pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ЗАСТОСУВАННЯ ARDUINO NANO ДЛЯ СТВОРЕННЯ ПОРТАТИВНОГО ТЕРМОМЕТРА

СЛІПУХІНА Ірина Андріївна –

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри загальної фізики Національного авіаційного університету

ORCID ID 0000-0002-9253-8021

e-mail: [email protected]

ЦИМБАЛЮК Іван Сергійович –

студент Національного Авіаційного Університету

ORCID ID 0000-0002-1383-1327

e-mail: [email protected]

КЛЮЧЕНКО Іван Ігорович –

студент Національного Авіаційного Університету

ORCID ID 0000-0002-8054-1995

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються фізичні особливості конструювання пірометра на основі Arduinо Nano. Деталізовано конструкцію інфрачервоного термометра та досліджено принцип його дії. Враховано роль впровадження селективної фільтрації вхідного інфрачервоного сигналу, що стало можливим завдяки наявності більш чутливих детекторів та більш стабільних підсилювачів сигналу, що в свою чергу є найбільш важливим кроком у розвитку інфрачервоної термометрії. Здійснено огляд досягнень в напрямку сучасної пірометрії та приведено можливі застосування оптичних термометрів, які базуються на методах безконтактного вимірювання температури тіл. Продемонстровано один із варіантів конструювання пірометра як приладу, складовими якого є окремі модулі (екран, мікросхема, датчик, та ін.). Описано принципи роботи датчика, та сфери його застосування, зокрема в умовах, коли термопари або інші датчики не можуть бути використані або не дають точних даних з різних причин. Показано, що у перспективі є можливою модернізація приладу з метою реалізації можливості онлайн моніторингу температур впродовж тривалих досліджень.

Ключові слова: STEM, пірометрія; інфрачервоний термометр; датчик температури; Arduino Nano.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гордов А. Н. Основы пирометрии / А.Н. Гордов. – М.: Металлургия, 1971. – 448 с.

2. Кадышевич А. Е. Современное состояние и пути развития оптической пирометрии пламени [Электронный ресурс] / А. Е. Кадышевич // УФН 76 683–710. – 1962. – Режим доступа: https://ufn.ru/ru/articles/1962/4/c/.

3. Arduino Based IR Thermometer with TFT Display and TMP006 [Електронний ресурс] // Аrduino project hub. – 2017. – [Online]. Available: https://create.arduino.cc/projecthub/antiElectron/arduino-based-irthermometer-with-tft-display-and-tmp00630a1ef?ref=search&ref_id=infrared%20thermometer&offset=0.

4. Grove – Infrared Temperature Sensor Introduction [Online]. Available: http://wiki.seeed.cc/GroveInfrared_Temperature_Sensor/

5. IR temperature sensor [Online]. Available:: http://www.instructables.com/id/IR-Temperature-Sensor/

6. Principles of Non-Contact Temperature Measurement [Online]. Available: https://www.omega.com/technicallearning/infrared-temperature-measurement-theoryapplication.html

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ТА ЇЇ СКЛАДОВІ

СЛЮСАРЕНКО Віктор Володимирович –

кандидат педагогічних наук, головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту Знам’янської районної державної адміністрації ID

ORCID: 0000-0001-6958-8090

e-mail: [email protected]

Анотація

    У даній статті здійснено аналіз останніх наукових праць вчених, які вивчають питання формування методики експериментальних компетентностей. Також виокремлено фактори доцільності їх формування та подано структурно-логічну схему експериментальної компетентності.

Ключові слова: компетентність, компетенції, компетентнісний підхід, складові експериментальної компетентності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Галатюк М.Ю. Формування експериментальної компоненти у контексті розвитку навчально-пізнавальної компетентності старшокласників робіт / М.Ю. Галатюк // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Серія педагогічна. – 2010. – Вип. 16 – С. 143-145.

2. Заболотний В.Ф. Експериментальна компетентність як складова професійної підготовки студентів / В.Ф. Заболотний, В.О. Демкова // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. – 2015. – Вип. 127. – С. 49-52.

3. Иванова О.Е. Компетентностный подход в соотношении со знаниево-ориентированным и культурологическим / О.Е. Иванова // Компетенции в образовании: опыт проектирования. – М., 2007. – С. 71-78.

4. Матюшкин А.М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении / А.М. Матюшкин. – М.: Педагогика, 1972. – 208 с.

5. Олефіренко Т.О. Формування графічної компетентності у майбутніх учителів технологій: дис. ... кандидата пед. наук: 13.00.04 / Олефіренко Тарас Олексійович. – К., 2012. – 232 с.

6. Садовий М.І. Методика формування експериментаторської компетентності у майбутніх учителів технологій / М.І. Садовий // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – Кіровоград, 2015. – Вип. 8, Ч. 4. – C. 3-10.

7. Скаткин Н.М. Дидактика средней школы: Некоторые проблемы современной дидактики: [учеб. пос. для слушателей ФПК директоров общеобразоват. школ и в качестве учеб. пос. по спецкурсу для студ. пед. ин-тов] / Скаткин Н.М. – М.: Просвещение, 1982. – 319 с.

8. Слюсаренко В.В. Методика формування експериментальних компетентностей старшокласників з використанням вимірювального комплекту на уроках фізики: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 : захищена : 05.02.16 / Слюсаренко Віктор Володимирович. – Кіровоград, 2016. – 272 с.

9. Форкун Н.В. Методична система навчання фізики в старшій школі на засадах компетентнісного підходу: теоретичний аспект / Н.В. Форкун // Збірник наук. пр. Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. – 2014. – Вип. 20. – С. 117119.

ИНТЕРАКТИВНЫЕ МОДЕЛИ STEM-ОБРАЗОВАНИЯ В МЕДИЦИНСКОМ ВУЗе

СМИРНОВА Анна Сергеевна –

кандидат медицинских наук, доцент кафедры лучевой диагностики Национальной медицинской академии последипломного образования имени П.Л. Шупика

ORCID ID 0000-0001-8788-7975

e-mail: [email protected]

БАБКИНА Татьяна Михайловна –

доктор медицинских наук, профессор, заведующая кафедрой лучевой диагностики Национальной медицинской академии последипломного образования имени П.Л. Шупика

ORCID ID 0000-0001-5046-870X

e-mail: [email protected]

Анотація

    У даній роботі проведено аналіз даних літератури, присвячений інтерактивним моделям STEM-освіти в медичному ВНЗ: їх цілям, основним методичним принципам та класифікації. Розглянуто інтерактивні методи для проведення різних видів занять в післядипломній медичній освіті.

Ключові слова: STEM-освіта, інтерактивні методи навчання, медицина, післядипломна освіта.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Артюхина А.И. Интерактивные методы обучения в медицинском ВУЗе: учебное пособие / А.И. Артюхина, В.И. Чумаков. – Волгоград, 2011. – 32 с.

2. Беляева А. Управление самостоятельной работой студентов / А. Беляева // Высшее образование в России. – 2003. – № 6. – С. 24-27.

3. Ватутин Н.Т. Интерактивные методы обучения в подготовке студентов медицинских вузов / Н.Т. Ватутин, А.С. Смирнова / Науковий вісник інноваційних технологій. – 2013. – № 2 (4). – С. 33-40.

4. Воробьёва О.В. Интерактивные методы как инновационная форма обучения в последипломном медицинском образовании / О.В. Воробьёва, Е.В. Бордюгова, А.В. Дубовая, М.П. Лимаренко, Е.В. Пшеничная, А.П. Дудчак, Н.А. Тонких, В.Н. Соколов, Е.Н. Марченко // Смоленский медицинский альманах. – 2015. – № 2. – С. 54-57.

5. Герасимова Т.С. Психолого-педагогический минимум для внештатных преподавателей / Т.С. Герасимова // Методист. – 2007. – № 2. – С. 38-43.

6. Двуличанская Н.Н. Интерактивные методы обучения как средство формирования ключевых компетенций http://technomag.edu.ru/doc/172651.html


7. Дещекина М.Ф. Деловая клиническая игра в медицинском институте / М.Ф. Дещекина, М.С. Дианкина // Педиатрия имени Сперанского. – 1989. – № 3. – С.69-72.

8. Долгоруков А. Метод case-study как современная технология профессионально-ориентированного обучения [Электронный ресурс] http://www.vshu.ru/lections.php?tab_id=3&a=info&id=2600

9. Журавель Т.О. Інтегроване навчання – основний складник STEM-освіти / Т.О. Журавель, Н.О. Соколова // Освіта та розвиток обдарованої особистості. – 2016. – № 12. – С. 32-34.

10. Змеев С.И. Технология обучения взрослых: учебн. пос. для студ. высш. учебн. зав. / С.И. Змеев. – М.: Академия, 2002 – 128 с.

11. Кирикова М.И. Современные методы обучения в ВУЗе / М.И. Кирикова // Сборник конференций НИЦ Социосфера. – 2012. – № 23. – С.25-31.

12. Красильникова Н.В. Активные методы в преподавании педагогических курсов в системе последипломного медицинского образования / Н.В. Красильникова, Е.А. Вацкель, В.А. Денишенко // Ученые записки ун-та Лесгафта. – 2017. – №4. – С. 98-102.

13. Михайличенко О.В. Методика преподавания общественных дисциплин в высшей школе: учебн. пос. / О.В. Михайличенко. – Сумы: СумДПУ, 2009. – 122 с.

14. Райх С. Brainstorming методика Мозгового Штурма / С. Райх. – Киев, 2011. – 5 с.

15. Соколова И.Б. Основы самостоятельной работы студентов / И.Б. Соколова. – М.: Армавир, 2002. – С. 156.

МАТЕМАТИЧНА ЗАДАЧА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ МАТЕАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ У КУРСАНТІВ ВИЩИХ МОРСЬКИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

СПИЧАК Тетяна Сергіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри природничо-наукової підготовки

Херсонської державної морської академії

ORCID ID 0000-0002-0054-8768

e-mail: [email protected]

Анотація

    Дана стаття присвячена можливостям формування фундаментальної та професійної компетентності у курсантів вищих морських навчальних закладів, під час розв’язання математичних задач. На основі аналізу психолого педагогічної літератури та власного педагогічного досвіду визначено термін «математична задача» та наведена класифікація за змістом та структурою вивчаємого матеріалу, зазначені, для кожного типу задачі та компетентності, що формуються. Запропоновано формування професійної компетентності, за рахунок використання професійної спрямованості викладання вищої математики. Розглянуті основні етапи застосування математичних знань при розв’язанні професійно-спрямованих задач. Продемонстровано, необхідність здійснення взаємозв’язку дисциплін у підготовці фахівців, що диктується особливістю сучасної науки та характеризується взаємопроникненням галузей теоретичних і практичних знань. Розглянуто в якості приклада, математичну модель маятника, який використовується для різноманітних досліджень фізики, геодезії, астрономії.

Ключові слова: математична задача, класифікація задач, математична компетентність, компетентнісний підхід.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бабанский Ю.К. Оптимизация учебновоспитательного процесса (методические основы) / Ю.К. Бабанский. – М.: Просвещение, 1982. –192 с.

2. Балл Г.А. Теория учебных задач: психологопедагогический аспект / Г.А. Балл. – М.: Педагогика, 1990. – 184 с.

3. Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный поход / Вербицкий А.А. – М.: Высшая школа, 1991. – 206 с.

4. Лернер И.Я. Процесс обучения и его закономерности. / И.Я. Лернер. – М.: Педагогика, 1980. – 151 с.

5. Самойленко А.М. Диференціальні рівняння в задачах: навч. посібн. / А.М. Самойленко, С.А. Кривошея, М.О. Перестюк. – К.: Либідь, 2003. – 504 с.

6. Тихомиров О.К. Психология мышления: учебн. пос. для студ. высш. учебн. зав. / О.К. Тихомиров. – М.: Издательский центр «Академия», 2002. – 288с.

7. Шершнева В.А. Применение профессиональнонаправленных задач по математике на аудиторных занятиях: учеб.-метод. пос. / В.А. Шершнева. – Красноярск, 2004. – 98 с.

8. Фридман Л.М. Психолого-педагогические основы обучения математике в школе. Учителю математики о педагогической психологии / Л.М. Фридман. – М.: Просвещение, 1983. – 158 с.

ВИКОРИСТАННЯ ІСТОРИЗМІВ ТА МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ ПРИ НАВЧАННІ ФІЗИКИ ТА БІОФІЗИКИ

СТАДНІЧЕНКО Світлана Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, доцент, старший викладач кафедри медико-біологічної фізики та інформатики ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України»

ORCID ID 0000-0002-1426-896X

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена проблемі розвитку пізнавального інтересу студентів до медичної біофізики. Автором обґрунтовано необхідність використання історичного матеріалу під час викладання курсу «Медична і біологічна фізика» у вищих навчальних медичних закладах. Описано досвід активізації пізнавальної діяльності студентів за допомогою висвітлення історичних відомостей. Висвітлено переконання автора, що викладання історичного матеріалу на заняттях з медичної біофізики дозволяє: показати зв’язок між розвитком медицини і фізики, пробуджувати інтерес до науки на прикладах біографії вчених, збагачувати уявлення студентів про діалектику розвитку фізичної і медичної біофізичної науки, формувати науковий світогляд, підвищувати загальну культуру студентів, встановлювати міжпредметні зв’язки, відчувати себе представником історичної громадської та етнокультурної спільноти. У роботі запропоновано деякі шляхи реалізації принципу історизму.

Ключові слова: медична біофізика, історія фізики, історичні відомості, пізнавальний інтерес, задачі з історичним змістом.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бугайов О.І. Дотримання принципу історизму при викладанні законів збереження / О.І. Бугайов, М.І. Садовий // Наукові записки. – Вип. 77. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2008. – Ч.1. – С. 48 – 53.

2. Великие открытия физиков [Электронный ресурс] // BBC: The Story of Physics, 2011. – Режим доступа: https://www.youtube.com/watch?v=63-hwCaFVkM.

3. Виллем Эйнтховен и электрокардиография [Электронный ресурс] // Great Moments in Science and Technology, 2012. – Режим доступа: https://www.youtube.com/watch?v=sHA04VGz3uY

4. Гельфер Я.М. Закон сохранения и превращения энергии в его историческом развитии / Я.М. Гельфер. – М.: Государственное учебно –педагогическое изд-во министерства просвещения РСФСР, 1958. – 256 с.

5. Илья Пригожин [Электронный ресурс]: // Канал «Культура», 2014. – Режим доступа: https://www.youtube.com/watch?v=Nb3vW_lPSfE

6. Історія розвитку вимірювання артеріального тиску: від часів Римської імперії до сьогодення [Електронний ресурс] // Внутренняя медицина, 2007. – № 5. – Режим доступу: http://www.mif-ua.com/archive/article/3030

7. Кисільова Т.О. Становлення і розвиток медичної рентгенології в Лівобережній Україні: 1896 – 1941: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. істор. наук: спец. 07.00.07 “Історія науки і техніки” / Т.О. Кисільова. – Харків, 2015. – 21 с.

8. Лопушанський Я.Й. Збірник задач і запитань з медичної і біологічної фізики: навч. посіб. / Я.Й. Лопушанський. – Вінниця: Нова Книга, 2010. – 584 с.

9. Медична і біологічна фізика: підруч. для студ. / О.В. Чалий, Б.Т. Агапов, Я.В. Цехмістер [та ін.]; за ред. О.В. Чалого. – К.: Книга плюс, 2005. – 760 с.

10. Садовий М.І., Трифонова О.М. Історія фізики з перших етапів становлення до початку ХХІ століття: навчальний посібник [для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл.] – Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2013. – [2-ге вид. переробл. та доп.] – 436 с.ніх фахівців технічних спеціальностей у процесі вивчення фундаментальних дисциплін : монографія / В. О. Петрук. – Вінниця : УНІВЕРСУМ – Вінниця, 2006. – 292 с.