pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ЗНАЧЕННЯ КАВЕР-ВЕРСІЙ В КОНТЕКСТІ ВИКОНАВСЬКОЇ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ СУЧАСНИХ ВОКАЛЬНИХ ТВОРІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У КЛАСІ ЕСТРАДНОГО ВОКАЛ

ФОЛОМЄЄВА Наталія Аркадіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри хорового диригування, вокалу та методики музичного навчання

Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка

e-mail: [email protected]

Анотація

  Стаття присвячена диференціації понять «рімейк» та «кавер – версія» в контексті виконавської інтерпретації сучасних вокальних творів, а також значенню виконавської інтерпретації сучасних естрадних вокальних творів для фахової підготовки у класі естрадного вокалу. В статті конкретизується зміст понять«виконавська інтерпретація», «рімейк», «кавер – версія», «трибьют – альбом».

Ключові слова: кавер – версія, рімейк, виконавська інтерпретація, фахова підготовка студентів, естрадний спів, музично-педагогічні навчальні заклади, Навчально-науковий інститут культури і мистецтв.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Адорно Т. Избранное: Социология музыки / Т. Адорно. – М.; СПб.: Университетская книга, 1999. – 445 с.

2. Василенко Л. М. Взаємодія вокального і методичного компонентів у процесі професійної підготовки майбутнього вчителя музики: дис. канд. пед. наук / Л. М. Василенко. – К., 2003. – 211 с.

3. Выготский Л. С. Психология искусства / Л. С. Выготский; под ред. М. Г. Ярошевского. – М.: Педагогика, 1987. – 345 с.

4. Гонтаренко Н. Б. Сольное пение: Секреты вокального майстерства / Н. Гонтаренко. – Ростов - на - Дону, 2006. – 155 с.

5. Давыдов С. К вопросу об интерпретации текстов джазовой музыки / С. Давыдов //Текст музичного твору: практика і теорія: Збірка статей. – Київ, 2001. – Вып. 7.– С. 180–191.

РОЗВИТОК МУЗИЧНОГО МИСЛЕННЯ НА МАТЕРІАЛІ ФОРТЕПІАННОГО ЦИКЛУ Б. М. ФІЛЬЦ «ЯВОРІВСЬКІ ІГРАШКИ»

ЧЕБОТАРЕНКО Ольга Валеріївна −

кандидат мистецтвознавства, доцент доцент кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

  Включення до репертуару творів сучасних композиторів дає можливість активно розвивати музичне мислення, поєднуючи опору на традицію та новації, які несе композиторський текст. Жанрово-стильовий та семантичний аналіз фортепіанного циклу Б. Фільц «Яворівські іграшки» дозволяє глибоко зануритись в особливості композиторської мови, компенсуючи відсутність стійкої виконавської традиції опорою на програмність та жанровість як провідні для створення власної інтерпретації.

Ключові слова: музичне мислення, жанрова драматургія, поліжанровість, програмність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Макаров В. Методика обучения игре на фортепиано в подготовительном отделении и начальной школе / В. Макаров. – Харьков, 1997. – 120 с.

2. Мартинсен К. А. Индивидуальная фортепианная техника на основе звукотворческой воли / К. А. Мартинсен. – Москва: Издательство Музыка, 1966. – 220 с.

3. Полозов С. П. Музыкальное мышление как фактор формирования и развития музыкальной культуры: информационное основание / С. П. Полозов // Вестник Томского государственного университета, 2010. – С. 70–75.

4. Фільц Б. Яворівські іграшки Для фортепіано: Навчальний посібник / Редакторупорядник, вст. Ст. Олександра Німилович. – Дрогобич: Посвіт, 2017. – 40 с.

ФОРМИ І МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО АРТИСТИЗМУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ В ПРОЦЕСІ ВИКОНАВСЬКО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ

АШИХМІНА Наталія Віталіївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри музично- інструментальної підготовки

ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті запропоновано шляхи формування педагогічного артистизму майбутніх учителів музики в процесі виконавсько-інструментальної підготовки. Стислий огляд проблеми дозволив визначити, що напрямами діяльності викладачів виконавсько-інструментальних дисциплін із формування компонентів досліджуваного феномена (когнітивно-ціннісного, художньо-комунікативного і художньо-образного) є: залучення студентів до процесу пізнання і розуміння явища «педагогічний артистизм»; формування в них досвіду художньокомунікативної діяльності; стимулювання прагнень до творчого самовираження через артистичне виконавськоінструментальне тлумачення художньої образності музичних творів.

Ключові слова: артистизм, педагогічний артистизм, майбутні вчителі музики, виконавськоінструментальна підготовка, компоненти педагогічного артистизму, форми і методи формування педагогічного артистизму.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абрамян В. Ц. Театральна педагогіка / В. Ц. Абрамян. – К. : Лібра, 1996. – 224 с.


2. Булатова О. С. Педагогический артистизм: Учеб. пособие для студентов высш. пед. учеб. заведений / О. С. Булатова. – М.: Академия, 2001. – 240 с.

3. Зязюн І. А. Краса педагогічної дії: навч. посіб. для вчителів, аспірант., студ. / Іван Андрійович Зязюн, Галина Михайлівна Сагач. – К. : Українсько-фінський ін-т менеджменту і бізнесу, 1997. – 302 с.

4. Казачков С. А. Дирижер хора – артист и педагог / С. А. Казачков. – Казань: КГК, 1998. – 308 с.

5. Мурашов А. А. Риторика. Теория и практика / А. А. Мурашов. – М.: МПсИ, 2006. – 528 с.

ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО МИСТЕЦТВА У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ: ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ

ВЕРГУНОВА Валерія Сергіївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри мистецьких дисциплін

Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена висвітленню теоретичних основ формування ціннісного ставлення до мистецтва у майбутніх учителів початкової школи. Розглядаються погляди науковців щодо сутності понять «ставлення», «цінність», «ціннісне ставлення». Підкреслюється роль ціннісного ставлення до мистецтва як передумови здійснення мистецько-педагогічної діяльності в школі. Дається характеристика напрямків його формування та проблеми його актуалізації у процесі підготовки вчителів початкової школи.

Ключові слова: ставлення, цінність, ціннісне ставлення, мистецтво, мистецько-творча діяльність, підготовка вчителя початкової школи.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бех І. Д. Виховання особистості : в 2-х кн.– Кн. 1. / І. Бех. – К.: Либідь, 2003. – 280 с.

2. Выготский Л.С. Психология искусства / Л. С. Выготский [ред. М. Ярошевского.] – М.: Педагогіка, 1987. – 344 с.

3. Лазарчук А. Цінності людини у науковопсихологічному осмисленні / А. Лазарчук // Психологія і суспільство. – 2003. – №2. – С. 20–38.

4. Лэнге А. Введение в екзистенциальноаналитическую теорию эмоций: прикосновение к ценности / А. Лэнге // Вопросы психологии. – 2004. – №4. – С. 18–27.

5. Мясищев В. Н. Понятие личности в аспектах нормы и паталогии / В. Н. Мясищев // Психология личности в трудах зарубежных авторов. – СПб: Питер, 2000. – С. 34–41.

6. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.

ІНТЕГРАЦІЯ ФАХОВИХ І ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ЖУКОВ Василь Павлович –

аспірант кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи

Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розкрито необхідність і шляхи реалізації інтеграції фахових і психолого-педагогічних дисциплін у підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва до інтегрованого навчання учнів. Установлено, що практичну реалізацію інтегрованого навчання учнів музичному мистецтву гальмує, передусім, непідготовленість вчителя до організації такого навчання. Саме вирішення останнього питання є актуальним завданням вищих закладів мистецько-педагогічної освіти. З’ясовано, що інтегративний підхід в освіті, що відкриває шлях до змістовних узагальнень і подальшого впровадження їх в практичну музично-педагогічну діяльність, дає можливість підвищити якісний рівень професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва.

Ключові слова: інтеграція, фахові дисципліни, психолого-педагогічні дисципліни, підготовка, майбутній учитель музичного мистецтва, інтегроване навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ермоленко Г. Ю. Формирование полихудожественной компетентности будущих учителей изобразительного искусства: автореф. дис. канд пед наук: 13. 00.08 «Теория и методика профессионального образования» / Г. Ю. Ермоленко. – Волгоград, 2010. – 20 с.

2. Кузнецова Е. И. Интеграция в процессе музыкального обучения будущих учителей / Е. И. Кузнецова. – Элекстронный ресурс – URL: https://nsportal.ru/npo-spo/obrazovanie-ipedagogika/library/2015/09/06/.

3. Малашевська І. А. Інтегрована музичнотеоретична підготовка майбутніх учителів музики на історико-стильовій основі / І. А. Малашевська. – Електроний ресурс – URL: http://studentam.net.ua/content/view/7377/97/

4. Наседкина А. В. Интегративный подход к формированию профессионально-педагогической культуры будущих педагогов-музыкантов / А. В. Наседкина: автореф. дис. … канд.пед. наук: 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования». – М., 2017. – 20 с.

5. Пиджоян Л. А. Развитие профессиональной компетентности будущих учителей музыки на основе интеграции музыкальной и педагогической составляющих / Л. А. Пиджоян: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования». – Елец, 2007. – 20 с.

6. Психологічний словник / За редакцією В. І. Войтка. – Київ: Вища школа, 1982. – 215 с.

7. Тарарак Н. Г. Міжпредметні зв’язки вокально-хорових дисциплін у фаховій підготовці майбутніх вчителів музики / Н. Г. Тарарак: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. – Харків, 2008. – 233 с.

8. Философский энциклопедический словарь / Редкол. С. С. Аверинцев, Э. А. Араб-Оглы, Л. Ф. Ильичев и др. Изд. 2-е. – Москва: Сов. Энциклопедия, 1989. – 815 с.