Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПОЛЬСЬКО-УКРАЇНСЬКИЙ ІСТОРИЧНИЙ КОНТЕКСТІ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ

ГУРАЛЬНИК Наталія Павлівна

доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства
Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
e-mail: [email protected]
ORCID 0000-0003-2589-7398

Анотація

   В історичному контексті взаємодія Польщі та України в освітньому просторі проявлялась у діяльності окремих особистостей (у фортепіанній школі простежується прямий зв’язок між професійними музичними школами (наприклад, фортепіанними школами Ф. Шопена та В. Барвінського); між загальноосвітніми музичним система (застосування в обох країнах освітніх систем Ж. Далькроза); сучасним обміном науководослідними досягненнями з низки польських та українських музично-педагогічних напрацювань), які висвітлюються у друкованих працях, оприлюднюються в доповідях під час роботи науково-практичних конференцій тощо.

Ключові слова: музична освіта, польсько-український історичний контекст, фортепіанна школа.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Василь Барвінський в контексті європейської музичної культури: статті та матеріали / ред.-упоряд. О. Смоляк. – Тернопіль: Астон, 2003. – 192 с.
2. Гуральник Н. П. Українська фортепіанна школа ХХ століття в контексті музичної педагогіки : історико-методологічні та теоретикотехнологічні аспекти /Наталія Павлівна Гуральник.– Київ : НПУ, 2007.– 460 с.
3. Гуральник Наталья Павловна. Развитие украинской фортепианной школы в ХХ ст. Музыкально-просветительские традиции и методические ориентиры Art Inter Culturas: Akademia Pomorska w Slupsku [pod red. Naukowa Jaroslava Chachinskiego]. – Slupsk, 2013. – № 2. – s. 203. – S. 43– 59.
4. В. Д. Ст. (Ільницький В.) Листи артистичні. – Зоря. – 1880. – Ч.5. – С. 73.
5. Кашкадамова Н. До питання про риси школи у фортепіанній культурі Львова : матеріали І конференції асоціації піаністів педагогів України : Фортепіанна культура України : історія і сучасність. 13–16 грудня 1992 р. – К.-Х., 1993. – С. 6069.
6. Natalia Guralnik. The piano-school in music education : determinants, traditions and their rebirth / Studia artystyczne. Edukacja muzyczna wobec wyzwan XXI wieku. – Wyd-wo UH-PJK. – Kielce, 2008. – S. 257 – 264.
7. Ніколаї Г. Ю. Музично-педагогічна освіта в Польщі : історія та сучасність : [монографія] / Галина Юріївна Ніколаї. – СумДПУ ім. А. С. Макаренка, Суми, 2007. – 396 с.
8. Растригіна А. М. Розвиток теорії вільного виховання у вітчизняній та зарубіжній педагогіці кінця ХІХ – першої половини ХХ століття : автореф. дис. на здобуття вченого звання доктора пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки»/ Растригіна Алла Миколаївна; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – Київ, 2004. – 41 с.
9. Черкасов В. Ф. Теорія і методика музичної освіти : [підручник]/ Володимир Черкасов. – Кировоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – 528 с.