pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ІНКЛЮЗІЯ У ФІЗКУЛЬТУРНІЙ ОСВІТІ КРАЇН-ЧЛЕНІВ ЄС

СКАЛЬСКІ Даріуш –

PhD, Академія фізичного виховання в Гданьську, Польща

ОRCID:0000-0003-3280-3724

e-mail: [email protected]

Анотація

    Системи спеціального навчання створені з метою піклування про дітей, для яких необхідно забезпечувати спеціальні можливості і додаткову підтримку. Раніше таке навчання здійснювалося виключно у спеціальних навчальних закладах, які функціонують і зараз, проте за останні понад п’ятдесят років все нагальнішою стає потреба у створенні умов для навчання дітей з особливими потребами у загальноосвітніх школах.

Ключові слова: інклюзія, фізкультурна освіта, країни-члени ЄС.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Kudláček, M. (2010). EUSAPA: an introduction. European Standards in Adapted Physical Activity, 7–10.

2. European Journal of Adapted Physical Activity. (2018). Retrieved from http://eujapa.upol.cz/index.php/EUJAPA.

3. EUFAPA. (2010). European Congress of Adapted Physical Activity (EUCAPA). Retrieved from
http://www.eufapa.eu/index.php/home/78-europeancongress-of-adapted-physical-activity-eucapa.html.

4. EUFAPA. (2018). Retrieved from http://www.eufapa.eu/index.php/apa-ineurope/information-from-countries

5. OECD. (2000). Inclusive education at work students with disabilities in mainstream schools: students with disabilities in mainstream schools. OECD: OECD Publishing.

6. The Warnock Report (1978). Special Educational Needs Report of the Committee of Enquiry into the Education of Handicapped Children and Young People. London: Her Majesty's Stationery Office, 1978.

ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ЗДОРОВ’Я МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

ГАЛІМСЬКА Інна Іванівна ‒

кандидат педагогічних наук, старший викладач, доцент кафедри фізичної і психофізіологічної підготовки

Льотної академії Національного авіаційного університету

ORCID: 0000-0002-3207-3525

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті висвітлено проблему формування культури здоров'я студентів. Проаналізовано базові поняття з зазначеної проблеми, розкрито їх сутність та зміст. Обґрунтовано роль фізичного виховання як навчальної дисципліни у процесі формування культури здоров'я молоді.

Ключові слова: культура, загальнолюдська культура, культура здоров'я, фізична культура, фізичне виховання, здоровий спосіб життя, рухова активність, оздоровчо-фізкультурна діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Амосов Н. М. Роздуми про здоров'я. 2-е вид. [Текст] / Н. М. Амосов. – М.: Молода гвардія, 1979. – 191 с.

2. Бурлакова Т. Л. Педагогічні аспекти формування культури здоров’я у молодших школярів / Т. Л. Бур-лакова // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2010. – № 17 (204). – Ч. ІІ. – С. 246–251.

3. Гладощук О. Г. Педагогічні умови вдосконалення культури зміцнення здоров’я студентів в системі фізичного виховання у вищому навчальному закладі: дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О. Г. Гладощук; Інститут вищої освіти АПН України. – К., 2008. – 233 с.

4. Горащук В. П.Формирование культуры здоровья школьников (теория и практика). – Луганск: Альма-матер, 2003. – 376 с.

5. Ивина А. А. Культура // Философия: Энциклопедический словарь. — М.: Гардарики, 2010. – 678 с.

6. Маркова О. В. Виховання здорового способу життя учнів старшого підліткового віку з ослабленим здоров’ям: дис…. канд. пед. наук: 13.00.07 / Маркова Олена Віталіївна. – Кіровоград, 2011. – 292 с.

7. Мойсеюк В. П. Сучасні підходи до вивчення феномену культури здоров'я. – Тернопіль: Богдан, 2012. – 125с.

8. Національна доктрина розвитку освіти. Указ Президента України 17 квітня 2002 року № 347/2002. // Освіта України. – № 33. – 23 квіт. 2002. – С. 4–6.

9. Сичов С. Формування у школярів і студентів потреби фізичного вдосконалення / С. Сичов // Фізичне виховання в школі. – 2001. – № 4. – С. 22– 31.

10. Скумин В. А. Культура здоровья – фундаментальная наука о человеке. – Новочеркасск: ТЕРОС, 1995. – 132 с.

11. Сущенко Л. П. Здоровий спосіб життя людини як об’єкт соціального пізнання: дис. … канд. філософ. наук: 09.00.03 / Людмила Петрівна Сущенко; Запорізький держ. ун-т. – Запоріжжя, 1997. – 185 с.

ДЕФІНІЦІЯ «ЗДОРОВ’Я» У ПЕДАГОГІЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ: БАГАТОЗНАЧНІСТЬ НАУКОВИХ ПІДХОДІВ ДО ЗМІСТУ І СКЛАДНИКІВ

ЗАХАРОВА Оксана Віталіївна ‒

кандидат педагогічних наук, старший викладач,

старший викладач кафедри фізичного виховання

Донецького національного медичного університету

e-mail:[email protected]

Анотація

    У статті проаналізована дефініція «здоров'я» в педагогічній науковій літературі, складові здоров'я, розглянуті чинники, що впливають на здоров'я людини. Автором представлено власне визначення терміну «здоров'я». Сформульовано визначення терміну «здоров'я» як багатовимірної форми характеристики стану благополуччя індивідуума, обумовленим гармонійним взаємозв'язком оптимального функціонування фізичної, психічної, емоційної, духовної, соціальної сфер, яка робить життя людини щасливим. Автор вважає, що обмежувати термін «здоров'я» станом, властивістю або процесом недостатньо для визначення важливості усіх чинників. Тому це поняття визначається терміном «форма», який є гармонійною єдністю внутрішніх і зовнішніх процесів, що впливають на здоров'я людини, створюють його благополуччя.

Ключові слова: дефініція «здоров'я», складові здоров'я, чинники, що впливають на здоров'я, холістична модель здоров'я, здоров'язберігаюче виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Айзман Р. И. Физиологические основы здоровья / Р. И. Айзман, А. Я. Тернер. – Новосибирск: ЛАДА, 2001. – 524 с.

2. Формування здорового способу життя молоді: проблеми і перспективи / О. Балакірєва, О. Вакуленко, О. Яременко та ін. – Київ: Український ін-т соціальних досліджень, 2000. – 231 с.

3. Вплив засобів масової інформації та інших джерел на формування здорового способу життя дітей та молоді: Електронний ресурс. – Київ, 2001. – Режим доступу: http://uanew. narod. ru/maniu. htm .

4. Ирхин В. Н. Опыт реализации программы «Здоровьесбережение» в университете / В. Н. Ирхин, И. В. Ирхина; БелГУ // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2010. – № 5. – С. 50–52.

5. Міхеєнко О. І. Холістичний підхід до оцінки рівня здоров’я організму людини // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2012. – № 1(19). – С. 36–45.

6. Федій О. А. Естетотерапія як фактор формування саногенного мислення педагога // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2010. – № 1(3). – С. 453–462.

 

СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ПЛАКАТІВ

КОПНЯК Наталія Борисівна –

кандидат педагогічних наук,

старший викладач кафедри фізики і методики навчання фізики, астрономії

Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

e-mail: [email protected]

КОПНЯК Ірина Костянтинівна –

студент факультету інформатики Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті окреслено призначення інтерактивного мультимедійного плакату та визначено його основні складові. Розглянуто основні відмінності інтерактивного мультимедійного плакату від традиційного. Запропоновано способи використання плакату у навчально-виховному процесі на різних етапах заняття. Наголошено, що один інтерактивний мультимедійний плакат може використовуватись протягом декількох занять. Проаналізовано відмінності однорівневого та багаторівневого плаката. З метою практичного використання подано основні можливості найпоширеніших хмарних сервісів, за допомогою яких можна створити інтерактивний мультимедійний плакат.

Ключові слова: інфографіка; інтерактивний мультимедійний плакат; хмарні технології; прикладне програмне забезпечення навчального призначення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аствацатуров Г. О. Три уровня интерактивности в мультимедийной дидактике. / Георгий Осипович Аствацатуров // Школьные технологии. – 2012. – № 6. – С. 83– 89.

2. Бєльчев П. В. Мультимедійні дидактичні засоби навчання у роботі сучасного вчителя [Електронний ресурс] / П. В. Бєльчев, Т. Ф. Бєльчева // – Режим доступу: http://www.sworld.com.ua/konfer29/1097.pdfБєльчев П. В. Реалізація сучасних принципів навчання математики за допомогою інтерактивної дошки Smart Board / П. В. Бєльчев, Т. І. Таблер // Гуманітарний вісник – Додаток 1 до Вип. 27, Том IV (37): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – К.: Гнозис, 2012. – С. 36–42.

3. Кабирова Е. А. Развитие креативной компетенции студентов на уроках иностранного языка средствами информационнокоммуникационных технологий / Е. А. Кабирова // Дидактика межкультурной коммуникации в иноязычном образовании: теория и практика: [материалы всерос. конф. с междунар. участием, посвященной 75-летию проф. А. Н. Утехиной: в 2 ч. / ред.: Т. И. Зеленина, Л. М. Малых. – Ижевск: Издво «Удмуртский университет», 2013. – Ч. 1: Педагогика. – 320 с.

ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАГІСТРІВ З МІЖНАРОДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ДО РЕАЛІЗАЦІІ ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ

БОГУШ Людмила –

викладач кафедри педагогіки,

Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті проаналізовано поняття професійної кар’єри, визначені основні компоненти готовності майбутніх фахівців з міжнародної інформації до успішної реалізації професійної кар’єри. Визначені педагогічні умови, що забезпечують ефективне формування готовності майбутніх фахівців до успішної реалізації професійної кар’єри та розкрито основні етапи зазначеного процесу. Виділено мотиви, що являються базовими для професійної спрямованості.

Ключові слова: професійна кар’єра, готовність майбутніх фахівців до успішної реалізації професійної кар’єри, професійна спрямованість, кар’єрні перспективи, мотиви професійної діяльності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Лоншакова H. A. Региональный вуз и рынок труда: Проблема адаптации // СОцис. – 2003, № 1 – С. 68–72.

2. Корольчук М. С. Теорія і практика професійного психологічного відбору: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / М. С. Корольчук, В. М. Крайнюк. – К.: Ніка-Центр, 2006. – 536 с.

3. Міропольська М. А. Професійна орієнтація як основа формування та побудови професійної кар’єри / М. А. Міропольська // Бюл. Ін-ту підготов. кадрів держ. служби зайнятості України, 2004. – № 2. – С. 17–19.

4. Зеер Э. Ф. Психология профессионального развития: Учебное пособие для вузов / Э. Ф. Зеер – М.: Academia, 2007. – 238 с.

5. Максимчук Н. П. Основи психологопедагогічної діагностики: навч. посіб. / Н. П. Максимчук. – Кам’янець-Поділ., 2002. – 51 с.