Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ІНТЕГРАЦІЯ ФАХОВИХ І ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ЖУКОВ Василь Павлович –

аспірант кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи

Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розкрито необхідність і шляхи реалізації інтеграції фахових і психолого-педагогічних дисциплін у підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва до інтегрованого навчання учнів. Установлено, що практичну реалізацію інтегрованого навчання учнів музичному мистецтву гальмує, передусім, непідготовленість вчителя до організації такого навчання. Саме вирішення останнього питання є актуальним завданням вищих закладів мистецько-педагогічної освіти. З’ясовано, що інтегративний підхід в освіті, що відкриває шлях до змістовних узагальнень і подальшого впровадження їх в практичну музично-педагогічну діяльність, дає можливість підвищити якісний рівень професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва.

Ключові слова: інтеграція, фахові дисципліни, психолого-педагогічні дисципліни, підготовка, майбутній учитель музичного мистецтва, інтегроване навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ермоленко Г. Ю. Формирование полихудожественной компетентности будущих учителей изобразительного искусства: автореф. дис. канд пед наук: 13. 00.08 «Теория и методика профессионального образования» / Г. Ю. Ермоленко. – Волгоград, 2010. – 20 с.

2. Кузнецова Е. И. Интеграция в процессе музыкального обучения будущих учителей / Е. И. Кузнецова. – Элекстронный ресурс – URL: https://nsportal.ru/npo-spo/obrazovanie-ipedagogika/library/2015/09/06/.

3. Малашевська І. А. Інтегрована музичнотеоретична підготовка майбутніх учителів музики на історико-стильовій основі / І. А. Малашевська. – Електроний ресурс – URL: http://studentam.net.ua/content/view/7377/97/

4. Наседкина А. В. Интегративный подход к формированию профессионально-педагогической культуры будущих педагогов-музыкантов / А. В. Наседкина: автореф. дис. … канд.пед. наук: 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования». – М., 2017. – 20 с.

5. Пиджоян Л. А. Развитие профессиональной компетентности будущих учителей музыки на основе интеграции музыкальной и педагогической составляющих / Л. А. Пиджоян: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования». – Елец, 2007. – 20 с.

6. Психологічний словник / За редакцією В. І. Войтка. – Київ: Вища школа, 1982. – 215 с.

7. Тарарак Н. Г. Міжпредметні зв’язки вокально-хорових дисциплін у фаховій підготовці майбутніх вчителів музики / Н. Г. Тарарак: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. – Харків, 2008. – 233 с.

8. Философский энциклопедический словарь / Редкол. С. С. Аверинцев, Э. А. Араб-Оглы, Л. Ф. Ильичев и др. Изд. 2-е. – Москва: Сов. Энциклопедия, 1989. – 815 с.