Accessibility Tools

ВАРІЮВАННЯ УМОВИ ЗАДАЧІ ЯК ПРИЙОМ ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ ЗДАТНОСТІ РОЗПІЗНАВАТИ СПІЛЬНУ МАТЕМАТИЧНУ МОДЕЛЬ У РІЗНИХ ЗАДАЧАХ

Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Москаленко Оксана, Москаленко Юрій, Марченко Валентин, Коваленко Олена

Здатність розуміти зміст поставленої задачі, уміння порівнювати дані, перетворювати умову, виділяти знайоме (схоже) у зміненій ситуації є цінними характеристиками розумової діяльності сучасної людини.

У цьому контексті вартим уваги, на нашу думку, є використання прийому варіювання умови задачі та створення на цій основі відповідних добірок задач, кожна з яких отримана з базової задачі шляхом видозміни її форми (види зовнішньої форми співвіднесемо з видами задач за основною вимогою) або змісту (компонентами змісту вважатимемо умову (дані), вимогу, теоретичну базу та спосіб розв’язування задачі). Основна мета використання таких добірок – розвиток у школярів уміння розпізнавати спільну (однакову) математичну модель у різних за формулюванням задачах та асоціювати такі задачі за цією моделлю.

Детальніше