pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ОПЕРАТОРІВ БЕЗПІЛОТНИХ АВІАЦІЙНИХ СИСТЕМ У США

ДОСУЖИЙ Владислав Анатолійович –

здобувач Льотної академії Національного авіаційного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    Виокремлено основні етапи розвитку безпілотної авіації в США, відображено їх характерні особливості; висвітлені основні події, що впливали на розвиток безпілотної авіації в США та підготовку фахівців з експлуатації БАС; визначені основні вектори подальшого розвитку безпілотної авіації загалом та підготовки операторів БАС зокрема.

Ключові слова: безпілотна авіаційна система; історія безпілотної авіації; безпілотна авіація США; професійна підготовка операторів БАС; етапи розвитку безпілотної авіації.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Корчагин С. Стратегические дистанционно пилотируемые авиационные системы США / Полковник С. Корчагин // Зарубежное военное обозрение. – 2017. – №8. – С. 65–72.

2. Стрельников Д. Концептуальные взгляды командования ВВС США на развитие беспилотной авиации / Капитан Д. Стрельников // Зарубежное военное обозрение. – 2017. – №5. – С. 51–61.

3. Цепляева Т. П. Этапы развития беспилотных летательных аппаратов / Цепляева Т. П., Морозова О. В. // Открытые информационные и компьютерные интегрированные технологии. – 2009. – № 42. – С. 10–16.

4. Arthur Holland Michel. Analysis of U.S. Drone Exemptions 2014-2015. [Електронний ресурс] / Arthur Holland Michel & Dan Gettinger. – Center for the Study of the Drone at Bard College, 2016. – Режим доступу: http://dronecenter.bard.edu/files/2016/03/Analysis-ofU.S.-Drone-Exemptions-2014-2015.pdf.

5. Bill Yenne. Attack of the Drones: A History of Unmanned Aerial Combat / Bill Yenne. – St. Paul: Zenith Press, 2004. – 128 р.

6. Jeffrey A. Drezner. Global Hawk and DarkStar Flight Test in the HAE UAV ACTD Program, vol. 2 / Jeffrey A. Drezner & Robert S. Leonard. – Santa Monica: RAND, 2002. – 114 р.

7. John L. McLucas, Kenneth J. Alnwick, & Lawrence R. Benson. Reflections of a Technocrat: Managing Defense, Air, and Space Programs During the Cold War / John L. McLucas, Kenneth J. Alnwick, & Lawrence R. Benson. – Maxwell Air Force Base, Alabama: Air University Press, 2006 – 394 р.

8. Kenneth P. Werrell. The Evolution of the Cruise Missile / Kenneth P. Werrell. – Maxwell Air Force Base, Alabama: Air University Press, 1985. – 188 р.

9. Laurence R. Newcome. Unmanned Aviation: A Brief History of Unmanned Aerial Vehicles / Laurence R. Newcome. – Barnsley, South Yorkshire: Sword and Pen, 2007. – 176 р.

10. William Wagner. Lightning Bugs and Other Reconnaissance Drones / William Wagner. – Aero Publishers, 1982. – 222 р.

СУЧАСНИЙ СТАН ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ СФЕРИ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

САЖІЄНКО Олександр Петрович –

аспірант Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті на основі аналізу наукових джерел та емпіричного матеріалу схарактеризовано стан професійної підготовки бакалаврів сфери комп’ютерних технологій. Проаналізовано сучасний стан ринку праці щодо вітчизняної потреби у фахівцях сфери комп’ютерних технологій. Схарактеризовано особливості підготовки фахівців сфери комп’ютерних технологій у закладах вищої освіти. Описано особливості організаційно-педагогічного забезпечення процесу професійної підготовки фахівців сфери комп’ютерних технологій спеціальності 015.10 «Професійна освіта (комп’ютерні технології)».

Ключові слова: професійна освіта, стан професійної підготовки, бакалаври сфери комп’ютерних технологій, заклади вищої освіти.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Васильєв А. В. Застосування електронного навчання для підготовки й підвищення кваліфікації фахівців ІТ-галузі у вищих навчальних закладах: монографія / А. В. Васильєв, Ю. О. Зубань, Ю. М. Коровайченко, С. М. Шкарлет. – Суми : Сумський державний університет, 2013. – 138 с.

2. Галузевий стандарт вищої освіти. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
http://nads.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=663 746&cat_id=3459

3. Герасименко І. В. Методика використання технологій дистанційного навчання в підготовці бакалаврів комп’ютерних наук : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.02 / І. В. Герасименко. – Черкаси – 2014. – 20 с.

4. Горбатюк Р. М. Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх інженерівпедагогів комп’ютерного профілю : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : 13.00.04 / Р. М. Горбатюк. – Тернопіль, 2011. – 45 с.

5. Єжова Л. Ф. Дослідження ринку праці в інформаційній галузі. – [Електронний ресурс. – Режим доступу: http://studentbooks.com.ua/content/view/808/44/1/4/

6. Закон України «Про електронні освітні ресурси». – [Електронний ресурс. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z1695-1

7. Закон України «Про вищу освіту» 01.07.2014 № 1556-ХVII. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

8. Концепція інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл: Затверджено колегією Міністерства освіти і науки України від 27 квітня 2001 р. № 5/8-21 // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2001. – №13. – С. 3–10.

9. Львівська політехніка стане потужною кузнею кадрів для професійної педагогічної освіти. – [Електронний ресурс. – Режим доступу: http://www.lp.edu.ua/news/2016/lvivska-politehnikastane-potuzhnoyu-kuzneyu-kadriv-dlya-profesiynoyipedagogichnoyi

10. Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.03.2016 № 292 «Про затвердження Переліку спеціалізацій підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)», за якими здійснюється формування та розміщення державного замовлення». - http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0532-16

11. Освітні напрями підготовки. Факультет професійної та технологічної освіти. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. – [Електронний ресурс. – Режим доступу: https://tpf.udpu.edu.ua/index.php?do=static&page=osvit ni_napriamy

12. Освітня програма. Професійна освіта (Комп’ютерні технології). Освітній ступінь: бакалавр за спеціальністю 015 Професійна освіта (Комп’ютерні технології). // Затверджено вченою радою Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (протокол № 2 від 30.01.2016 р. – Умань., 2016. – 6 с.

13. Оцінка попиту на професії, які затребувані на ринку праці: Результати дослідження в рамках проекту «Економічне та соціальне відновлення Донбасу». – [Електронний ресурс. – Режим доступу: https://www.kiis.com.ua/materials/pr/20151230_PROO N/Report_Employment_KIIS_final_ukr.pdf

14. «Про електронні освітні ресурси», Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1341 «Про затвердження національної рамки кваліфікацій». – [Електронний ресурс. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show//1341-2011-п.,

15. Професійна освіта (Комп’ютерні технології). Кафедра інформаційних комп’ютерних та поліграфічних технологій. Українська інженернопедагогічна академія. – [Електронний ресурс. – Режим доступу: http://ikpt.uipa.edu.ua/ru/abit/specialities/it/?lang=ua

16. Факультет комп’ютерних наук та інформаційних технологій. Луцький національний технічний університет. – [Електронний ресурс. – Режим доступу: http://lutsk-ntu.com.ua/uk/fakultetkompyuternih-nauk-ta-informaciynih-tehnologiy

ІННОВАЦІЙНІ ТА ТРАДИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА У ФОРТЕПІАННОМУ КЛАСІ

СИДОРЕЦЬ Тетяна Володимирівна –

асистент кафедри музичного мистецтва факультету культури і мистецтв

Львівського національного університету імені Івана Франка

e-mail:[email protected]

Анотація

    Стаття висвітлює проблеми актуалізації такої важливої форми розвиваючого навчання студентамузиканта педагогічного напрямку як самостійна робота. На підставі власного досвіду автор розглядає питання організації, методики та контролю виконання даної форми роботи. Розвиток самостійного мислення студента, вміння самостійно здобувати знання та формувати навички розглядається у статті як одна з провідних ідей національної системи навчання та виховання.

Ключові слова: розвиваюче навчання, самостійна робота, педагогічні технології, дидактичні принципи,форми та методи навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Анохін В. Технічне та дидактичне забезпечення самостійної роботи студентів. / В. Анохін // Вища школа. – № 9–10. – 2015. – С. 80– 95.

2. Гольденвейзер Е. И. Записи уроков А. Б. Гольденвейзера. // В классе А. Б. Гольденвейзера. / Составители Д. Д. Благой, Е. И. Гольденвейзер. – Москва. – «Музыка». – 1986. – 211 с.

3. Мірошніченко О. Організація самостійної роботи студентства як предмет сучасного наукового пізнання. / О. Мірошніченко. // Педагогічна освіта і наука в умовах класичного університету: Зб.наукових праць, т.2 / За ред. М. Євтуха, Д. Герцюка, К. Шмида. – Львів. – ЛНУ імені Івана Франка. – 2013. – С. 78–89.

4. Нагаєв В. М. Методика викладання у вищій школі:Навчальний посібник / В. М. Нагаєв. – Київ. – «Центр учбової літератури». – 2007. – 232 с.

5. Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепианной игры / Г. Г. Нейгауз. – Москва. – «Музыка». – 1988. – 240 с.

6. Орел Л. О. Педагогічні умови організації самостійної роботи студентів у контексті реформування вищої освіти України / Л. О. Орел / // Нові технології навчання: Науково-методичний збірник. – Вип. 76. –Київ. – 2013. – С. 265–270.

7. Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник / В. Л. Ортинський. – Київ. – «Центр учбової літератури». – 2009. – 471 с.

8. Цыпин Г. М. Обучение игре на фортепиано. – Москва: «Просвещение». – 1984. – 174 с.

САМОРОЗВИТОК МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЯК ВАЖЛИВА ПЕДАГОГІЧНА УМОВА ЇХ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ

ТАРАН Альона Михайлівна –

аспірант факультету соціальної та психологічної освіти

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

ORCID ID 0000-0002-2664-0335

e-mail: [email protected]

Анотація

    Обґрунтовано й розкрито зміст та сутність поняття «саморозвиток» і «професійний саморозвиток». Вивчено його вплив на процес професійного становлення майбутніх соціальних працівників. Доведено, що в умовах інноваційного розвитку суспільства основним показником отримання вищої освіти є не просто формування випускника професіонала, але й розвиненої особистості, творчої індивідуальності. Тому проблема підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери потребує інноваційного підходу до організації навчання студентів у закладі вищої освіти.

Ключові слова: саморозвиток, професійний саморозвиток, умова, педагогічна умова, самоосвіта, професійна підготовка соціального працівника.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бистрюкова А. Н. Формування готовності до професійного саморозвитку майбутніх учителів початкових класів засобами проективної технології :автореф. дис. ... на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / А. Н. Бистрюкова. – Ялта, 2009. – 20 с.

2. Братанич О. Г. Педагогічні умови диференційованого навчання учнів загальноосвітньої школи: дис. ... канд. пед. наук: спец. 13.00.09 / Братанич Ольга Григорівна. – Кривий Ріг, 2001. – С. 124–128

3. Вайнола Р. Х. Педагогічні засади особистісного розвитку майбутнього соціального педагога в процесі професійної підготовки : дис. ... докт. пед. наук : 13.000.04 / Вайнола Ренате Хейкіївна. – К., 2009. – С. 16–19

4. Выготский Л.С. Педагогическая психология. – М.: Педагогика, 1991.

5. Высоцкий С. В. Структура психологопедагогических условий формирования поисковотворческой направленности личности в процессе обучения / С. В. Высоцкий // Наук. вісник Південноукраїнського держ. пед. ун-ту ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 1999. – Вип. 8-9. – С. 90– 94.

6. Державна національна програма «Освіта (Україна XXI століття) http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/896–93–%D0%BF 1996 р. зі змінами

7. Ерошина Н. А. Дидактические условия управления самостоятельной учебной деятельностью курсантов педагогических вузов: автореф. дис. на соиск. степ. канд. пед. наук: 13.00.01 / Н. А. Ерошина. – Липецк, 2001. – 22 с.

8. Житник Н. В. Організаційно-педагогічні умови підготовки бакалаврів економіки у коледжі ІІ рівня акредитації: дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Житник Ніна Василівна. – Кривий Ріг, 2002. – 233 с.

9. Закон України «Про охорону дитинства» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2402–14 2001 зі змінами Дата звернення 25.05.2018

10. Закон України «Про соціальні послуги» http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/966–15 2003 зі змінами Дата звернення 25.05.2018

11. Закон України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2998–12 1993 зі змінами Дата звернення 25.05.2018

12. Закони України «Про вищу освіту» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556–18 2014 р. зі змінами Дата звернення 25.05.2018

13. Закони України «Про освіту» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145–19 2017 р Дата звернення 25.05.2018

14. Ігнацевич І. І. Професійний саморозвиток як чинник формування професійної культури педагога [Електронний ресурс] / І. І. Ігнацевич. – Режим доступу: http://intkonf.org. Дата звернення 25.05.2018

15. Калашник Н. С. Самоосвіта державних службовців як об’єкт державного управління / 

Н. С. Калашник http://www. kbuapa.kharkov.ua/e– book/db/2010–1/doc/3/04.pdf дата звернення 30.03.2018

16. Манько В. М. Дидактичні умови формування у курсантів професійно-пізнавального інтересу до спеціальних дисциплін / В. М. Манько // Соціалізація особистості: зб. наук. пр. нац. пед. унту ім. М. Драгоманова. – К.: Логос, 2000. – Вип. 2. – С. 153–161.

17. Національна доктрина розвитку освіти України http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/347/2002 2002 р.

18. Новий тлумачний словник української мови: у 3 т. / В. Яременко, О. Сліпушко. – К. : Аконіт, 2007. – Т. 3. – 910 с.

19. Островська Н. О. Професійна майстерність спеціаліста соціальної роботи / Н. О. Островська // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. – 2012. – № 1 . – С. 236.

20. Поліщук В. А. Теорія і методика професійної підготовки соціальних педагогів в умовах неперервної освіти: автореф. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В. А. Поліщук. – Тернопіль, 2006. – 44 с.

21. Полонский В. М. Словарь по образованию и педагогике / В. М. Полонский. – М.: Высш. шк., 2004. – 512 с.

22. Концепція розвитку педагогічної освіти України до 2029 року 23. Сидоров В. М. Вступ до соціальної роботи. Ч.І: Анотація категоріального апарату / В. М. Сидоров. – Донецьк, 1997. – 245 с.

24. Стасюк В. Д. Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі «школа-вищий заклад освіти»: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Стасюк Варвара Дмитрівна. – Одеса, 2003. – 280 с.

25. Стрітьєвич Т. М. Формування здатності до професійного саморозвитку майбутніх учителів образотвотворчого мистецтва: автореф. дис... на здобуття наук. ступеня канд. пед наук: спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Т. М. Стрітьєвич. – Черкаси, 2009. – 20 с.

26. Тимошенко Н. Є. Вступ до спеціальності: соціальна робота. Модуль 2: навч. посіб. / Тимошенко Н. Є. – К.: Київ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2014. – 264 с.

27. Троценко Н. Є. Професійне самовдосконалення соціальних працівників у ресурсних центрах: дис… канд. пед наук: 13.00.05 / Троценко Наталія Євгенівна. – Луганськ, 2011. – 243 с.

28. Философский энциклопедический словарь / [сост. Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалев, В. Г. Панов]. – М.: Сов. энцикл., 1983. – 840 с.

ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ МОДЕЛІ СУЧАСНОГО НАВЧАЛЬНОГО ВОКАЛЬНО-ХОРОВОГО КОЛЕКТИВУ ЯК ЗАСІБ ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ

ЧИРКІНА Світлана Володимирівна –

викладач фортепіано Канівського коледжу культури і мистецтв

e-mail: [email protected]

Анотація

    В даній статті розглядаються питання, пов’язані з духовно-моральним вихованням студентської молоді. Розглядається аналіз наукової літератури, присвяченої роботі вокально-хорових колективів. В статті висувається припущення, що побудова компетентнісної моделі роботи з навчальними хоровими колективами дозволить розвинути морально-етичні якості студентської молоді. Враховуючи, що саме поняття «компетенція» являється невизначеним, в роботі даються визначення компетнецій за міжнародною програмою TUNING. В роботі аналізується діяльність навчальних колективів вищих і середніх музичних навчальних закладів в Україні, і робиться висновок, що великий відсоток з них не є концертними колективами і не має досить великого і різноманітного репертуару, що веде до їх незатребуваності в міських і районних концертних заходах. Зазначається, що навчальний хор є прекрасним середовищем не тільки для професійного становлення, а й для духовно-морального виховання. Використовуючи багаторічний досвід роботи автором сформована особлива компетентнісна модель організації роботи з навчальним хоровим колективом і сформулювано ряд першорядних цілей і завдань. Описуються результати впровадження моделі в практику роботи з хором студентів Канівського коледжу культури і мистецтв. Перераховані в даній статті інструментальні компетентності та їх поєднання з загальнонауковими і загальнокультурними компетенціями дозволяють хору студентів Канівського коледжу культури і мистецтв бути затребуваним навчальним концертним хором, що дає в рік більше 40 концертів, що є недосяжним результатом для багатьох навчальних колективів, а також готувати професійні кадри, що володіють не тільки прекрасними теоретико-практичними навичками, а й сформованими духовно-моральними цінностями.

Ключові слова: духовно-моральне виховання, зоровий колектив, компетентнісна модель, керівник, студентська молодь.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ашиток Н. Компетентнісний підхід як методологія професійної підготовки фахівців у вищій школі. Людинознавчі студії: збірник наукових праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія: Педагогіка (3), 2016. – С. 4–10.

2. Бермес І. Л. Хоровий спів як виховний засіб: теоретичний аспект. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. 2008. К.: – С. 150–156.

3. Говриш Н, Брежнєва О. Засоби оптимізаціїзасвоєння майбутніми педагогами теоретичних знань у процесі вивчення фахових дисциплін. Людинознавчі студії: збірник наукових праць Дрогобицького ДПУ імені Івана Франка. Серія Педагогіка. 2017. – С. 44–53.

4. Зеленецька І. О. Співають діти: Питання репертуару в дитячому хорі, методика роботи. Програми для хору молодшого, середнього та старшого віку: метод. посіб. для керівників дит. хорових колективів, вчителів музики загальноосвітніх шкіл, студ. муз.-пед. і-тів муз.-пед. навч. Київ: Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова. 2000. – К.: – 46 с.

5. Иванов Д. А. Компетентности и компетентнотный подход в современном образовании. Москва. 2007. Чистые пруды. – 203 с.

6. Кабриль К. В. Особливості формування ціннісних компетентностей майбутніх вчителів музики в процесі диригентсько-хорової підготовки. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Серія Психолого-педагогічні науки. № 6, 2012. К.: – С. 169–173.

7. Осеннева М. С., Самарин В. А., Уколова Л. И. Методика работы с детским вокально-хоровым коллективом: Учеб. пособие для сред. и высш. пед. учеб. завед. Москва: Академия. 1999. – 346 с.