Accessibility Tools

Керівники секції:

Кондрашова Лідія Валентинівна – заслужений діяч науки і техніки України, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки вищої школи і освітнього менеджменту Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького;

Садовий Микола Ілліч – доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи, завідувач кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, професор кафедри фізики та методики її викладання Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ

Ганна Полякова
(Одеса, Україна)

Анотація. У статті обгрунтовано організаційно-педагогічні умови, які зумовлюють формування професійного іміджу майбутніх юристів як носіїв іншомовної комунікативної компетентності впродовж їхньої підготовки у вищому юридичному навчальному закладі. Особливої уваги приділено висвітленню способів практичної реалізації організаційно-педагогічних умов, які сприяють вдосконаленню означеного процесу в контексті формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх юристів як фахівців-професіоналів у сфері юридичних послуг.

Ключові слова: майбутній юрист, професійний імідж майбутнього юриста, іншомовна комунікативна підготовка, організаційно-педагогічні умови, іншомовна комунікативна компетентність, вищий юридичний навчальний заклад, сфера юридичних послуг.

Аннотация. В статье обосновываются организационно-педагогические условия, формирования профессионального имиджа будующих юристов, как  носителей иноязычной коммуникативной компетентности, которую они приобретают во время обучения в высшем юридическом учебном заведении. Особое внимание уделяется освещению способов практической реализации организационно-педагогических условий, способствующих усовершенствованию вышеупомянутого процесса в контексте формирования иноязычной коммуникативной компетентности будующих юристов как  специалистов-профессионалов в сфере юридических услуг.

Ключевые слова: будующий юрист, профессиональный имидж будущего юриста, иноязычная коммуникативная подготовка, организационно-педагогические условия, иноязычная коммуникативная компетентность, высшее юридическое учебное заведение, сфера юридических услуг .

Annotation. In the article organizational-pedagogical conditions of formation of the image of   future lawyers as   the bearers of foreign language communicative competence obtained in a higher educational institution are reasoned.

Special attention is paid to highlighting the ways of practical realization of organizational-pedagogical conditions contributing to improvement of the above mentioned process in the context of formation of   foreign language communicative competence of future lawyers as specialists of the sphere of   legal service.

Key words: future lawyer, professional image of a future lawyer, foreign language communicative preparation, organizational-pedagogical conditions, foreign language communicative competence, universities of law, the sphere of   legal service .

 

МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ НА МІЖНАРОДНОМУ РІВНІ (індикатори освіти ОЕСР 2014 року)

Наталя Пасічник
(Кіровоград, Україна)
Ренат Ріжняк
(Кіровоград, Україна)

У статті досліджується динамічна система міжнародного моніторингу якості освіти, розроблена Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), яка ґрунтується на об’єктивних показниках (індикаторах) стану функціонування освітньої сфери. Аналізується огляд «Погляд на освіту 2014: індикатори ОЕСР», котрий охоплював порівняльну статистику систем освіти 46 країн світу (членів ОЕСР та країн-партнерів по освітнім індикаторам) і містив узагальнену інформацію про освітнє середовище, процеси і результати освітньої діяльності різних рівнів, фінансові та людські ресурси, що інвестуються в освіту. Зроблено висновок про доцільність розробки та запровадження сумісної з міжнародною національної системи освітніх індикаторів, що дозволить Україні долучитися до міжнародних порівняльних досліджень якості освіти.

Ключові слова: якість освіти, моніторинг, освітні індикатори, освітня статистика, Організація економічного співробітництва та розвитку (OECР), освітнє середовище, освітні результати.

В статье исследуется динамическая система международного мониторинга качества образования, разработанная Организацией экономического сотрудничества и развития (ОЭСР), которая основывается на объективных показателях (индикаторах) состояния функционирования образовательной сферы. Анализируется обзор «Взгляд на образование 2014: индикаторы ОЭСР», который охватывал сравнительную статистику систем образования 46 стран мира (членов ОЭСР и стран-партнеров по образовательным индикаторам) и содержал обобщенную информацию об образовательной среде, процессах и результатах образовательной деятельности на различных уровнях, финансовых и людских ресурсах, инвестируемые в образование. Сделан вывод о целесообразности разработки и внедрения национальной системы образовательных индикаторов, совместимой с международной, что позволит Украине принимать участие в международных сравнительных исследований качества образования.

Ключевые слова: качество образования, мониторинг, образовательные индикаторы, образовательная статистика, Организация экономического сотрудничества и развития (ОЭСР), образовательная среда, результаты образования.

This paper examines the dynamic system of international monitoring of the quality of education developed by the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), based on objective evidence (indicators) of functioning of the state educational system. Analyzes the overview "The View on Education in 2014: OECD Indicators", which covered the comparative statistics of education of 46 countries (members of OECD and partner countries on education indicators) and contained a summary of the  educational environment, the processes and results of educational activities at various levels, financial and human resources invested in education. Conclusion is made about the feasibility of developing and implementing of joint international national system of educational indicators that will allow Ukraine to join the international comparative studies of educational quality.

Keywords: quality education, monitoring, educational indicators, educational statistics, Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), the educational environment, educational outcomes.

СТАНОВЛЕННЯ ШКІЛЬНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Оксана Лукомська
(Рівне, Україна)

В статті здійснено періодизацію становлення та розвитку шкільної економічної освіти  в Україні; визначено роль і місце економіки як навчальної дисципліни в навчальному процесі шкіл на кожному етапі. Проаналізовано нормативні документи та навчально-методичне забезпечення викладання економіки в загальноосвітніх навчальних закладах, що мають економічний та інші профілі навчання.

Ключові слова: економічна освіта, профільне навчання, економічний профіль, навчальний план, навчальна програма, економіка, реформування.

В статье осуществлена периодизация становления и развития школьного экономического образования в Украине; определены роль и место экономики как учебной дисциплины в учебном процессе школ на каждом этапе. Проанализированы нормативные документы и учебно-методическое обеспечение преподавания экономики в общеобразовательных учебных заведениях, которые имеют экономический и другие профили обучения.

Ключевые слова: экономическое образование, профильное обучение, экономический профиль, учебный план, учебная программа, экономика, реформирование.

The article deals with the periodization of formation and development of school economic education in Ukraine; the role and place of economics as a subject matter in the school educational process at each stage. The regulations and educational-methodical support of teaching of economics in general education institutions with economic profiles and other ones are analyzed.

Key words: economic education, specialized education, economic profile, school plan, curriculum, economics, restructuring.

ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ ІНФОРМАЦІЙНОГО МОДЕЛЮВАННЯ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ НЕМОВНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ.

Thisstudy was made possible by
the grant from Montclair State
University for Critical Thinking
training program.

У статті розглядається проблема використання методу інформаційного моделювання у процесі навчання англійській мові студентів немовних факультетів.

The paper deals with the problem of usage of informative model method in English Language Teaching Methodology for students of  nonlinguistic department.

Ключові слова: метод, модель, інформаційний підхід, метод інформаційного моделювання.

Keywords: method, model, informative approach, informative model method.

РОЛЬ ТА ЗАВДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО РАДНИКА В ПРОЦЕСІ ПРАКТИЧНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ: ФРАНЦУЗЬКИЙ ДОСВІД

Людмила Копенкіна
(Ніжин, Україна)

У статті розглядається механізм забезпечення академічної підтримки французького вчителя-стажера на етапі педагогічної інтернатури. Висвітлюється роль та завдання педагогічного радника як консультанта майбутнього вчителя. Акцентується увага на його ролі в  зустрічі, супроводі та оцінюванні набутих стажером професійних компетенцій.

Ключові слова: педагогічний радник, наставник, держслужбовець-стажер, професійно-практична підготовка, зустріч стажера, супровід та оцінювання, набуття професійних компетенцій.

В статье рассматривается механизм обеспечения  академической  поддержки французского учителя-стажера на этапе педагогической интернатуры. Освещается роль и задачи педагогического советника как консультанта будущего учителя. Акцентируется внимание на его роли во встрече, сопровождении и оценке приобретенных стажером профессиональных компетенций.

Ключевые слова: педагогический советник, наставник, госслужащий-стажер, профессионально-практическая подготовка, встреча стажера, сопровождение и оценка, приобретения профессиональных компетенций.

The article deals with the mechanism of providing academic support to the French teacher - trainee at the stage of teaching internship. Highlights the role and tasks of academic advisor as a consultant of the future teacher.Focuses on its role in the meeting, accompanied by a trainee and evaluation of acquired professional.

Keywords: pedagogical advisor, mentor, trainee civil servant, professional and practical training, the trainee meeting, tracking and evaluation, acquisition of professional competences .