Ірина Грітченко (м. Умань, Україна)
Іншомовна підготовка фахівців є нині однією з найактуальніших проблем вищої освіти. Постійно здійснюється пошук нових шляхів та методів навчання іноземній мові.
Проведений аналiз іншомовної пiдготовки майбутніх фахівців немовних спеціальностей свідчить про те, що у вищому педагогічному навчальному закладi все ж недостатньо уваги придiляється використанню у цьому процесі засобів Інтернет-технологій. Головним чином, на нашу думку, це відбувається тому, що викладачі не володіють достатніми знаннями, вміннями та навичками їх упровадження в освітній процес підготовки майбутнього фахівця.
У зв’язку з цим нами було розроблено та проведено для викладачів навчальний тренінг «Використання Інтернет-технологій при іншомовній підготовці студентів немовних спеціальностей». Тренінг розрахований на 10 навчальних годин (теоретична частина та практичні завдання).
Read more ...
Olena Habelko (Kropyvnytskyi) Ukraine
The 21st century, is bringing about changes to the traditional teaching of language. The use of computer technology in teaching in our time is of great importance, thanks to its new possibilities [3; 6]In language teaching and learning, we have a lot to choose from the world of technology: Radio, TV, CD Rom, Computers, the Internet, Electronic Dictionary, Email, Blogs and Audio Cassettes, Power Point, Videos, DVD’s. We have witnessed a revolution due to onset of technology. This rapid rising and development of information technology has offered a better pattern to explore the new teaching model. As a result technology plays a very important role in English teaching. Applying innovative technologies to foreign language lessons has a number of advantages compared with other information technology training, as they allow: to improve the process of organic combination of traditional forms and methods of education with innovation; implement training, information, games, modeling, design and analysis functions; general didactic perform such principles as the visibility, accessibility, difficulty feasible, system, transition from education to self-education, positive emotional background of training, between theory and practice.
ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСІВ GOOGLE У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Тетяна Баланова (Умань, Україна)
На даному етапі інтеграції України у Європейську спільноту, стрімкому розвитку суспільства, систематичних змінах в соціальному, економічному та культурному житті цілком доцільно постає питання змін у системі підготовки фахівців різних галузей, у тому числі економічній. Основною метою таких змін є формування конкурентоспроможної, творчої особистості, здатної до самореалізації та самовдосконалення. Провідні компанії та роботодавці потребують висококваліфікованих спеціалістів різних профілів, зокрема економічного, з високими знаннями іноземних мов, які мають не лише розуміти усне мовлення та вміти висловити свою думку, але і спілкуватися з іноземними партнерами, вести дискусії на різні загальні та професійні теми, брати участь у конференціях, презентаціях тощо.
Ainur AITKUZHINOVA ARSLAN (Muğla, Turkey)
Instructor, Muğla Sıtkı Koçman University
ABSTRACT
This research paper aims to analyze the current state of research on the integrating game-based learning by using technology in ESL classroom. The terms Educational Technology, Bring Your Own Device, Digital Game-based Learning are explained. The recent studies on digital game-based learning in the context of ESL classroom are reviewed. Additionally, the effect of digital game-based learning on student engagement and motivation is discussed.
Müzeyyen Aykaç Erdoğan, Öykü Altan
Mugla Sitki Kocman University, Turkey
1.Technology in Teaching
For decades the attitude towards language teaching has been shifting ( Dudeney & Hockly, 2007) owing to the revolutionary changes technology has brought to the field of education. Education is no more classroom- dependent, by means of technology integration it goes beyond the classrooms. (Martin & Ertzberger, 2013 ; Cavus & İbrahim, 2009) Spread of technology integration has affected both teachers and learners of this generation. Today’s teachers and learners are not the same as the teachers and learners of the past generation.