Marina Bilotserkovets;
(Sumy, Ukraine)
Multimedia projects implementation is highly significant for enhancing the learning experience for students. Mental activity is stimulated through human five senses, with the priority of visual sense. Human brain is set up well to integrate information from different source inputs, especially from different modalities. Powerful learning impact occurs when words and images are combined, and these effects become especially strong when the words and images are made meaningful through accessing previously mastered knowledge. Multimedia educational representations provide efficient learning impulse because:
-
revision is mostly visually triggered, that is why visual representation provides actual triggering of the full memory;
-
only structured information can go into Long Term Memory, so the mastered knowledge transfers from Working Memory into Long Term Memory and leads to the subsequent revision;
-
they facilitate the ability of students to understand the relevance of a whole to its various parts, that fosters comprehension [1, p. 78].
Read more ...
Марія Алексєєва,
(м.Харків, Україна)
У професійно-кваліфікаційних вимогах, що висувають сьогодні роботодавці до майбутніх спеціалістів, значна роль відводиться таким показникам готовності до фахової діяльності, як мовна і мовленнєва компетентність, рівень володіння діалоговою комунікацією, зокрема англомовною.
Вміння спілкуватися вважається не тільки одним із показників людської культури, але й критерієм, що визначає рівень освіченості та професійної компетентності фахівця. Відомо, що діалог є важливою формою спілкування. Навчальний процес неможливий без діалогу педагога і особистості, що навчається, тому основним засобом такої взаємодії є процес інтенсивного і повноцінного спілкування. У зв’язку з цим комунікативна компетентність виступає як одна з найбільш важливих, професійно значущих характеристик, а навчальний діалог є одним із засобів формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх спеціалістів.