ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСІВ GOOGLE У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Тетяна Баланова (Умань, Україна)

На даному етапі інтеграції України у Європейську спільноту, стрімкому розвитку суспільства, систематичних змінах в соціальному, економічному та культурному житті цілком доцільно постає питання змін у системі підготовки фахівців різних галузей, у тому числі економічній. Основною метою таких змін є формування конкурентоспроможної, творчої особистості, здатної до самореалізації та самовдосконалення. Провідні компанії та роботодавці потребують висококваліфікованих спеціалістів різних профілів, зокрема економічного, з високими знаннями іноземних мов, які мають не лише розуміти усне мовлення та вміти висловити свою думку, але і спілкуватися з іноземними партнерами, вести дискусії на різні загальні та професійні теми, брати участь у конференціях, презентаціях тощо.

Сучасний глобалізований світ визначає характер змін, які систематично відбуваються в системі освіти у вищій школі, створюючи необхідне підґрунтя до появи нових навчальних сервісів, дані зміни не обходять стороною і викладання іноземної мови.

 Відтак, мультимедійні технології стають звичною частиною навчального процесу. Під мультимедійними технологіями розуміють сукупність візуальних, аудіо– та інших засобів відображення інформації, що інтегровані в інтерактивному програмному середовищі [1].

Мультимедійні технології навчання іноземної мови можуть не лише вдосконалити, а й урізноманітнити діяльність викладача, в той же час підвищуючи продуктивність діяльності студентів. Як  сказав Бенджамін Франклін: «Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn». Людина здатна запам’ятовувати 10% того, що чує, 20% того, що бачить, 40% – того, про що говорить, і 90% того, що робить. Якщо ж поєднати те, що ми бачимо, чуємо та робимо одночасно, то продуктивність запам'ятовування становитиме близько вісімдесяти відсотків інформації.

На сьогоднішній день існує велика кількість інтернет–сервісів, які мають здатність активізувати та покращити формування пізнавальної діяльності у процесі вивчення іноземної мови.

Всесвітньовідомими є сервіси Google, які являють собою  безкоштовний набір програмних засобів, які використовуються он–лайн: поштовий сервіс Gmail, Google Диск, блог-сервіс Blogger, Google Календар, Google ArtProject, Google Dictionary, Google Maps, Tour Builder, сервіси по створенню таблиць, документів, презентацій, сайтів тощо.

Важливим в інтернет–сервісах для діяльності викладача є можливість спільної роботи учнів: у режимі реального часу відслідковувати будь-які зміни, що були внесені у документ, залишати коментарі, виправлення, використовувати чат. Можна стверджувати, що це є ефективним інструментом для групової роботи із текстом і над помилками [2, 120].

Використання даних сервісів у навчальному процесі має ряд переваги:

- простий  та вільний доступ;

- cпільна робота зі студентами в режимі Online;

- активізація самостійної діяльності студентів;

- інтерактивінсть тощо.

У процесі вивчення іноземної мови сервіс Google Презентація – це зручний інструмент для створення презентацій, який дозволяє творчо підійти до вирішення поставленого завдання, закріплення здобутих знань. Даний сервіс дає можливість студенту і тим, кого він вибирає у якості співавторів, редагувати файли в он–лайн режимі зі своїх домашніх комп’ютерів, смартфонів, ноутбуків. Важливим також є і те, що усі члени групи можуть заходити до так званої «віртуальної» презентації, вносити зміни, доопрацьовувати її незалежно один від одного.

Студентам, які навчаються за напрямом «Туризм», можна запропонувати виконати велику кількість групових творчих робіт, проектів (за допомогою Google Презентації) після вивчення певних лексичних тем. Так, наприклад, після вивчення теми «Means of travelling» студенти можуть порівняти транспортні системи різних країн світу, повітряного транспорту або залізничних мереж.       

Цікавою роботою може бути розробка різних турів  як Україною, так і світом. Для цього студенти можуть використати сервіс Tour Builder, який дозволяє створювати тур в он–лайн режимі, використовуючи карти світу. Даний сервіс надає доступ до відео та фото матеріалів, які можна використовувати для опису того чи іншого туристичного регіону. Такий вид роботи спонукає студентів до самостійного пошуку інформації, реалізації своїх ідей та отримання практичного досвіду у сфері своєї професійної діяльності.

Після вивчення певних тем студенти можуть підготувати інформацію про діяльність вітчизняних та зарубіжних туроператорів та туристичних агенцій, готелів, ресторанів.

На практиці виявилось, що під час виконання даної роботи студенти відкривають для себе безліч нової та цікавої інформації не лише про свою, але і про зарубіжні країни. Також, студенти можуть створити рекламу певної дестинації або атракції у вигляді презентації.

Використання сервісу для створення он–лайн презентацій у середовищі Google покращує якість групової роботи, створює сприятливі умови для спільної діяльності студентів та їх взаємодії, формує толерантне відношення членів групи один до одного.

Сервіси Google є доступними та простими у користуванні, але, не зважаючи на це, вони відкривають величезні можливості для реалізації творчих ідей та активізації самостійної роботи студентів. Так, наприклад, на занятті з іноземної мови студенти діляться на групи, отримують завдання створити презентацію на певну тематику за допомогою Google Презентації, далі вони повинні редагувати тексти за допомогою Google Документи, провести опитування груп у Google Форма, а викладач має змогу  поставити термін виконання того чи іншого завдання у Google Календарі.

Отже, використання інтернет–сервісів, зокрема сервісів Google у навчальному процесі підвищує та стимулює інтерес до навчання, активізує творчу діяльність студентів, створює  сприятливі умови для розвитку та формування умінь та навичок, покращує засвоєння та відтворення здобутої інформації.

Список використаної літератури:

1. Нісімчук А. С. Сучасні педагогічні технології : навчальний посібник / А. С. Нісімчук, О. С. Падалка, О. Т. Шпак. – К. : Видавничий центр «Просвіта», «Книга пам’яті України», 2000. – 368 с.    

2. Яцишин А. В. Застосування віртуальних соціальних мереж для потреб загальної середньої освіти / А. В.Яцишин // Інформаційні технології в освіті. – 2014. – № 19. – С. 119–126.