УДК 378.147.091.3:004
Іващенко Яна, Ляшенко Юрій
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
Ключові слова: інформаційні технології, командна робота, дистанційні технології, Moodle, Trello, Slack, канбан, трелло-дошки.
Однією із найбільш перспективних галузей України і світу є інформаційні технології (ІТ). Успішна реалізація ІТ-проектів залежить не лише від об’єднання висококласних фахівців, а й від розвитку командних навичок та взаємодій між ними. Працюючи у складі команди, розвиваються комунікативні якості, формуються навички роботи в колективі, підвищується мотивація навчання. Отже, однією з головних проблем, що існує в процесі підготовки ІТ-фахівців, є недостатність використання інструментів командної роботи. Існуючі засоби підготовки не завжди відповідають сучасним вимогам і потребують трансформації. Таким чином, метою даної роботи є огляд інструментів та засобів командної роботи для організації спільної навчальної діяльності в процесі підготовки студентів ІТ-спеціальностей.
Read more ...
УДК 37.091.313:004.032.6
Копняк Наталія
Вінницький державний педагогічний університет
імені Михайла Коцюбинського
Копняк Ірина
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
Постановка проблеми. Останніми роками з’явилася значна кількість різноманітного хмарного програмного забезпечення навчального призначення, яке має значний функціонал, до того ж велика їх кількість є безкоштовними. З іншого боку, викладачі мало ознайомлені з можливостями таких сервісів та майже не використовують їх у своїй педагогічній діяльності.
Кисельова Ольга, Колтко Юлія, Абрамова Оксана
(Кропивницький)
Сьогодні мультимедійні технології є одним із перспективних напрямів у візуалізації навчального процесу. Мультимедіа ‑ це система комплексної взаємодії візуальних і аудіоефектів під управлінням інтерактивного програмного забезпечення з використанням сучасних технічних і програмних засобів, які об’єднують текст, звук, графіку, фото, відео тощо в одному цифровому відтворенні.
Для підвищення ефективності засвоєння навчального матеріалу студентами спеціальності Трудове навчання та технології під час аудиторних занять широко застосовують мультимедійні технології. Презентації вдають із себе потужний інструмент, які допомагають педагогу доносити інформацію найбільш ефективними і наочними способами. Для створення презентацій можна застосовувати різні сучасні програми та ресурси: Animoto, GoogleDocs, GooglePresentations, HaikuDeck, OpenImpress, Piktochart, Prezi, SlideDog, SoftMakerPresentations, Flash та інші. Найрозповсюдженішим є створення презентацій у програмі PowerPoint, яка є частиною набору додатків Microsoft Office [1, с. 102].
УДК 378:687.1
Єжова Ольга, Манойленко Наталія, Боса Тетяна
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Постановка проблеми у загальному вигляді. Кваліфікаційна робота бакалавра передбачена навчальним планом підготовки майбутніх вчителів трудового навчання. В процесі її підготовки та захисту студенти виявляють здатність самостійно розв’язувати професійні завдання на основі набутих в процесі навчання знань, умінь та компетенцій. Важливою вимогою до кваліфікаційної роботи є її скерованість на розроблення та застосування новітніх технологій наукового пошуку та розв’язання прикладних завдань. Водночас потребує розроблення методологія застосування інноваційних технологій, обладнання та матеріалів при виконанні кваліфікаційної роботи. Як зазначено у [1], складовою виробничо-технологічної компетентності інженера-педагога є готовність добирати та застосовувати сучасне обладнання. Крім того, сучасний вчитель повинен уміти добирати нові матеріали з урахуванням прогнозу їх розвитку, викладеного у [4].
УДК 004: 378.147
Грицук Юрій, Грицук Оксана
Донбаська національна академія будівництва і архітектури, м. Краматорськ, Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», м. Бахмут
У контексті мультимедійного освітнього середовища закладу вищої освіти (МОС ЗВО) використання мультимедіа як особливого класу програмного й апаратного забезпечення, глобальної мережі Internet та дистанційних навчальних курсів дозволяє активізувати пізнавальну діяльність і творчі здібності здобувачів [1]. Мультимедійні компоненти не замінюють навчальний зміст або освітній процес. За допомогою цих посередників між тим, хто навчає, і тим, хто навчається, створюються умови для сприймання, передачі, засвоєння навчального матеріалу. Використання інформаційно-пошукових систем, освітніх порталів, бібліотечних каталогів, файл-серверів сприяє підвищенню якості освіти.