Accessibility Tools

РЕКРЕАЦІЙНО-ОЗДОРОВЧИЙ ВПЛИВ РУХЛИВИХ ІГОР НА ОРГАНІЗМ ШКОЛЯРІВ З НЕДОЛІКАМИ У СТАНІ ЗДОРОВ’Я

УДК: 373.3/.5.016:796.1

ШЕВЧЕНКО Ольга Володимирівна

кандидат педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри теорії і методики фізичного виховання

Центральноукраїнського державного педагогічного

 університету імені Володимира Винниченка

ORCID ID 0000-0002-9493-348X

e-mail: [email protected]

 

        МЕЛЬНІК Анастасія Олександрівна

кандидат педагогічних наук, доцент,

кафедри теорії і методики фізичного виховання

Центральноукраїнського державного педагогічного

 університету імені Володимира Винниченка

ORCID ID 0000-0001-7785-4168

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Система шкільної освіти передбачає використання у навчальному і виховному процесах традиційних форм і засобів впливу на дітей. Важливе місце серед них відводиться рухливим іграм, що мають велике оздоровче і виховне значення. Заняття рухливими іграми сприяють зміцненню здоров’я, а разом з тим розвивають і вдосконалюють у студентів життєво необхідні рухові навички, формують вміння щодо організації і методики їх проведення.

Завдання шкільного вчителя фізичної культури, тренера, педагога-організатора з позакласної роботи – чітко уявляти, що гра – одна із форм організації дітей та підлітків, спрямована на зміцнення здоров’я, підвищення їхньої рухової активності, працездатності, загартування організму, формування рухових здібностей. У системі підготовки майбутніх фахівців рухливі ігри займають провідне місце, щоб розширити й поглибити їх професійну підготовку.

ОНОВЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ ШКІЛЬНОЇ ФІЗИКИ У СФЕРІ ВИВЧЕННЯ ЛАЗЕРНОЇ ТЕХНІКИ

УДК 372.853

НАУМЧИК Павло Іванович

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри ІВТ, метрології та фізики

Чернігівського національного технологічного університету

 ORCID ID 0000-0002-1436-9111

е-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. У статті 12 Закону України «Про освіту» введено поняття компетентність: «компетентність – динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та подальшу навчальну діяльність» [8]. Цим самим Законом для загальної середньої освіти визначено 10 ключових компетентностей для нової української школи. Однією з них є компетентності в природничих науках і технологіях, які передбачають наукове розуміння природи й сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати. З огляду на це можна зауважити про необхідність ознайомлення учнів на уроках фізики із сучасною технікою, яка використовується у виробництві й побуті.

Нами вже зверталась увага на те, що шкільна програма й сучасні підручники недостатньо висвітлюють досягнення науки і техніки [7]. Так, у нових шкільних підручниках із фізики часто можна зустріти матеріал про застарілу техніку, яка вже давно не використовується. Одним із прикладів такого навчального матеріалу є квантові генератори.

Детальніше

ВАРІЮВАННЯ УМОВИ ЗАДАЧІ ЯК ПРИЙОМ ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ ЗДАТНОСТІ РОЗПІЗНАВАТИ СПІЛЬНУ МАТЕМАТИЧНУ МОДЕЛЬ У РІЗНИХ ЗАДАЧАХ

Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Москаленко Оксана, Москаленко Юрій, Марченко Валентин, Коваленко Олена

Здатність розуміти зміст поставленої задачі, уміння порівнювати дані, перетворювати умову, виділяти знайоме (схоже) у зміненій ситуації є цінними характеристиками розумової діяльності сучасної людини.

У цьому контексті вартим уваги, на нашу думку, є використання прийому варіювання умови задачі та створення на цій основі відповідних добірок задач, кожна з яких отримана з базової задачі шляхом видозміни її форми (види зовнішньої форми співвіднесемо з видами задач за основною вимогою) або змісту (компонентами змісту вважатимемо умову (дані), вимогу, теоретичну базу та спосіб розв’язування задачі). Основна мета використання таких добірок – розвиток у школярів уміння розпізнавати спільну (однакову) математичну модель у різних за формулюванням задачах та асоціювати такі задачі за цією моделлю.

Детальніше

ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Михайленко Ірина, Нестеренко Володимир

Головними факторами інтенсифікації процесів інтернаціоналізації вищої освіти в Україні є співпраця з іноземними партнерами, відповідна комунікація та академічна мобільність. Спільні освітні або науково-дослідницькі програми, навчання іноземних студентів є не лише чинниками, що демонструють науковий та освітній потенціал, рівень міжнародних зв’язків, але це ще й вагома інвестиція у власне майбутнє та конкурентоспроможність країни. Для нашої держави надзвичайно важливо разом з усім світом відкривати нові можливості для розвитку, для знань, і, водночас, бути місцем таких можливостей для представників багатьох інших країн. Ключовими принципами формування іміджу України як держави, привабливої для навчання, є якість освіти, прозорість процесу вступу, безпека студентів-іноземців. Але існує необхідність пошуку нових підходів до організації навчального процесу іноземних громадян, розробці та впровадженні авторських методик навчання, створення таких навчально-методичних матеріалів, що дозволять підвищити рівень ефективності навчання та сприятимуть індивідуалізації навчальних прийомів, засобів та методів навчання.

МЕТОДОЛОГІЯ МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ

Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Лукащук Тамара

Одним з основних завдань системи освіти початкової, середньої, середньої спеціальної чи то вищої є пошуки та впровадження методів розвитку творчого мислення [1]. Фундаментальна підготовка в системі вищої освіти надає можливість майбутнім фахівцям , науковим співробітникам застосовувати математичний аппарат в своїй професіональний діяльності.

Детальніше