ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ ПО ВИЗНАЧЕННЮ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ ЛЮДИНИ-ОПЕРАТОРА
УДК 378.371:53
Манойленко Наталія
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Анотація: Стаття присвячена особливостям та шляхи організації проведення лабораторно-практичних занять з методики трудового навчання, наведений оптимальний обсяг відомостей для підготовки студентів-майбутніх учителів технологій до визначення працездатності людини-оператора, пов’язаної з її професійною технологічною діяльністю. Акцентується увага на організації, матеріальному забезпеченні, проведення даного лабораторно-практичного заняття, з відповідними змінами і постійній модернізації навчального середовища, зокрема інтеграції засобів і обладнання, підготовки майбутніх учителів технологій до професійної діяльності в змінних, оновлених умовах.
Описано варіант лабораторно-практичного заняття, мета якого передбачає ознайомлення з ергономічними методами визначення працездатності людини-оператора, наведені ергономічні показники і норми щодо дослідження м’язової сили, витривалості статичного зусилля і зовнішнього подиху.
Ключові слова: ергономіка, навчальне середовище, ергономічні показники, людина-оператор, статичні зусилля, зовнішній подих.