ДУ ХАНЬФЕН –
аспірант Південноукраїнського національного
педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розкривається сутність професійних і психологічних якостей диригента, основні тенденції підготовки майбутніх вчителів музики до диригентської діяльності в руслі вимог європейської спільноти. В їхній відповідності формулюється специфіка підготовки майбутніх вчителів до диригентської діяльності. Визначаються аспекти формування загальних і спеціальних компетенцій, які поєднують у собі професійно– художні, комунікативно–управлінські та особистісно–харизматичні якості.
Ключові слова: диригентська підготовка вчителів музики.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Гибш Г., Форверг М. Введение в марксистскую социальную психологию / Гибш Г., Форверг М. / пер. с нем. Т. А. Рябушкиной. – М.: Прогресс, 1972. – 296 с.
2. Кайдалов Д. П., Суименко Е. И. Психология единоначалия и коллегиальности / Кайдалов Д. П., Суименко Е. И. – М.: Мысль, 1979. – 254 с.
3. Псхологический словарь / под ред. Войтко В. И. – К.: Высшая школа, 1981. – 240 c.
4. Социальная психология. Учебное пособие. / Отв. Ред. А. Л Журавлев. М.: ПЕР СЭ, 2002. – 351с.
5. Омаров А. М. Предприимчивость руководителя / Омаров А. М. – М.: Издательство политической литературы, 1990. – 256 с.
6. Мескон Майкл, Альберт Майкл, Хедоури Франклин. Основы менеджмента / Мескон М., Альберт М., Хедоури В. / Перевод с английского Евенко И. – М.: Издательство «Дело», 1997. – 704 с.
7. Вегерчук И. Э., Васина Н. В., Лаптев Л. Г. Творческий потенциал руководителей системы
образования / Прикладная психология и психоанализ, № 2. – М.: МПА, 1997.
8. Парыгин Б. Д. Анатомия общения / Б. Д. Парыгин. – СПб: изд. Михайлова, 1999. – 301 стр.
9. Рождественский Г. Н. Дирижерская аппликатура / Г. Н. Рождественский. – М.: Музыка, 1974. – 102 с.
10.Кондрашин К. Мир дирижера / К. М Кондрашин. – Л.: Музыка, 1976. – 192 с.
КРИВОХИЖА Ірина Валентинівна –
пошукувач кафедри педагогіки та освітнього
менеджменту Центральноукраїнського державного
педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядається інноваційний потенціал сучасної професійної підготовки майбутніх педагогівмузикантів в Польщі та можливості його використання в Україні. У статті проведений порівняльний аналіз навчальних планів та програм Зеленогурського університету (Польща) та Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (Україна).
Ключові слова: підготовка педагогів-музикантів, Польща, освіта, університети.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Eastern European Academy of Sciences – Електронний ресурс. – [Режим доступу]: http://eeas.org.ua/uk/osvita/polsha/
2. Кристопчук Т. Є. Напрями трансформації педагогічної освіти країн Європейського Союзу в Україну / Т. Є. Кристопчук // Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – 2013. – Вип. 41. – С. 165–171.
3. Uniwersytet Zielonogórski – Електронний ресурс. – [Режим доступу] : http://www.uz.zgora.pl/index.php?informacje-ouczelni 4
. Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка – Електронний ресурс. – [Режим доступу]: http://www.kspu.kr.ua/ua/
5. Education standards for the Music Education field of study, – Dz. U. of 13. September 2007. – attachment no. 20.
6. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela Dz.U. 2012 poz. 131 – Електронний ресурс. – [Режим доступу]: file:///c:/users/%d0%94%d0%be%d0%bc/downloads/ d20120131.pdf
МАЄВСЬКА Анастасія Сергіївна –
аспірант Київського університету
імені Бориса Грінченка
e-mail: [email protected]
Анотація
Стаття є актуальною для розгляду у науковій сфері. Вона торкається педагогічних принципів вокальновиконавського розвитку майбутніх учителів музичного мистецтва на заняттях з постановки голосу. Теоретичне осмислення проблеми дозволило автору визначити сутність вокальної і методичної складової професійної підготовки вчителя музичного мистецтва і на цій основі узагальнити як власний досвід, так і погляди видатних представників вокальної педагогіки щодо забезпечення взаємодії вокально-виконавського та вокально-педагогічного напрямів професійної діяльності вчителів музичного мистецтва. Це дозволило вокально-виконавський розвиток розглядати як виявлення високого рівня вокально-методичної діяльності вчителя музичного мистецтва, що ґрунтується на інтеграції індивідуального вокального розвитку та методики співочого розвитку студентів.
Ключові слова: вокально-виконавський розвиток; вокальна підготовка; вчитель музичного мистецтва; педагогічні принципи; постановка голосу.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Єременко О. В. Підготовка магістрів музичного мистецтва: теоретико-методологічні орієнтири її оновлення / Теорія та методика музичної освіти: Наукова школа Г. М. Падалки: колективна монографія / О. В. Єременко [під. наук. ред. А. В. Козир. – К.: НПУ імені М. Драгоманова, 2011. – С. 92–120.
2. Козир А. В. Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти: [монографія] / А. В. Козир. – К.: НПУ імені М. Драгоманова, 2008. – 378 с.
3. Кузьмінський А. І. Вступ до університетських студій: навч. посіб. для студ. унтів / Кузьмінський А. І. – Черкаси: ЧНУ, 2004. – 174 с.
4. Лабунець В. М. Інтегроване навчання майбутніх учителів музики: теорія та практика / В. М. Лабунець, Ж. Ю. Карташова. – КамʼянецьПодільський: ПП Зволейко Д. Г., 2013. – 236 с.
5. Орлов В. Ф. Професійне становлення майбутніх учителів мистецьких дисциплін: теорія і технологія: [монографія] / В. Ф. Орлов / за заг. ред. І. А. Зязюна. – К.: Наукова думка, 2003. – 263 с.
6. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін): [монографія]. / Г. М. Падалка. – К.: Освіта України, 2008. – 272, [1] с.
7. Пєхота О. М. Культура співробітництва: практика групової роботи студентів: навчальнометодичний посібник / О. М. Пєхота, С. В. Ратовська. – Миколаїв: Іліон, 2011. – 252 с.
8. Хуторской А. В. Методика личностноориентированного обучения. Как обучать всех поразному?: [пособие для учителя] / А. В. Хуторской. – М.: ВЛАДОМ-ПРЕСС, 2005. – 383 с.
ОРЄХОВА Валентина Володимирівна –
аспірант кафедри теорії та практики початкової освіти,
асистент кафедри музики і хореографії
ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
e-mail: [email protected]
Анотація
Використання мультимедійних засобів під час викладання інтегрованого курсу «Мистецтво» в початковій школі не викликає сумнівів, оскільки це цілком відповідає особливостям сприйняття молодших школярів, сприяє ефективнішому формуванню художньо-образного мислення та розвитку емоційночуттєвого світосприйняття, а також відбиває процес оновлення мистецької освіти шляхом упровадження інформаційно-комунікаційних технологій та утворення освітнього феномену єдиного інформаційного простору. Ми пропонуємо впроваджувати на уроках мистецтва ресурси мультимедіа, які дозволяють учням зануритись у світову творчість, використовуючи такі інтерактивні форми сучасної музейної педагогіки як віртуальні тури (он-лайн подорожі та віртуальні музеї). Автор пропонує використовувати наступні сайти: «Український освітній простір» (http://uop.net.ua/), Центральний музей музичної культури (http://glinka.museum/) Всеросійського музейного обʼєднання імені М. І. Глинки, Віртуальний музей музичних інструментів «Музична машина часу» (timemelody.com); та виокремлює умови використання мультимедійних навчальних засобів, які забезпечують зростання ефективності мистецької освіти.
Ключові слова: мультимедійні навчальні засоби, он-лайн подорожі, віртуальні музеї, мистецька освіта в початкових класах.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Litvinova K. Про компоненти цифрової культури [Електронний ресурс] / К. Litvinova // Digital Blog. – Режим доступу: https://digitle.wordpress.com/2016/10/04/12499875/.
2. Браславский П. И. Технология виртуальной реальности как феномен культуры конца XX начала XXI века: автореф. дис. канд. культурологии; 24.00.01 [Электронный ресурс] / П. И. Браславский. – Екатеринбург, 2003. – 33 с. – Режим доступа: http://elar.urfu.ru/bitstream/10995/455/1/urgu0172s.p df.
3. Волинець В. Віртуальна реальність: поняття та сутність [Електронний ресурс] / В. Волинець. – Режим доступу: http://knukim.edu.ua/wpcontent/uploads/2016/06/6.pdf.
4. Гаврілова Л. Г. Використання освітнього веб-сайту «Мультимедійні технології в музичній освіті» у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів музики / Л. Г. Гаврілова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – Т. 42, вип. 4. – С. 131 – 140.
5. Галкин Д. В. Digital Culture: методологические вопросы исследования культурной динамики от цифровых автоматов до техно-био-тварей [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://culturalresearch.ru/files/open_issues/03_2012/IJ CR_03(8)_2012_Galkin.pdf
6. Емелин В. А. Симулякры: виртуальная реальность и инновации / В. А. Емелин // Государство, религия, церковь в России и за рубежом. – 2009. – № 2. – С. 133–142.
7. Методичні рекомендації про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017–2018 н.р. [Електронний ресурс] // Освіта UA [сайт]. – Режим доступу: https://osvita.ua/doc/files/news/568/56860/metod_rek om_2017.pdf.
8. Соколова Н. Цифровая культура или культура в цифровую эпоху? [Электронный ресурс] / Н. Соколова. – Режим доступа: http://culturalresearch.ru/files/open_issues/03_2012/IJ CR_03(8)_2012_SokolovaN.pdf
9. Сутність та значення ЗD-турів для розвитку бізнесу у сфері гостинності [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://virtualtourlab.com/scho-tse-take-virtualnyj-3dtur.
ПОЖАРСЬКА Анастасія-Олена Юріївна –
магістрант Інституту мистецтв Київського
університету імені Бориса Грінченка
e-mail: [email protected]
Анотація
Українські пісні – це найбільша, найдоступніша та найпопулярніша складова українського фольклору. Великі виховні можливості пісні полягають у поєднанні слова з музичним матеріалом. Використання українські пісні та побудова на її основі системи музичного виховання, повинні стати провідними принципами у музично-естетичному виховання молоді. Взаємозвʼязок фольклору з навколишнім життям сприяє прилученню учнів до цінностей української культури, виховує морально-естетичні якості характеру та патріотичні почуття, розширює світогляд та інтелект молоді в цілому.
Ключові слова: фольклор, освіта, виховання, традиції.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Авдієвський А. Т., Болгарський А. Г. та ін. Проект програм з музики середньої загальноосвітньої школи та позакласна робота з музики. 1–4 класи / А. Т. Авдієвський, А. Г. Болгарський. – К. – 1991. – 73 с.
2. Апраксина О. А. Методика музыкального воспитания в школе.: Уч. пособ. для студентов пед. ин-тов / О. А. Апраксина. – М.: Просвещение. – 1983. – 224 с.
3. Іваницький А. І. Українська народно-музична творчість: посібник для вищих та середніх учбових закладів / А. І. Іваницький. – К.: Музична Україна. – 1990. – 334 с.
4. Іваницький А. Українська народна музична творчість / А. Іваницький. – К.: Муз. Україна. – 333 с. 5. Кабалевский Д. Б. Воспитание ума и сердца. Книга для учителя. 2-е изд / Д. Б. Кабалевський. – М.: Просвещение, 1984. – 206 с.