УДК 519.1
Войналович Наталія Михайлівна
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри математики
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail:[email protected]
ORCID ID: 0000-0002-0523-7889
Волков Юрій Іванович
доктор фізико-математичних наук, професор, професор кафедри математики
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail:[email protected]
ORCID ID: 0000-0002-2270-3407
Анотація. В статі розглянуто п’ять різних методів доведення біноміальної формула: два різних комбінаторних, доведення методом математичної індукції, два різних доведення біноміальної формули засобами математичного аналізу.
Обговорюються узагальнення біноміальної формули: біноміальний ряд, поліноміальна формула, q-біноміальна формула Гаусса з квантового числення.
Розглянуто ряд прикладів застосування вказаних формул.
Ключові слова: біном, біноміальні коефіцієнти, формула Тейлора, біноміальний ряд, q-числення.
УДК 372.853
БІРЮКОВА Тетяна Вікторівна,
кандидат технічних наук, доцент,
асистент кафедри біологічної фізики та медичної інформатики,
Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»
ORCID ID 0000-0003-4112-7246,
e-mail: [email protected],
ОЛАР Олена Іванівна,
кандидат фізико-математичних наук, доцент,
доцент кафедри біологічної фізики та медичної інформатики,
Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»,
ORCID ID 0000-0002-2467-6932,
e-mail: [email protected],
ФЕДІВ Володимир Іванович,
доктор фізико-математичних наук, професор,
завідувач кафедри біологічної фізики та медичної інформатики,
Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»,
ORCID ID 0000-0002-5033-1356,
e-mail: [email protected],
МИКИТЮК Орися Юріївна,
кандидат фізико-математичних наук, доцент,
доцент кафедри біологічної фізики та медичної інформатики,
Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»,
ORCID ID, 0000-0001-8514-7092
e-mail: [email protected]
Анотація. У статті розглянуто принципи запровадження елементів STEM-освіти у вищому медичному навчальному закладі, наведено приклади їх застосування при вивченні медичної та біологічної фізики та медичної інформатики у комплексі професійної підготовки студентів-медиків. Показано, що підготовка студентами презентацій до теми заняття і їх представлення на занятті розвиває самостійність і цілеспрямованість щодо знаходження розв’язку проблеми. Автори вважають, що важливим є розвиток у студентів навичок науково-дослідницького пошуку, з цією метою студенти готують доповіді та презентації для участі в студентських наукових конференціях, конгресах, конкурсах студентських наукових робіт. Для зацікавленості студентів до самоосвіти використовується міждисциплінарний та проектний підходи, що демонструють інтеграцію природничих наук у сучасні медичні технології. Тому використання елементів STEM-освіти у медичній освіті сприяє створенню науково-методичної бази для підвищення професійної компетентності фахівців.
Ключові слова: STEM-освіта, медицина, медична та біологічна фізика, компетентність, студент-медик.
Read more ...