген, Масич Віталій, Сєргєєв Віктор
Необхідність оновлення лабораторного обладнання в фізичних лабораторіях навчальних закладів є очевидною і важливою задачею, позитивне рішення якої дозволяє підвищити якість фізичної освіти, Протягом багатьох років на кафедрі фізики ХНПУ імені Г.С.Сковороди в навчально-дослідницькому процесі використовується автоматизований комп’ютерний комплекс «Експериментатор», ідея створення якого належить співробітникам кафедри. Відносно простий в експлуатації, він дозволяє проводити вимірювання різних фізичних параметрів як функції часу, температури, деформації, напруги і т. д., отримувати інформацію у вигляді графіків, таблиць, відео-зображень. В ході виконання експерименту стає можливим спостерігати і фіксувати чисельні параметри фізичних процесів, які при застосуванні класичних методик вимірювання зареєструвати і фіксувати неможливо. Можна говорити, що є фрагменти фізичного явища (процесу), які залишаються «в тіні», але, коли вони витягуються «на світло», то фізичне явище стає більш повним і інформативнішим.
Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Кулик Євген, Кравець Ольга
Відповідно до Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні та завдяки появі нових інформаційних платформ виникла можливість навчатися віддалено від освітнього закладу в будь-який зручний час. Особливо актуальними дистанційні технології навчання стали в період всесвітньої пандемії СОVID. Відтепер технології дистанційного навчання використовуються в різних формах: очній, заочній, неформальній, інклюзивній, а також в окремих дисциплін. Дистанційне навчання мобілізує особистісні якості, такі як самоорганізація, пізнавальна активність та здатність до самостійної навчальної діяльності.
Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Кузьменко Павло, Геленко Антоніна
Перспективним шляхом удосконалення навчального процесу у вищих навчальних закладах є використання мультимедійної системи. Сучасне викладання неможливе без використання мультимедіа технологій, як інструменту для вдосконалення і оптимізації навчального процесу. Мультимедіа дозволяє надати навчально-виховному процесу гнучкості та посилити його прикладну спрямованість. Мультимедіа розуміється як сучасна комп’ютерна технологія, що дозволяє об’єднати в комп’ютерній системі текст, звук, відеозображення, графічні зображення й анімацію. Використання віртуальної реальності у педагогічному процесі породжує ефект присутності, що сприяє активізації процесів уваги, уяви, пам’яті та сприймання. Завдяки застосуванню в мультимедійних продуктах і послугах одночасної дії графічної, аудіо (звукової) і візуальної інформації ці засоби володіють великим емоційним зарядом і активно включають увагу користувача [8].
ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СЛУЖБИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ
Черкаський інститут пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля Національного університету цивільного захисту України
Кришталь Василь
Сучасне життя і професійна діяльність практично не можливі без використання інформаційно-комунікаційних технологій. Виховання всебічно розвиненого фахівця і професіонала служби цивільного захисту є першочерговим завданням профільних закладів вищої освіти.