Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ДЕФІНІЦІЯ «ЗДОРОВ’Я» У ПЕДАГОГІЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ: БАГАТОЗНАЧНІСТЬ НАУКОВИХ ПІДХОДІВ ДО ЗМІСТУ І СКЛАДНИКІВ

ЗАХАРОВА Оксана Віталіївна ‒

кандидат педагогічних наук, старший викладач,

старший викладач кафедри фізичного виховання

Донецького національного медичного університету

e-mail:[email protected]

Анотація

    У статті проаналізована дефініція «здоров'я» в педагогічній науковій літературі, складові здоров'я, розглянуті чинники, що впливають на здоров'я людини. Автором представлено власне визначення терміну «здоров'я». Сформульовано визначення терміну «здоров'я» як багатовимірної форми характеристики стану благополуччя індивідуума, обумовленим гармонійним взаємозв'язком оптимального функціонування фізичної, психічної, емоційної, духовної, соціальної сфер, яка робить життя людини щасливим. Автор вважає, що обмежувати термін «здоров'я» станом, властивістю або процесом недостатньо для визначення важливості усіх чинників. Тому це поняття визначається терміном «форма», який є гармонійною єдністю внутрішніх і зовнішніх процесів, що впливають на здоров'я людини, створюють його благополуччя.

Ключові слова: дефініція «здоров'я», складові здоров'я, чинники, що впливають на здоров'я, холістична модель здоров'я, здоров'язберігаюче виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Айзман Р. И. Физиологические основы здоровья / Р. И. Айзман, А. Я. Тернер. – Новосибирск: ЛАДА, 2001. – 524 с.

2. Формування здорового способу життя молоді: проблеми і перспективи / О. Балакірєва, О. Вакуленко, О. Яременко та ін. – Київ: Український ін-т соціальних досліджень, 2000. – 231 с.

3. Вплив засобів масової інформації та інших джерел на формування здорового способу життя дітей та молоді: Електронний ресурс. – Київ, 2001. – Режим доступу: http://uanew. narod. ru/maniu. htm .

4. Ирхин В. Н. Опыт реализации программы «Здоровьесбережение» в университете / В. Н. Ирхин, И. В. Ирхина; БелГУ // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2010. – № 5. – С. 50–52.

5. Міхеєнко О. І. Холістичний підхід до оцінки рівня здоров’я організму людини // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2012. – № 1(19). – С. 36–45.

6. Федій О. А. Естетотерапія як фактор формування саногенного мислення педагога // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2010. – № 1(3). – С. 453–462.