Ольга Паніна
Державний вищий навчальний заклад
«Херсонське морехідне училище рибної промисловості»
(Херсон)
Анотація. У статті розглянута методика донесення навчальної інформації, яка використовується автором при викладанні фізики в морському вищому навчальному закладі з урахуванням специфічних змін в механізмах когнітивних процесів сучасної людини, які відбуваються під впливом сучасних інформаційно-комунікативних технологій.
Ключові слова: когнітивні процеси, гіпертекст, цифровий іммігрант, синдром дефіциту уваги, кліпове мислення, опорний конспект, блоки інформації.
Ольга Панина
Государвственное высшее учебное заведение
«Херсонское мореходное училище рыбной промышленности»
Методические особенности изложения учебного материала по физике курсантам морских вузов с учетом специфики когнитивного восприятия и влияния информационно-коммуникативных факторов
Аннотация. В статье рассмотрена методика преподнесения учебной информации, которая используется автором при преподавании физики в морском высшем учебном заведении, с учетом специфических изменений в механизмах когнитивных процесов современного человека, которыэ происходят под воздействием современных информационно-коммуникативных технологий.
Ключевые слова: когнитивные процессы, гипертекст, цифровой иммигрант, синдром дефицита внимания, клиповое мышление, опорній конспект, блоки информации.
Olga Panina
Kherson Maritime College of Fishing Industry
Methodical features of training of physical educashional material for cadets of maritime higher school considering specifics of cognitive perception
in the influence of factors information and
communicative technologies
Abstract. As the title implies the article describes the method of presenting educational information that is used by the author in the process of teaching physics in the maritime higher education, taking into account the specific changes in the mechanisms of cognitive processes of modern man, which occur under the influence of modern information and communication technologies. It is proposed the methods of using reference synopsis as way of increasing productivity of student's working with unknown material. Also in this article provides a brief description of current psychological research, which analyze problems of change of mechanisms of human cognitive processes as a result of the influence of modern information technologies. In addition it is an overview of the different training methods of modern Ukrainian teachers.
Keywords: cognitive processes, hypertext, a digital immigrant, attention deficit disorder, net-thinking, blocks of information.
Деякі аспекти дистанційного навчання майбутніх вчителів технологій обробці конструкційних матеріалів
Гринь Денис
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
(Кропивницький)
Анотація. Стаття присвячена впровадженню дистанційного навчанню в вищій школі при підготовці майбутніх вчителів технологій. В статті зроблено аналіз літератури авторів, щодо цієї теми. Проаналізовані підходи та принципи дистанційного навчання не тільки в Україні а й за її межами. Виокремленні аспекти розвитку та напрямки подальшого впровадження цього напрямку освіти, який знаходить все більше розвитку в Україні. Запропоновані варіанти активізації самостійної роботи майбутнього вчителя технології через активізацію пошуково-творчого підходу до навчання на прикладі технічного предмету обробка конструкційних матеріалів. Зроблені висновки згідно обробленого матеріалу та запропонованих варіанти подальшого розвитку таких ідей.
Ключові слова: інформаційні технології, дистанційне навчання, вчителі технології, самореалізація, пошуково-творчий підхід, технології, обробка конструкційних матеріалів.
Гринь Денис
Кировоградский государственный педагогический университет имени Владимира Виниченка
НЕКОТОРЫЕ АСПЕКТЫ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ ТЕХНОЛОГИИ ОБРАБОТКЕ КОНСТРУКЦИОННЫХ МАТЕРИАЛОВ
Аннотация. Статья посвящена внедрению дистанционного обучения в высшей школе при подготовке будущих учителей технологий. В статье сделан анализ литературы авторов, по этой теме. Проанализированы подходы и принципы дистанционного обучения не только в Украине но и за ее пределами. Выделены аспекты развития и направления дальнейшего внедрения этого направления образования, который находит все большего развития в Украине. Предложенные варианты активизации самостоятельной работы будущего учителя технологии через активизацию поисково-творческого подхода к обучению на примере технического предмета обработка конструкционных материалов. Сделанные выводы по обработанному материалу и предложенных вариантах дальнейшего развития таких идей.
Ключевые слова: информационные технологии, дистанционное обучение, учитель технологии, самореализация, поисково-творческий подход, технологии, обработка конструкционных материалов.
Grin Denis
Kirovohrad Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University
SOME ASPECTS OF DISTANCE LEARNING TECHNOLOGIES OF THE FUTURE TEACHERS ON THE SUBJECT OF CONSTRUCTION MATERIALS PROCESSING
Abstract. The article is devoted to the introduction of distance learning in higher education in the preparation of the future teachers of technology. The article made an analysis of the literature the authors on this subject. Analyzed approaches and distance learning principles not only in Ukraine but also abroad. Highlighted aspects of the development and direction of the further implementation of this direction of education, which is a growing development in Ukraine. Proposed options for enhancing the independent work of the future teacher of technology through the activation of search and a creative approach to teaching by the example of the technical treatment of the subject of structural materials. The findings on the processed materials and the proposed options for further development of such ideas.
Keywords: information technology, distance learning, teacher of technology, self-actualization, search and creativity, technology, processing of construction materials.
Застосування методу проектів у професійно орієнтованому навчанні фізики в агротехнологічних коледжах
Артем Барканов
Бердянський державний педагогічний університет
(Бердянськ)
Анотація. У статті розглянуто питання визначення ролі методу проектів у навчально-пізнавальній діяльності студентів агротехнологічних коледжів під час вивчення фізики з залученням професійно-спрямованого матеріалу. Проаналізовано історичний аспект становлення методу проектів у викладанні фізики. Дано поняття професійно-спрямованого проекту з фізики. Запропоновано теми студентських проектів з фізики, в яких враховано професійно-спрямовану складову. Представлені дані анкетування студентів, щодо питань удосконалення викладання курсу фізики. Запропоновано шляхи підвищення інтересу під час навчання фізики шляхом залучення студентів до проектної діяльності.
Ключові слова: професійна спрямованість, агротехнологічна освіта, фізика, метод проектів.
Артем Барканов
Бердянский государственный педагогический университет
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МЕТОДА ПРОЕКТОВ У ПРОФФЕСИОНАЛЬНО ОРИЕНТИРОВАННОМ ОБУЧЕНИИ ФИЗИКИ В АГРОТЕХНОЛОГИЧЕСКИХ КОЛЕДЖАХ
Аннотация. В статье рассмотрены вопросы определения роли метода проектов в учебно-познавательной деятельности студентов агротехнологических колледжей при изучении физики с привлечением профессионально-направленного материала. Проанализированы исторический аспект становления метода проектов в преподавании физики. Дано понятие профессионально-направленного проекта по физике. Предложены темы студенческих проектов по физике, в которых учтены профессионально-направленная составляющую. Представленные данные анкетирования студентов, по вопросам совершенствования преподавания курса физики. Предложены пути повышения интереса при обучении физики путем привлечения студентов к проектной деятельности.
Ключевые слова: профессиональная направленность, агротехнологическое образование, физика, метод проектов.
Аrtyem Barkanov
Berdyansk state pedagogical university
APPLICATION OF METHOD OF PROJECTS In professionally-oriented teaching of physics in agrotechnological colleges
Abstract. We considered the question of defining the role of method of projects in teaching and learning of students of agrotechnological college while studying physics with the assistance of professionally-directed material. We analyzed the historical aspect of the formation of method of projects in teaching physics. We gave the concept of professionally-directed project in physics. We proposed a topic of student projects in physics, which accounted professionally directed component. We gave the data of survey of students on issues of improving the teaching of physics. We proposed ways of increasing interest in the study of physics by engaging students in project activities.
Keywords: professional orientation, agrotechnological education, physics, project method.
Олег Царенко
(Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кіровоград, Україна)
Незважаючи на понад тридцятилітній термін впровадження компʼютерної техніки в навчальний процес ступінь інформатизації освіти досі залишається незадовільним через недостатність педагогічних програмних засобів з більшості навчальних дисциплін. Тому актуальним завданням сьогодення все ще є розробка та широке впровадження в навчально-виховний процес різноманітних інформаційно-компʼютерних засобів навчання до яких, зазвичай, відносять електронні навчальні книги, аудіовізуальні матеріали, програмно-методичне забезпечення компʼютерних технологій (дистанційні курси, тестуючі програми, тренажери, мультимедійні засоби) та інше.
Read more ...
Анатолій Закусило
(НПУ імені М. П. Драгоманова, м. Київ, Україна)
1. Проблемі підвищення ефективності навчання з використанням інформаційних і комп’ютерних технологій присвячено багато досліджень і публікацій. Великий внесок у цьому напрямі стосовно викладання математики внесли також вітчизняні фахівці (див., наприклад, [1; 2]).