Accessibility Tools

БІНОМІАЛЬНА ФОРМУЛА: МЕТОДИ ДОВЕДЕННЯ ТА ЇЇ ЗАСТОСУВАННЯ

УДК 519.1

Войналович Наталія Михайлівна

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри математики
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail:[email protected]

ORCID ID: 0000-0002-0523-7889

Волков Юрій Іванович

доктор фізико-математичних наук, професор, професор кафедри математики
Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail:[email protected]

ORCID ID: 0000-0002-2270-3407

Анотація. В статі розглянуто п’ять різних методів доведення біноміальної формула: два різних комбінаторних, доведення методом математичної індукції, два різних доведення біноміальної формули засобами математичного аналізу.
Обговорюються узагальнення біноміальної формули: біноміальний ряд, поліноміальна формула, q-біноміальна формула Гаусса з квантового числення.
Розглянуто ряд прикладів застосування вказаних формул.
Ключові слова: біном, біноміальні коефіцієнти, формула Тейлора, біноміальний ряд, q-числення.

Детальніше

ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STEM-ОСВІТИ У ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТА-МЕДИКА

УДК 372.853

БІРЮКОВА Тетяна Вікторівна,

кандидат технічних наук, доцент,

асистент кафедри біологічної фізики та медичної інформатики,
Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»

ORCID ID 0000-0003-4112-7246,

e-mail: [email protected],

ОЛАР Олена Іванівна,

кандидат фізико-математичних наук, доцент,

доцент кафедри біологічної фізики та медичної інформатики,

Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»,

ORCID ID 0000-0002-2467-6932,

e-mail: [email protected],

ФЕДІВ Володимир Іванович,

доктор фізико-математичних наук, професор,

завідувач кафедри біологічної фізики та медичної інформатики,
Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»,

ORCID ID 0000-0002-5033-1356,

e-mail: [email protected],

МИКИТЮК Орися Юріївна,

кандидат фізико-математичних наук, доцент,

доцент кафедри біологічної фізики та медичної інформатики,

Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»,

ORCID ID, 0000-0001-8514-7092

e-mail: [email protected]

Анотація. У статті розглянуто принципи запровадження елементів STEM-освіти у вищому медичному навчальному закладі, наведено приклади їх застосування при вивченні медичної та біологічної фізики та медичної інформатики у комплексі професійної підготовки студентів-медиків. Показано, що підготовка студентами презентацій до теми заняття і їх представлення на занятті розвиває самостійність і цілеспрямованість щодо знаходження розв’язку проблеми. Автори вважають, що важливим є розвиток у студентів навичок науково-дослідницького пошуку, з цією метою студенти готують доповіді та презентації для участі в студентських наукових конференціях, конгресах, конкурсах студентських наукових робіт. Для зацікавленості студентів до самоосвіти використовується міждисциплінарний та проектний підходи, що демонструють інтеграцію природничих наук у сучасні медичні технології. Тому використання елементів STEM-освіти у медичній освіті сприяє створенню науково-методичної бази для підвищення професійної компетентності фахівців.

Ключові слова: STEM-освіта, медицина, медична та біологічна фізика, компетентність, студент-медик.