pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ІНТЕРПРЕТАЦІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА

СПІНУЛ Ігор Васильович

доцент кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті здійснюється аналіз художньо-інтерпретаційного процесу, визначається його зміст, структура, етапи. Зазначено, що досліджувана проблема актуалізується як структурний компонент загальної освітньої парадигми. Подано професійно якісні характеристики майбутніх вчителів-хореографів, які трансформуються у відповідні художньо-інтерпретаційні компетенції, котрі створюють складну інтегративну систему, репрезентуються надалі в практичній діяльності і виявляються в усіх видах хореографічної діяльності.

    Ключові слова: художня інтерпретація, хореографічне мистецтво, майбутній вчитель, сценічне виконавство, художній образ.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Басин Е. Я. Психология художественного творчества (Личностный подход) / Е. Я. Басин. – М.: Знание, 1985. – 64 с.

2. Бахтин М. М. Проблемы поэтики Достоевского / М. М. Бахтин. – М.: Советский писатель, 1963. – 362 с.

3. Блудова В. В. Природа и структура художественного восприятия / В. В. Блудова // Эстетические очерки. – М.: Музыка, 1977. – Вып. 4. – С. 114–152.

4. Выготский Л. С. Психология искусства / Л. С. Выготский; под ред. М. Г. Ярошевского. – М.: Педагогика, 1987. – 345 с.

5. Горбенко О. Б. Формування музичновиконавської компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва: монографія / О. Б. Горбенко. – Харків, Мачулін 2017. – 210 с.

6. Гуренко Е. Г. Проблемы художественной интерпретации: философский анализ / Е. Г. Гуренко. – Новосибирск: Наука, 1982. – 256 с.

7. Ильин Е. П. Психология творчества, креативности, одаренности [Текст] / Е. П. Ильин. – СПб.: Питер, 2009. – 448 с.

8. Каган М. С. Искусство и общение / М. С. Каган // Мир общения: проблемы межсубъектных отношений. – М.: Политиздат, 1988. – 319 с.

9. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва: теорія і методика мистецьких дисциплін: [навч. посіб.] / Падалка Галина Микитівна. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.

10. Рудницька О. П. Педагогіка загальна та мистецька: навч. посіб. / Оксана Рудницька. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005. – 358 с.

ВОКАЛЬНО-ХОРОВИЙ РОЗВИТОК МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА АРТ-ПЕДАГОГІЧНИМИ МЕТОДАМИ

БОНДАРЕНКО Анжеліка Володимирівна

кандидат педагогічних наук,

старший викладач кафедри

методики музичного виховання,

співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються теоретичні основи використання художньо-педагогічних методів на практичних заняттях навчального хору. У фундаментальних роботах з проблем музично-естетично навчання широко відбивається різний аспект формування особистості музичними засобами. У процесі вокальнохорового розвитку майбутніх учителів музики розглядаються поняття «арт-педагогіка» та значення художньо-педагогічних методів. Виділено цілі використання художньо-педагогічних методів на практичних заняттях хору. Також у статті обговорюється впровадження цих методів, що впливають на творчу активність учнів під час вокально-хорової роботи. Представлено приклад вокально-хорової роботи зі студентами, як учасниками навчального хору.

    Ключові слова: арт-педагогічні методи, вокально-хорові навички, майбутні вчителі музичного мистецтва.

Повний текст:

          Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Авдієвський А.Т. Формування особистості на ґрунті національно- культурного відродження / А.Т. Авдієвський // Мистецтво у школі: зб. ст., упор. І. М. Гадалова. – Київ: УДПУ, 1996. – Вип. І. – С. 80–83.

2. Виноградов Г., Красовская Е. Занимательная теория музики. – Москва: Сов. Композитор, 1991. – 192 с.

3. Докторович М., Рурик Г., Хозраткулова І. Арт-терапия в діяльності психолога та соціального педагога / за ред. Докторович М., Рурик Г., Хозраткулової І. – Київ: Редакції загальнопед. газет, 2014. – 104 с.

4. Сметанина А. Ю. Арт-педагогическое спопровождение духовно-нравственного развития детей в условиях дополнительного образования: дис. ... канд. пед. наук: спец. 13.00.01 «общая педагогика, история педагогики и образования» / Алена Юрьевна Сметанина. – Великий Новгород, 2008. – 201 с.

5. Таранова Е. В. Арт-педагогический практикум по работе с дошкольниками: игры, упражнения, занятия / Е. В. Таранова. – Ставрополь: Ставропольсервисшкола, 2003. – 95 с.

6. Черевко О. В. Арт-педагогика в работе учителя-предметника и классного руководителя [Электронний ресурс] / Ольга Викторовна Черевко. – Режим доступу: http://45minut. info/load/22. 7. Хрисанова Е. Арт-педагогика в системе современного воспитания / Е. Хрисанова, Н. Сергеева // Народное образование. – 2003. – № 7. – С. 137–143.

ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ГРОЗАН Світлана Вікторівна

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри

музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного унверситету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті обґрунтовується необхідність розробки структури професійної компетентності педагогамузиканта, визначається комплекс загально-професійних компетенцій майбутнього вчителя музичного мистецтва.

    Ключові слова: компетентнісний підхід, музична освіта, професійні компетенції, майбутній вчитель музичного мистецтва.

Повний текст:

          Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абдуллин Э. Б., Николаева Е. В. Теория музыкального образования / Э. Б. Абдуллин, Е. В. Николаева. – М.: Академия, 2004. – 336 с.

2. Иванов А. И., Куликова С. А. Компетентностный подход в среднем и высшем педагогическом образовании // А. И. Иванов, С. А. Куликова // Среднее профессиональное образование – 2008. – № 5. – С. 47–50.

3. Масол Л. М. Компетентностный подход как фактор модернизации художественного образования // Л. М. Масол // Современное музыкальное и художественное образование:
опыт, проблемы, перспективы: Материалы Междунар. науч.-практ. конф. – К., 2006. – С. 24– 27.

4. Медушевский В. О закономерностях и средствах художественного воздействия музыки / В. О. Медушевский. – М., 1976. – 318 с.

5. Нейгауз Г. Об искусстве фортепианной игры: Записки педагога / Г. Нейгауз. – М.: Музыка, 1988. – 240 с.

6. Петрова Т. Г. Музыкальные колледжи России в контексте Болонского процесса: Доклад на сессии Хельсинского Европейского форума «Пятое пространство». Режим доступа: http//:www.gnesin.ru/news/2006helsinki

7. Ушакова О. С., Смирнова О. А. Развитие профессиональной коммуникативной компетентности на разных ступенях непрерывного педагогического образования // О. С. Ушакова, О. А. Смирнова // Кадровые ресурсы инновационного развития образовательной системы: Материалы I Всерос. педагогического конгресса. – М., 2007. – Ч. 2. – 816 с.

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ХОРЕОГРАФІЇ

СИВОКОНЬ Юрій Михайлович

старший викладач кафедри хореографічних дисциплін

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

e-mail:[email protected]

 

БОСИЙ Василь Сильвестрович

заслужений працівник культури України,

доцент кафедри хореографічних дисциплін

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail:[email protected]

Анотація

    У статті представлені різні підходи до визначення спрямованості особистості, її структурні компоненти – мотиви, потреби, інтереси, ідеали; розкривається поняття «професійна спрямованість», зокрема «професійна спрямованість майбутніх викладачів хореографії». Дана класифікація спрямованості, а також виявлено рівні її сформованості.

    Ключові слова: спрямованість, особистість, професійна спрямованість, викладач хореографії, потреби, інтереси, ідеали, професійна підготовка.

Повний текст:

          Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ананьев Б. Г. О проблемах современного человекознания / Б. Г. Ананьев. – СанктПетербург, 2001. – 321 с.

2. Аниськина Н. Н. Профессиональная направленность как условие успешности в профессиональной деятельности / Н. Н. Аниськина // Инновационные процессы в подготовке преподавателя технологии, предпринимательства, экономики: [материалы между нар. науч. практич. конф.]. – Тула: ТГПУ, 1998. – С. 4–6.

3. Зорилова Л. С. Поиск духовных идеалов личности в науке, культуре и музыкальном искусстве: монография / Л. С. Зорилова. – М.: Альма Матер; Академический проект, 2008. – 253 с.

4. Леонтьев А. Н. Избранные психологические произведения: в 2 т. / А. Н. Леонтьев – М.: Педагогика, 1983. – Т. 2. – 318 с.

5. Мясищев В. Н. Основные проблемы и современное состояние психологии отношений // В. Н. Мясищев // В кн.: Психологическая наука в СССР. – М., Изд-во АПН РСФСР, 1960, – т. II. – С. 110–125.

6. Никитин В. Ю. Формирование творческой личности балетмейстера (в процессе профессионального обучения) / В. Ю. Никитин // Искусство и образование. – 2007. – №4. – С. 45–66.

7. Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – М., 1973. – 176 с.

8. Сластенин В. А. Педагогика / В. А. Сластенин. – М.: Издательский центр «Академия», 2005. – 321 с.

9. Узнадзе Д. М. Экспериментальные основы психологии установки / Д. М. Узнадзе. – М., 1949. – 432 с.

ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ФАХІВЦЯ-МУЗИКАНТА ЯК АРТ-МЕНЕДЖЕРА: ДАНИНА МОДІ ЧИ ПОТРЕБА ЧАСУ

ТАТАРНІКОВА Анжеліка Анатоліївна

кандидат педагогічних наук,

викладач Одеської національної

музичної академії ім. А. В. Нежданової

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті співставлено зарубіжний і вітчизняний досвід з професійної підготовки фахівців-музикантів як майбутніх арт-менеджерів. Конкретизовано чинники популяризації освітньо-професійних програм підготовки артменеджерів в зарубіжних країнах, способи і форми їх реалізації у вищих навчальних закладах. Висвітлюючи інноваційно-педагогічний досвід вітчизняних фахівців, автор концентрує увагу на значимості формування особистості сучасного музиканта як арт-менеджера під час його навчання у вищому художньому навчальному закладі. Розкрито сутність авторської концепції і моделі організації зазначеного процесу, спрямованого на виявлення педагогічних умов формування особистості фахівця-музиканта як арт-менеджера.

    Ключові слова: арт-менеджмент, професійна компетентність по арт-менеджменту, арт-менеджер, формування особистості як арт-менеджера, фахівці-музиканти.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Безгін О. Актуальні питання підготовки фахівців з мистецького менеджменту / О. Безгін, Г. Бернадська // Проблеми мистецької освіти: Типологічні критерії та науково-методична розробка. – К.: СПД Голосуй, 2008. – 138 с.

2. Кольбер Ф. Мистецтво управління: Введення нової дисципліни тисячоліття / Ф. Кольбер // Arts Management. – 2000. – № 1. – С. 46–51.

3. Колбер Ф. Арт-менеджмент – наука третьего тысячелетия / Ф. Кольбер, И. Эврар // Арт-менеджер. – 2002. – № 3. – С. 3–10.

4. Проблеми мистецької освіти: Типологічні критерії та науково-методична розробка / Авт. кол.: Безгін О. І. (кер. авт. колективу), Бернадська Г.Є., Дацко О. І., Кочарян І.С., Успенська О. Ю. – К.: СПД Голосуй, 2008. – 238 с.

5. Татарнікова А. А. Педагогічні умови формування професійної компетентності фахівцівмузикантів з арт-менеджменту /А. А. Татарнікова // Наука і освіта: Наук.-практ. журнал. – Серія: Педагогіка. – Одеса: ПНПУ ім. К.Д. Ушинського, 2016. – №4. – С. 5– 10.

6. Тульчинский Г. Л. Менеджмент в сфере культуры: учеб. пособие. – 4-е изд., испр. и доп. / Г. Л.Тульчинский, Е. Л. Шекова. – СПб.: Изд-во «Лань»; Изд-во «Планета музыки», 2009. – 528 с.

7. Часник О. Навчальні програми з артменеджменту в університетах США / О. Часник // Вісник ХДАК, 2010. – Вип. 30. – С. 46– 51. 8. Arts Management Network: The Network for Arts Administrators and Experts in the Creative Industries. [Electronic resource]. – Mode of access: www.artsmanagement.net/