pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СИСТЕМА ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ПОЛЬЩІ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

САВЧЕНКО Наталія Сергіївна ‒

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка,

e-mail: [email protected]

Анотація

    В статті здійснено аналіз системи підготовки учителів англійської мови у ВНЗ Польщі та визначено особливості цього процесу в умовах реформування системи вищої освіти. Вивчення досвіду підготовки вчителів англійської мови у вищих навчальних закладах Польщі, яка пройшла шлях від постсоціалістичної держави до члена ЄС, має фундаментальне значення для інтенсифікації освітніх реформ в Україні на національному та інституційному рівнях, що обумовлюється тісними історичними й культурними зв’язками та близьким геополітичним положенням країн. На підставі аналізу досліджуваного питання визначено позитивні надбання у системі підготовки учителів англійської мови у ВНЗ Польщі з метою їх подальшого впровадження у національну систему вищої педагогічної освіти у контексті тенденцій розвитку європейських освітніх систем.

Ключові слова: вищий навчальний заклад, вища педагогічна освіта, рівні кваліфікації, реформування освіти, бакалавр, магістр.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Біницька К. М. Розвиток вищих педагогічних шкіл в Республіці Польща (70-90-ті роки ХХ ст.): ретроспективний аналіз / К. М. Біницька // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. – 2010. – № 1. – С. 178–182.

2. Веб-сайт Київського університету ім. Б. Грінченка. URL: http://kubg.edu.ua/

3. Веб-сайт Тернопільського педагогічного університету. URL: http://tnpu.edu.ua/naukovarobota/mignarodnij.php

4. Веб-сайт Центральноукраїнського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка. URL: http://www.cuspu.edu.ua/ua/

5. Висоцька Г. В. Система вищої освіти у Республіці Польща / Г. В. Висоцька // Гілея. – К., 2016. – Вип. 106 (№ 3). – C. 375–378.

6. Грищук Ю. В. Педагогічна освіта у Республіці Польща як об'єкт міждисциплінарного дослідження / Ю. В. Грищук // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2016. – Випуск 3–4 (48–49). – С. 67–89.

7. Кристопчук Т. Є. Система педагогічної освіти в країнах Європейського Союзу: спільні та відмінні риси / Т. Є. Кристопчук // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія»]. Сер.: Педагогіка. – 2012. – Т. 209, Вип. 197. – С. 121–126.

8. Освітня програма підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 «Середня освіта (англійська / німецька / французька мова та література). – Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2016. – 15 с.

9. Павленко В. В. Особливості підготовки майбутнього вчителя в республіці Польща в контексті полікультурного підходу / В. В. Павленко // Проблеми освіти: Збірник наукових праць. – Вип. 82. – Вінниця-Київ, 2015. – С. 196–203.

10. Савіна А. К. Польша: проблемы подготовки учителей для школы ХХI века / А. К. Савіна // Вестник Университета РАО. – 2008. – № 1. – С. 73–81.

11. Kwasnica R. Wprowadzenie do myslenia o wspomaganiu nauczycieli w rozwoju // Studia Pedagogiczne, LXI. „Z zagadnien pedeutologii i ksztalcenia nauczycieli / R. Kwasnica ; рod. red. H. Kwiatkowskiej, T. Lewowickiego. – Warszawa, 1995.

12. Marek Kwiek, 2010. Transformacje uniwersytetu. Zmiany instytucjonalne i ewolucje polityki edukacyjnej w Europie, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.

13. Mаrta Tomaszkiewicz Jak świat mówi po angielsku? Polska w czołówce. URL: http://www.newsweek.pl/styl-zycia/jak-polacymowia-po-angielsku-ranking-znajomosciangielskiego,artykuly,373514,1.html

14. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017
r. poz. 1575). URL: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2017/1575/1

15. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. wsprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. URL: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp? id=WDU20120000131

16. USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, 949 i 2203) URL: https://www.prawo.vulcan.edu.pl/przegdok.asp?q datprz=akt&qplikid=4186

17. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. nr 164, poz. 1365 – tekst z dn. 05.11.2014 r. ujednolicony przez Kancelarię Sejmu RP)

18. Jacek Hołub. Kolegium języków będzie zamknięte. Co dalej? URL: http://torun.wyborcza.pl/torun/1,48723,7352415, Kolegium_jezykow_bedzie_zamkniete__Co_dalej_.htm l?disableRedirects=true

ОСОБЛИВОСТІ ЗОВНІШНІХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ЗВ’ЯЗКІВ СУЧАСНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

СЕМЕНЮК Олег Анатолійович –

доктор філологічних наук, професор, ректор

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті схарактеризовано основні аспекти управлыння зовнішніми інформаційними зв’язками навчального закладу та їхня специфіка, яку необхідно враховувати при підготовці освітніх менеджерів. Акцентується увага на тому, що для якісного та результативного управління зовнішніми інформаційними зв’язками майбутні фахівці мають оволодіти навичками організації та розумінням функціональних особливостей різних комунікаційно-інформаційних потоків.

Ключові слова: управління інформаційними зв’язками, зовнішні інформаційні зв’язки, навчальний заклад, інформаційні потоки, сучасна комунікація.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Голубева Р. Ю. Особенности информационного управления учебными заведениями / Р. Ю. Голубева // Молодой ученый. – 2014. – №2. – С. 746–749.

2. Гуменюк В. В. Інформаційне забезпечення управління загальноосвітнім навчальним закладом: автореф. дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук: 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки / Гуменюк Віра Василівна; Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти Академії педагогічних наук України. – Київ, 2001. – 20 с.

3. Орлов П. І. Інформаційні системи і
технології в управлінні, освіті, бібліотечній справі: науково-практичний посібник / П. І. Орлов, О. М. Луганський. – Донецк: Альфа-пресс, 2004. – 292 с.

4. Семенюк О. А., Паращук В. Ю. Основи теорії мовної комунікації: навч. посіб. / О. А. Семенюк, В. Ю. Паращук. – К.: ВЦ «Академія», 2010. – 240 с.

5. Ставицький А., Затонацька Т. Формування культури якості вищої освіти в українських університетах / А. Ставицька, Т. Затонацька // Освітня аналітика України. – 2017. – №1. – С. 21–32.

РІВНІ ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ

SMYRNOVA Tetiana Anatoliivna –

Pedagogical Sciences, Doctor, Professor,

Head of the Department of Theory and Methodology of Artistic Education and Conductor Choral Training of the teacher of HNPU, named by G. S. Skovoroda

e-mail: [email protected]

Анотація

    Обгрунтовано рівні диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва у педагогічних університетах з урахуванням психолого-педагогічного аспекту. Доведено, що досягнення продуктивного рівня передбачає виявлення творчої індивідуальності студента, активізації його духовнопрофесійних мотивів, забезпечення суб’єктного самовизначення. Зазначається слушність гуманізації комунікативних зв’язків із співаками хору, усвідомлення цінності діалогічної взаємодії, співробітництва диригента і співаків хору, розуміння і пояснення смислу професійної перцепції, вмілого застосування ситуативного стилю управління для виховання ціннісно-орієнтаційної єдності, згуртованості та спрацьованості співаків хору.

Ключевые слова: дирижёрско-хоровая подготовка, будущие учителя музыкального искусства, уровни подготовки

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Beh, I. D. (2015). Vybrani naukovi praczi. Vyhovannya osobystosti. [Bekh I. D. Scientific labours are chosen. Education of personality. Monograph]. Chernovzy.

2. Oleksyuk, O. M. (2009). Muzychnopedagogichnyj proczes u vyshhij shkoli. [Oleksyuk O. M. The Muzichno-pedagogichniy process in higher shkool Monograph].


3. Rastrygina, A. M. (2002). Pedagogika svobody: metodologichni ta soczialno-pedagogichni osnovy. [Rastrigina A. M. Pedagogics of freedom: methodological and socialpedagogical bases. Monograph]. Kirovograd.

4. Smyrnova, T. A. (2008). Teoriya ta metodyka dyrygentsko-horovoyi osvity u vyshhyh navchalnyx zakladax. [Smyrnova T.A Theory and method bandleader-choral educations in higher educational establishments: psikhologo-pedagogical aspect: Monograph].

5. Cherkasov, V. F. (2017). Osnovy naukovyh doslidzhen u muzychnij galuzi. [Cherkasov V. F. Bases of scientific researches in musically educational industries]. Kharkov.

САМОРЕГУЛЯЦІЯ В КОНТЕКСТІ ЗАГАЛЬНИХ ПРИНЦИПІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

STRATAN-ARTYSHKOVA Tetiana Borysivna –

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor,

Professor Department of Musical Art and Horeografy of

Centralukrainian Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті обгрунтовуються педагогічні принципи професійної підготовки майбутніх фахівців. Виокремлені принципи цілісності, індивідуальності, культуровідповідності, аксіологічності, національної спрямованості, діалогічності, рефлексивності, інноваційності зумовлені сутністю, специфікою і змістом творчо-виконавської діяльності майбутніх фахівців, її індивідуально-особистісним характером, передбачають добір і використання відповідних форм і методів навчання, що сприяють удосконаленню процесу професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва.

Ключові слова: професійна підготовка, педагогічні принципи, творчо-виконавська діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Bal, G. O. (2000). Gumanizatsiya zagalnoyi ta profesiynoyi osviti: suspilna aktivnist i psihologopedagogichni orientiri. Neperervna profesiyna osvita: problemi, poshuki, perspektivi. [Humanization of general and vocational education: social activity and psychological and pedagogical guidance. Continuing professional education: problems, searches, prospects]. Kyiv.

2. Bakhtin, M. M. (1986). Estetika slovesnogo tvorchestva. [Aesthetics of verbal creativity]. Moscow.

3.Bekh, I. D. (2012). Osobistst u prostori duhovnogo rozvitku: navchalniy posibnik. [Personality in the space of spiritual development: a tutorial]. Kyiv.

4. Bybler, V. S. (1991). Ot naukoucheniya – k logike kulturyi: Dva filosofskih vvedeniya v dvadtsat pervyiy vek. [From science teaching – to logical culture: Two philosophical introductions to twenty first
century]. Moscow.

5. Goncharenko, S. U. (2012). Pedagogichni zakoni, zakonomirnosti, printsipi. Suchasne tlumachennya. [Pedagigical laws, regularities, principles. Modern interpretation]. Rivne.

6. Kagan, M. S. (1985). Vnutrenniy dialog kak zakonomernost hudozhestvenno-tvorcheskogo protsessa. [Internal dialogue as a regularity of artistic and creative process]. Moscow.

7. Padalka, G. M. (2010). Teoriya i metodika mistetskoyi osviti: innovatsiyna problematika. [Theory and methodology of arts education, innovative perspective]. Kyiv.

8. Pehota, O. M. (1997). Individualizatsiya professionalno-pedagogicheskoy podgotovki uchitelya: monografIya. [Indvidualization of professional and pedagogical teacher’s training: a monograph]. Kyiv.

9. Shulgina, V. D. (2000). Muzichna Ukrayina: [monografIya] [Musical Ukraine: [a monograph]]. Kyiv.

 

ДУХОВНА КУЛЬТУРА ЯК ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК У СТАНОВЛЕННІ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ДІЯЧА МИСТЕЦТВ

ТКАЧЕНКО Тетяна Володимирівна –

доктор педагогічних наук, професор кафедри майстерності сценічної мови

Харківський національний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються поняття «духовність», «дух», «духовна культура», піднімаються питання становлення особистості майбутнього вчителя музики, культури його спілкування; вплив вокального мистецтва на професійне становлення, формуванню морально-естетичних цінностей педагога. Приділено велику увагу духовній музиці як джерелу позитивної енергетики, яка збагачує людину та удосконалює її і духовно.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Сухомлинский В. А. Потребность человека в человеке / В. А. Сухомлинский. – М., 1981. – 93 с.

2. Гриньова В. М. Педагогічна культура майбутнього вчителя / В. М. Гриньова. – X., ХНУ, 1996. – 231 с.

3. Грехнев В. С. Культура педагогического общения / В. С. Грехнев. – М„ 1990. – 142 с.

4. Петрушин В. И. Музыкальная психология / В. И. Петрушин. – М., 1997. – 384 с.

5. Філософський словник / За ред. В. Г Шинкарука. – К., 1986. – 800 с.

6. Лазарев М. Основи педагогічної творчості / М. Лазарев. – Суми, 1995. – 143 с.

7. Каган М. С. Философская теория ценностей / М. С. Каган. – Спб, 1997. – 205 с.

8. Непознанный мир веры. – М., 2002. – 162 с.

9. Ткаченко Т. В. Основи формування професійно-педагогічної культури вчителя співу й музики / Т. В. Ткаченко. – X., ХНУ, 2005. – 305 с.