pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ВКЛЮЧЕННЯ СТУДЕНТІВ В ОРГАНІЗАТОРСЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ ЗА ПРОГРАМОЮ «ШКОЛА МОЛОДОГО ЛІДЕРА»

БРОВЧАК Людмила Сидорівна –

кандидат педагогічних наук, доцент,

проректор з науково-педагогічної роботи та соціальних питань

Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

ORCID: 0000-0001-8321-9267

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються засади організації «Школи молодого лідера» як елементу освітньо-виховного комплексу, спрямованого на набуття студентами – майбутніми вчителями вмінь організаторської діяльності. Проаналізовано зміст трьох напрямів організаторської підготовки: формування здібностей самоорганізації, здібностей організації діяльності, здібностей організації міжособистісної взаємодії. Запропоновано алгоритм занять, що мають теоретичний та практичний блоки.

Ключові слова: Організаторські здібності, організаторська діяльність, здібності самоорганізації, здібності організації діяльності, здібності організації міжособистісної взаємодії, освітньо-виховний комплекс, педагогічні умови.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аносов І. П. Соціально-педагогічні основи студентського самоврядування як джерела демократизації вищої школи (управлінський аспект) / І. П. Аносов, В. М. Приходько, М. І. Приходько. – Мелітополь: Видавничий будинок ММД, 2008. – 196 с.

2. Brovchak L. S. Pedagogical management as a constituent of the professional teachers training to organizational activities / L. S. Brovchak // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. – Випуск 40. Редкол.: В. І. Шахов та ін. – Вінниця: ТОВ Нілан ЛТД, 2013. – С. 144–148.

3. Галузяк В. М. Педагогіка: навчальний посібник / В. М. Галузяк, М. І. Сметанськаий, В. І. Шахов. – 5-е вид., випр. і доп. – Вінниця : Нілан ЛТД, 2011. – 400 с.

4. Холковська І. Л. Методика виховної роботи / І. Л. Холковська. Курс лекцій – Вінниця : ВДПУ ім. М. Коцюбинського, 2006. – 194 с.

5. Ящук І. П. Оптимізація діяльності органів студентського самоврядування у вищих навчальних закладах у контексті реалізації ідей А. С. Макаренка / І. П. Ящук // Витоки педагогічної майстерності – Полтава, 2008. – Вип. 4. – С. 214–221.

МЕТОД КЕЙСІВ У НАВЧАННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ

ВІТЮК Антоніна Вікторівна –

кандидат технічних наук, доцент кафедри вищої математики

Одеської національної академії харчових технологій

e-mail : [email protected]

НУЖНА Наталія Володимирівна –

старший викладач кафедри вищої математики

Одеської національної академії харчових технологій

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена застосуванню кейс-методу в навчанні вищої математики. Автори показують ефективність використання кейс-технології для досягнення навчальних особистісних результатів у процесі вивчення вищої математики. В якості ефективної технології формування конкурентного спеціаліста запропонований кейс-метод, який забезпечує пізнавальну діяльність студентів, спрямовану на вирішення професійно-орієнтованих завдань, що передбачає розвиток особистих та професійних якостей, умінь та навичок, необхідних для конкурентоспроможного спеціаліста, який буде затребуваний на сучасному ринку праці.

Ключові слова: кейс-метод, конкурентоспроможний спеціаліст, вища математика.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Деева Е. М. Применение современных интерактивных методов обучения в вузе: практикум / Е. М. Деева. – Ульяновск: УлГТУ, 2015. – 116 с.

2. Зайцев В. С. Современные педагогические технологии: учебное пособие. / В. С. Зайцев. – Челябинск: ЧПГУ, 2012. – 496 с.

3. Инновационные образовательные технологии и активные методы обучения: Методическое пособие. / [Е. А. Аникушина, О. С. Бобина, А. О. Дмитриева та ін.]. – Томск: В-Спектр, 2010. – 212 с.

4. Овсянникова Т. Л. Проектные методы при дистанционном и смешанном обучении высшей математике [ Электронный ресурс ]. – Режим доступа: http: // www. journals.tsu.ru/uploads/import/1360/files/60_062.pdf

5. Педагогика высшей школы: монография / [Е. К. Артищева, А. И. Газизова, С. Р. Мугаллимова та ін.]. – Новосибирск: ЦРНС, 2014. – 177 с.

6. Попова (Смолик) С. Ю. КЕЙС-СТАДИ: принципы создания и использования / С. Ю. Попова (Смолик), Е. В. Пронина. – Тверь: СКФ-офис, 2015. – 114 с.

7. Стрельніков В. Ю. Сучасні технології навчання у вищій школі: модульний посібник для слухачів авторських курсів підвищення кваліфікації викладачів / В. Ю. Стрельніков, І. Г. Брітченко. – Полтава: ПУЕТ, 2013. – 309 с.

8. Шулика Н. А. Информационные технологии / Н. А. Шулика, Н. П. Табачук. – Хабаровск: Изд-во Дальневосточ. гос. гуманит. ун-та, 2014. – 98 с.

ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО ТА А. С. МАКАРЕНКА

ВЛАДИМИРОВА Валентина Іванівна –

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри державно-правових дисциплін та адміністративного права

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розкриваються різні аспекти правового виховання підростаючого покоління в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського та А. С. Макаренка. Здійснено аналіз змісту, форм, методів, прийомів організації правового виховання учнів у різних типах навчальних закладів. Обгрунтовано можливості використання їх цінного педагогічного досвіду в сучасній школі.

Ключові слова: правове виховання, правові норми, педагогічна діяльність, мораль, правова культура, відповідальність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Сухомлинський В. О. Методика виховання колективу / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори в 5т. – К.: Радянська школа, 1979. – Т.1 – 654 с.

2. Сухомлинський В. О. Методика виховання колективу / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори в 5т. – К.: Радянська школа, 1979. – Т. 2 –670 с.

3. Сухомлинський В. О. Методика виховання колективу / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори в 5т. – К.: Радянська школа, 1979. – Т. 3. – 670 с.

4. Сухомлинський В. О. Методика виховання колективу / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори в 5т. – К.: Радянська школа, 1979. – Т. 4. – 637 с.

5. Сухомлинський В. О. Методика виховання колективу / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори в 5т. – К.: Радянська школа, 1979. – Т. 5 – 639 с.


6. Макаренко А. С. Про виховання / А. С. Макаренко. – К.: Радянська школа, 1978. – 344 с.

7. Макаренко А. С. Теорія і практика виховання / А. С. Макаренко. – К.: Радянська школа, 1985. – 279 с.

НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ НА БАЗІ ЕЛЕКТРОННОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА MOODLE

ГОЛІВЕР Надія Олексіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри іноземних мов

Криворізького національного університету

e-mail: [email protected]

БОНДАР Ірина Григорівна –

старший викладач кафедри іноземних мов

Криворізького національного університету

e-mail: [email protected]

ЛІХОШЕРСТ Ольга Гаріївна –

викладач кафедри іноземних мов Криворізького національного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена актуальному питанню організації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх фахівців в умовах дистанційного навчання. Проаналізоввано самостійну роботу на етапах сприймання і засвоєння навчальної інформації, поєднання індивідуальних, групових і колективних форм роботи.

Ключові слова: електронне навчальне середовище, дистанційне навчання, навчально-пізнавальна діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вишнівський В. В., Гніденко М. П., Гайдур Г. І., Ільїн О. О. Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів. – Навчальний посібник. – Київ: ДУТ, 2014. – 140 с.

2. Голівер Н. О. Інформаційні технології в навчанні: дидактичні проблеми, методичні рекомендації з використання. – Кривий Ріг, Видавничий центр КНУ, 2012. – С. 22–28.

3. Holiver N. O., Bondar I. H. Interactive teaching English by means of e-learning platform «MOODLE» // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Професійна педагогіка і андрагогіка: актуальні питання, досягнення та інновації» – 20–21 листопада 2017 / [за ред. O. O. Лаврентьєвої, Т. М. Мішеніної]. Кривий Ріг, 2017 – C. 209–211.

4. Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія [Електронний ресурс]: матеріали міжвузівського вебінару (м. Вінниця, 31 березня 2017 р.) / відп. ред. Л. Б. Ліщинська. – Вінниця: ВТЕІ КНТЕУ, 2017. – 102 с.

5. Мищишен А. В. Moodle як система дистанційного управління навчанням при підвищенні кваліфікації / А. В. Мищишен // Вісник післядипломної освіти. – 2011. – Вип.5. – С. 96–105. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vpo_2011_5_15.

6. Сowan J. The advantages and disadvantages of Distant Learning// Distance Education for Language Teachers. Clevedon: Multilingual Matters Ltd., 2013, – P. 14-20.

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА В ОСВІТНЬО-МИСТЕЦЬКОМУ ПРОСТОРІ

ГОРБЕНКО Олена Борисівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державнго педагогічнго університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена проблемі формування професійної компетентності, яка в складній інтегративній структурі професійної підготовки майбутнього педагога є ключовою. Визначено основні критерії та рівні сформованості професійної компетентності майбутнього педагога. Запропонована організаційно-методична система, котра містить педагогічні умови, комплексно-інтеграційну технологію формування професійної компетентності майбутнього педагога.

Ключові слова: професійна компетентність, організаційно-методична система, педагогічні умови, комплексно-інтеграційна технологія, майбутній педагог.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бех І. Д. Виховання особистості: у 2 кн. Кн. 2: Особистісно-орієнтований підхід: науковопрактичні засади / І. Д. Бех. – К.: Либідь, 2003. – 344 с.

2. Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования / И. А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. – № 5. – С. 9–15.

3. Зязюн І. А. Інтелектуальнотворчий розвиток особистості в умовах неперервної освіти / І. А. Зязюн // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи: монографія / за ред. І. А. Зязюна. – К.: Віпол, 2000. – C. 11–57.

4. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з освітньої політики / Бібік Н. М., Ващенко Л. С., Локшина О. І., Овчарук О. В., Паращенко Л. І.; О. Овчарук (заг. ред.). – К. : К.І.С., 2004. – 112 с.

5. Пєхота О. М. Особистісно орієнтоване навчання: підготовка вчителя: монографія / О. М. Пєхота, А. М. Старєва. – Миколаїв: ІЛІОН, 2005. – 272 с.

6. Підласий І. П. Практична педагогіка або три технології / І. П. Підласий. – К., 2006. – 616 с.

7. Хоружа Л. Л. Етична компетентність майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика / Л. Л. Хоружа. – К.: Ін-т педагогіки АПН України, 2003. – 319 с.