pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОБРАЗНЕ ПЕРЕВТІЛЕННЯ В СЦЕНІЧНО-ВИКОНАВСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ЯНЕНКО Оксана Андріївна –

кандидат педагогічних наук,

старший викладач кафедри вокально-хорових дисциплін та методики музичного виховання

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

ВАЛЬКЕВИЧ Раїса Андріївна –

народна артистка України,

професор кафедри вокально- хорових дисциплін та методики музичного виховання Центральноукраїнського державного

педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті проаналізовано теоретичні і практичні підходи в роботі над психологічною природою виконавця та його проблем, пов’язаних із рольовим перевтіленням у процесі підготовки до практично-виконавської діяльності. Формуючими компонентами в такій роботі є стимуляція яскравої уяви студента над образотворчим дійством та його віра у спроможність виконати сценічне завдання. Координаційна робота щодо умов рольового мислення та художньо-емоційного виконавського навантаження і довершення, має бути проведена сумісно з педагогом.

Ключові слова: художник-інтерпретатор,психологічна природа, моделюючий перехід, концертний виступ, уявна ситуація, темпо -ритм, логічна побудова, сценічна поведінка

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Валькевич Р. А Актуальні питання виконавської педагогіки. Монографія / Р. А. Валькевич. – Кіровоград: Мікропрінт, 2013.– 196 с.

2. Валькевич Р. А. Сценічна культура у педагогічному просторі. Навчально-методичний посібник. 2-ге видання / Р. А. Валькевич. – Кіровоград: ПП «інцест-груп», Харків: в-ць Г.Озеров, 2016. – 208 с.

3. Зайцева В. П. Методические рекомендации по режисcуре театрального концерта / В. П.Зайцева. К., 1986. – С. 32.

4. Кох І. Е.Основи сценічного руху / І. Е. Кох. – К., 1966. – С. 132.

5. Рождественская Н. В. Психология художественного творчества / Н. В. Рождественская. – СПб., 1965. – С. 165.

6. Соловьёв В. Основы режиссуры / В. Соловьев. – Л., 1968. – С. 270.

ТЕНДЕНЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ-АНАСТЕЗІОЛОГІВ У КРАЇНАХ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ

ЧАБАНОВИЧ Надія Богданівна –

завідуюча відділенням анестезіології та інтенсивної терапії Державна установа «Науково-практичний центр ендоваскулярної нейрорентгенохірургії НАМН України», м. Київ

ORCID:0000-0002-5113-5082

e-mail: [email protected]

Анотація

    Вивчення тенденцій професійної підготовки лікарів-анастезіологів в країнах Західної Європи показав, що
вітчизняні та зарубіжні науковці зосереджуються на висвітленні окремих аспектів, а саме: проблеми якості медичної освіти, вплив Болонського процесу на систему медичної освіти, розвиток медичної освіти в Україні та в країнах Європейського Союзу на певних етапах її реформування.

Ключові слова: тенденції; професійна підготовка; лікарі-анестезіологи; країни Західної Європи; медична освіта.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Верхогляд О., Романовська Ю., Романовський О. Проблеми міжнародної співпраці у сфері вищої освіти: контроль за якістю освіти. Національний і міжнародний аспекти / О. Верхогляд, Ю. Романовська, О. Романовський // Вища школа, №1. – 2010. – С. 15–24.

2. Всемирная организация здравоохранения // [Електронний ресурс] Режим доступа: https://ru.wikipedia.org/wiki – Назва з екрану.

3. Всесвітня організація охорони здоров’я. Підготовка медичних кадрів // [Електронний ресурс] Режим доступу: http://dok.znaimo.com.ua/docs/index8379.html – Назва з екрану.

4. Высшее образование в XXI в.: подходы и практические меры / ЮНЕСКО. Париж, 5-9 октября 1998 г. // Alma Mater. – 1998. – № 11. – С. 3–9.

5. Высшее образование в XXI в. Соответствие высшего образования требованиям современности // Alma -Mater. – 1998. – № 12. – С. 23–26.

6. Европейский союз на пороге ХХІ века: выбор стратегии развития / [Под ред. Ю. А. Борко и О. В. Буториной]. – М.: Эдиториал УРСС, 2001. – 287 с.


7. Загородній А. Європейська система забезпечення якості вищої освіти / А. Загородній // Вища школа. – № 4, 2006. – С. 15–22.

8. Зіньковський Ю. Стандартизація освіти як імператив реформування вищої школи / Ю. Зіньковський // Вища школа. Науково-практичне видання. 2010. – № 1. – 128 с.

9. Міжнародні асоціації // [Електронний ресурс] Режим доступу: http://inter.bsmu.edu.ua/miznarodni-asociaciie. – Назва з екрану. 10. Міжнародні медичні організації // Медицина. Історія медицини. // [Електронний ресурс] Режим доступу: http://bookish.link/istoriyameditsiny/mijnarodni-medichni-organizatsiji83768.html – Назва з екрану

11. Міжнародні організації. Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ). // [Електронний ресурс] Режим доступу: http://ukrmap.su/uk-g11/948.html – Назва з екрану.

12. Охрана здоровья в условиях экономического кризиса: задачи, стоящие перед Европейским регионом ВОЗ. – 2009. – 25 апреля [Електронний ресурс]. – Режим доступа: http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0011/13 2959/Oslo_report_rus.pdf– Название с экрана.

13. Пальчук М. Еволюційний розвиток професійної підготовки виробничого персоналу в країнах ЄС: досвід Великої Британії / М. Пальчук // Вища школа. Науково-практичне видання № 2, – 2011 р. – 128 с.

14. Реформа и развитие высшего образования. Программный документ. – Париж: ЮНЕСКО, 1995. – 56 с.

15. Сагинова О. В. Проблемы и перспективы интернационализации высшего образования (на примере Российской экономической академии им. Г. В. Плеханова): [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.edit.muh.ru/content/conf/Saginova.htm – Назва з екрана.

16. Стандарти та норми забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти // Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу. Документи і матеріали. – Ч 3. / Упоряд.: М. Ф. Степко, Я. Я. Болюбаш, В. Д. Шинкарук, В. В. Грубінко, І. І. Бабин; За ред. С. М. Ніколаєнка. – Т.: Вид-во ТНПУ ім. В Гнатюка, – 2006. – С. 83–109.

17. Czachór Z.: Vademecum Europa od A do Z. – Warszawa, 2002. – 197 p.

18. Edukacja w perspektywie integrowania siẹ Europy / red. Nauk. Zdzislaw Wolk. – Zielona Gora: Wydaw. Wyzszej Szkoly Pedagogicznej im. Tadeusza Kotarbinskiego, 2000. – 163 р.

19. International Standard Classification of Education [Електронний ресурс]. – ISCED. – UNESCO, 1997. – 42 p. – Режим доступу: http://www.unesco.org/education.

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ ДО ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

БЕЙ Ірина Юріївна –

аспірант кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти

ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті з’ясовано сутність та якісні характеристики поняття «педагогічні умови»; виділено складові структури готовності майбутніх фахівців до проектної діяльності. Змодельовано педагогічні умови забезпечення ефективності процесу підготовки студентів до проектної діяльності та обґрунтовано сутність кожної з них. Автором доведено доцільність інтеграції психолого-педагогічної та іншомовної складової процесу підготовки майбутніх учителів іноземних мов до проектної діяльності; представлено шляхи організації взаємодії суб’єктів навчального процесу на основі паритетного діалогу; визначено напрями формування у студентів навичок педагогічної рефлексії щодо ефективності власної проектної діяльності.

Ключові слова: підготовка вчителя, педагогічні умови, проектна діяльність, учителі іноземних мов, загальноосвітні навчальні заклади.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дем’янчук О. О. Педагогічні умови формування гностичних умінь молодих педагогів у процесі професійної діяльності: автореф. дис. …канд. пед. наук / О. О. Дем’янчук – Житомир, 2013. – 22 с.

2. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: навч. посіб. / І. М. Дичківська. – Київ: Академвидав, 2004. – 351 с.

3. Кримський С. Б. Запити філософських смислів / С. Б. Кримський. – Київ: Видавець ПАРАПАН, 2003. – 240 с.

4. Левченко Т. І. Мотивація суб’єкта в різних видах діяльності: монографія / Т. І. Левченко. – Вінниця: Нова книга, 2011. – 322 с.

5. Марусинець М. М. Рефлексивна позиція у формуванні професійного становлення майбутнього вчителя // М. М. Марусинець // Гірська школа українських Карпат. – 2013, № 8– 9. – С. 93–97.

6. Остапенко Н. М.Технологія сучасного уроку рідної мови: навч. посіб. / Н. М. Остапенко. – Київ: ВЦ «Академія», 2011. – 248 с.

7. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій: навч. посіб / за ред. І. А. Зязюна, О. М. Пєхоти. Київ: Видавництво А.С.К., 2003. – 240 с.

ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ОЗДОРОВЧОГО ФІТНЕСУ В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ВИШІВ

БЄЛКОВА Тетяна Олександрівна –

аспірант кафедри педагогіки і освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    В статті розглядається проблема обґрунтування використання засобів оздоровчого фітнесу в системі підготовки студентів медичних вишів. Доведено, що феномен фітнесу як високоефективний засіб формування належного біологічного потенціалу здоров’я та адаптаційних можливостей організму студентської молоді завдяки покращенню фізичної підготовки, зміцненню стану особистого здоров’я та гармонійного розвитку особистості.

Ключові слова: студент, особисте здоров’я, фізична культура, оздоровчі фітнес-технології, здоровий спосіб життя.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Асаулюк І. О. Вплив засобів оздоровчої аеробіки на фізичний стан студенток / Асаулюк І. О., Драчук А. Хлус Н. // Зб. наукових праць Х Всеукраїнської науково-практичної конференції «Теоретико-методичні основи організації фізичного виховання молоді». – Львів, 2016. – С. 67–95.

2. Гружевський В. О. Доцільність використання інноваційних технологій у формуванні особистісно-орієнтованої мотивації студентів до фізичного виховання / В. О. Гружевський // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – № 3. – 2014. – С. 19–24.

3. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: // www.slovopedia.com. – Назва з екрану.

4. Касацька Т. Організація фізичного виховання студенток засобами оздоровчого фітнесу / Т. Касацька, С. Гейченко // Проблеми активізації рекреаційно-оздоровчої діяльності населення: мат. VIII Всеукр. наук.-пракг. конф. з міжнар. участю. – К., 2012. – С. 142–146.

5. Максимова К. В. Актуальні питання збереження та зміцнення здоров’я студенток 17-21 років вищих навчальних закладів за рахунок фізкультурно-оздоровчих фітнес-занять / К. В. Максимова, К. В. Мулик // Вісник Кам’янецьПодільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. – 2017. – Випуск 10. – С. 301–311.

6. Нечаєв В. Сучасні тенденції у розвитку фізкультурно-оздоровчих технологій / В. Нечаєв // Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. Вісник Кам’янець-Подільського нац. унту ім. І. Огієнка: зб. наук. пр. – 2010. – Вип. 3. – С. 129–132.

7. Практична енциклопедія. Фітнес для сучасної жінки [з англійської]. М.: Ексмо, 2004. ‒ 241 c.

8. Сайкина Е. Г. Семантические аспекты отдельных понятий в области фитнеса / Е. Г. Сайкина, Г. Н. Пономарев // Теория и практика физической культуры: науч.-теор. журнал. – 2011. – № 8.– С. 6–10.

9. Скумин В. А. Культура здоровья. ‒ фундаментальная наука о человеке / В. А. Скумин. – Новочеркасск: ТЕРОС, 1995. – 132 с.

ІНТЕГРАЦІЙНА ФУНКЦІЯ КОМУНІКАТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ МАЙБУТНІХ ТЕОЛОГІВ: ПРОБЛЕМИ ТЕОРІЇ

ДЕРСТУГАНОВА Наталія Вікторівна –

аспірант кафедри освіти та управління навчальним закладом Класичного приватного університету

e-mail:[email protected]

Анотація

    У статті на основі розгорнутого теоретичного аналізу довідниково-енциклопедичної літератури та сучасних досліджень вітчизняних та закордонних учених розглянуто трактування сутності термінів «комунікація» і «спілкування», проведено зіставлення зазначених дефініцій у різних понятійних системах з метою виявлення їх співвідношення.

Ключові слова: теологи, православ’я, комунікація, спілкування, інформація, взаємодія.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / Уклад, і голов, ред. В. Т. Бусел. – Київ; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с.

2. Вердербер Р. Психология общения / Р. Вердербер, К. Вердербер. – СПб.: ПРАЙМЕВРОЗНАК, 2003. – 320 с.

3. Волкова Н. П. Професійно-педагогічна комунікація: навч. посіб. / Н. П. Волкова. – К.: ВЦ «Академія», 2006. – 256 с.

4. Волкова Н. П. Професійно-педагогічна комунікація: теорія, технологія, практика: монографія / Н. П. Волкова. – Дніпропетроськ: РВВ ДНУ, 2005. – 304 с.

5. Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб.: Питер, 2002. – 512 с.

6. Конецкая В. П. Социология коммуникаций / В. П. Конецкая — Режим доступу: https://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Sociolog/konec k/intro.php

7. Крупський Я. В. Тлумачний словник з інформаційно-педагогічних технологій / Я. В. Крупський, В. М. Михалевич. – Вінниця: ВНТУ, 2010. – 72 с.

8. Резаев А. В. Об общении, его социальнофилософской рефлексии и возможностях социологии коммуникации / А. В. Резаев. – Режим доступу: http://anthropology.ru/ru/text/rezaev-av/obobshchenii-ego-socialno-filosofskoy-refleksii-ivozmozhnostyah-sociologii

9. Ткаченко А. А. Коммуникативное взаимодействие в условиях развивающйся организации / А. А. Ткаченко // Вестник Самарского государственного экономического университета, 2009. – Вип. 4(54). – С. 78–83.

10. Словник базових понять з курсу «Педагогіка»: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів: вид. 2-ге, доп. і перероб. / Укладач О. Є. Антонова. – Житомир: Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2014. – 100 с.

11. Словник іншомовних слів / уклад.: С. М. Морозов, Л. М. Шкарапута. – К. : Наук. думка, 2000. – 680 с.

12. Философия коммуникации: проблемы и перспективы: монография / Под редакцией д.ф.н., проф. С. В. Клягина, д.ф.н., проф. О.Д. Шипуновой. – СПб.: Изд-во Политехн.ун-та, 2013. – 260 с.

13. Філософський енциклопедичний словник / за ред. В. І. Шинкарук. – К.: Абрис, 2002. – 744 с.

14. Фритц Ринекер. Библейская Энциклопедия Брокгауза / Фритц Ринекер, Герхард Майер. – М.: Изд-во Christliche Verlagsbuchhandlung Paderborn, 1999.– 1226 с.

15. Эм Гриффин. Коммуникация: теории и практики / Эм Гриффин. – X.: Изд-во «Гуманитарный Центр», Науменко А. А ., 2015. – 688 с.