Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ ДІТЕЙ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

НІКІТІНА Олена Олександрівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри спеціальної освіти та здоров’я людини

Центоральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

https://orcid.org/0000-0003-1045-5300

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розглянуто особливості мисленнєвої діяльності молодших школярів із затримкою психічного розвитку під час вивчення математики; розкрито корекційно-розвивальний потенціал уроку математики в спеціальній школі; обґрунтовано значення практичного методу навчання математики дітей із затримкою психічного розвитку. Особливу увагу приділено методу спостереження в процесі формування математичних знань і розвитку основних мисленнєвих процесів у молодших школярів.

Ключові слова: математика, затримка психічного розвитку, розвиток, мислення, інклюзивна освіта, молодші школярі

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абрамова Г. С. Возрастная психология: Учеб. пособие для студ. вузов / Г. С. Абрамова. – 4е изд. – М.: Издательский центр «Академия», 1999. – 672 с.

2. Алёхина C. В. Готовность педагогов как основной фактор успешности инклюзивного процесса в образовании / C. В. Алёхина // Психологическая наука и образование. – 2011. – №  1. – С. 31–54 c.

3. Бубон В. Вчити не просто дивитися, а й бачити... / В. Бубон // Початкова освіта. – 2008. – № 14. – С. 5–6.

4. Власова М. М. Коррекционная работа с детьми с ОВЗ / М. М. Власова // Инклюзивное образование: теория и практика: сборник материалов международной научно-практической конференции / отв. ред. О. Ю. Бухаренкова и др. – Орехово-Зуево: Редакционно-издательский отдел ГГТУ, 2016. – 955 с.

5. Державний стандарт спеціальної освіти. – Київ, 2004. – 361 с.

6. Дубенок О. Проблемне навчання в спеціальній школі / О. Дубенок // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2009. – № 42. – С. 3–4.

7. Зброєва Н. Б. Готовність педагога до інклюзивної освіти. (До постановки питання) / Н. Б. Зброєва. // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Сер.: Психолого-педагогічні науки. – 2012. – № 7. – С. 15–18.

8. Игошина Н. В. Мыслительная деятельность младшего школьника в процессе формирования готовности к саморазвитию (на примере педагогики М. Монтессори) / Н. В. Игошина // Теория и методика современного учебно-воспитательного процесса: сборник научных трудов по матеріалам I Международной научно-практической конференции 25 февраля2016 г. Нижний Новгород: НОО «Профессиональная наука», 2016. – С. 5–8. Електронний ресурс. [Режим доступу]: http://scipro.ru

9. Коргун Л. Н. Основы коррекционной педагогики / Л. Н. Коргун. Учебное пособие для студентов психолого-педагогического профиля. – Одесса, ЮГПУ, 2008 г. – 134 с.

10. Максимова Н. Ю. Основи дитячої патопсихології: Навч. посібник для студ. / Н. Ю. Максимова, К. Л. Мілютіна, В. М. Піскун; Міжнародний Фонд «Відродження»; Програма «Трансформація гуманітарної освіти в Україні». – К.: Перун, 1996. – 463 с.

РОЛЬ ТА ВПЛИВ АВТЕНТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ ТА КУЛЬТУРНОГО КОНТЕНТУ НА ПРОЦЕС ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ ЗВО

АНТОНІВСЬКА Марина Олександрівна –

викладач Київського національного університету культури і мистецтв,

ORCID ID 0000-0002-4451-3735

e-mail: [email protected]

Анотація

   Нинішня тенденція до глобалізації та нестримний розвиток інформаційних технологій підсилили роль англійської мови, яка стала універсальною мовою знань та комунікації. Сьогодні, ми стаємо свідками зростання усвідомлення важливості вивчення іноземних мов для успішної взаємодії з тенденцією глобалізації. У сучасній складній інформаційній ері, в якій ми живемо, процес вивчення іноземної мови у вищих навчальних закладах має пропонувати студентам більше, ніж просто загальне володіння іноземною мовою. Матеріали відіграють фундаментальну роль у мовній аудиторії, оскільки саме вони є засобом, що використовуються викладачем в процесі навчання. Автентичні матеріали, тобто матеріали, які не були розроблені для навчальних цілей, є потенційними інструментами навчання, завдяки автентичності мови та її тісному зв'язку з комунікативним підходом викладання мови. Враховуючи лінгвістичну та культурну природу автентичних матеріалів, можна зробити висновок, що належне та ефективне впровадження автентичних матеріалів та культурного контенту в контексті вивчення іноземної мови значною мірою впливає на результати опанування іноземної мови студентами ЗВО.

Ключові слова: автентичні матеріали, культурний контент, іншомовна концептосфера, соціокультурна компетенція, освітній процес

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Acar A. Standards and competence in English as an International Language pedagogy: Asian EFL Journal / Ahmet Acar. – British Virgin Islands: Asian EFL Journal Press, 2007. – 329 p.

2. Bacon S. & M. Finnemann. A study of the attitudes, motives, and strategies of university foreign language students and their disposition to authentic oral and written input: The Modern Language Journal / Susan Bacon & Michael Finnemann. – New York: The Modern Language Journal Press, 2011. – 473 p.

3. Chomsky N. Aspects of the theory of syntax / Noam Chomsky. – Boston, MA: MIT Press, 1965. – 247 p.

4. Hall J. K. Aprosaics of interaction: The development of interactional competence in another language. In E. Hinkel (ed.), Culture in second language teaching and learning / Jeffrey Hall. – Cambridge: Cambridge University Press, 1999. – 151 p.

5. Howatt A. A history of English language teaching / Anthony Howatt. – Oxford: Oxford University Press, 1984. – 417 p.

6. Hughes R. & M. McCarthy. From sentence to discourse: Discourse grammar and English language teaching / R. Hughes & M. McCarthy. – TESOL Quarterly, 1998. – 287 p.

7. Hymes D. On communicative competence. In J. B. Pride & J. Holmes (eds.), Sociolinguistics: Selected readings / D. Hymes. – Harmondsworth: Penguin Books, 1972. – 293 p.

8. McKay S. L. Teaching English as an international language: Implications for cultural materials in the classroom / S.L. McKay. – TESOL Journal, 2000. – 286 p.

9. Morrow K. Authentic texts and ESP. In S. Holden (ed.), English for Specific Purposes / K. Morrow. – London: Modern English Publications, 1977. – 117 p.

10. Morrow K. Principles of communicative methodology. In K. Johnson & K. Morrow (eds.), Communication in the classroom / K. Morrow. – Harlow: Longman, 1981. – 436 p.

11. Nunan D. Issues in second language acquisition research: Examining substance and procedure. In W. Ritchie & T. K. Bhatia (eds.), Handbook of second language acquisition / D. Nunan. – San Diego, CA: Academic Press, 1996. – 374 p.

12. Peacock M. The effect of authentic materials on the motivation of EFL learners / M. Peacock. – ELT Journal, 1997. –156 p.

13. Richards J.C. & T.S.Rodgers. Approaches and methods in language teaching / J. C. Richards & T.S.Rodgers. – Cambridge: Cambridge University Press, 1986. – 345 p.

14. Stuart G. & Nocon H. Second culture acquisition: Ethnography in the foreign language Classroom / G. Stuart & H. Nocon. – New York. The Modern Language Journal Press, 1996. – 449 p.


15. Sweet H. The practical study of language / H. Sweet. – London: Oxford University Press, 1899. – 523 p.

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ВЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ПОЛЬЩІ

ЗАХАРОВА Ірина Олександрівна –

аспірант кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

   Метою статті є короткий аналіз компетенцій вчителів іноземної мови, встановлених законодавчо у системі вищої освіти Польщі. У статті здійснено огляд професійної підготовки майбутнього вчителя англійської мови у вищих навчальних закладах Польщі у контексті європейських вимог. Основні результати дослідження: на підставі аналізу досліджуваного питання визначити позитивні надбання у системи підготовки учителів англійської мови у ВНЗ Польщі з метою їх подальшого впровадження у національну систему вищої педагогічної освіти у контексті тенденцій розвитку європейських освітніх систем.

Ключові слова: компетенції вчителя англійської мови, європейські стандарти підготовки вчителів, професійна компетентність, педагогічна освіта, вчитель, педагог.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Agnieszka Szplit. Kompetencje nauczycieli języków obcych w Polsce i Europie. Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne 19, 2010. – S. 237–248.

2. Словник української мови в 11 томах. Т.4, 1973.

3. Ожегов С. И. Словарь русского языка / под ред. Н. Ю. Шведовой. М., 1982. – 816 с.

4. Ніколаєв О. М. Компетентність та компетенція у сучасній педагогіці як педагогічні категорії. Проблеми сучасної психології. – 2012. – Випуск 15. – 411 c.

5. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / під заг. ред. О. В. Овчарук. К., 2004. – 112 с.

6. Діордіященко О. Формування професійної компетентності вчителя іноземних мов на сучасному етапі. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. 2010. Вип. 89(2). С. 290294. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzs_2010_89(2)__72.

7. Cullen R., 1994, Incorporating language improvement in teacher training programmes, «ELT Journal», v. 48, n. 2.

8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004 r. w sprawie standardów kształcenia nauczycieli. Dz. U. Nr 207, poz. 2110.

9. Elżbieta Jarosz Profil zawodowy nauczyciela języków obcych w Europie. Komisja ds. Certyfikacji EAQUALS Instytut Języka Angielskiego Gama College. Polska Rama Kwalifikacji – zmiana dla edukacji i rynku pracy. Warszawa 27.10.2015 r. 32 s. http://www.kwalifikacje.edu.pl/download/konferencje/ wawa2015/Profil_zawodowy_nauczyciela.pdf

10. Anna Jaroszewska, Analiza kompetencji nauczycieli językow obcych w kontekście nauczania w róznych grupach wiekowych. Nauczyciel językow obcych dziś i jutro. Poznań – Kalisz 2009, ss. 526.

УДОСКОНАЛЕННЯ ЦІННІСНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ Й ВИХОВАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

КІР’ЯНОВА Олена Василівна –

старший викладач кафедри мовної підготовки, педагогіки та психології

Харківського національного університету міського господарства

імені О. М. Бекетова

e-mail: [email protected]

Анотація

   Статтю присвячено питанню удосконалення ціннісного підходу до навчання й виховання у вищій школі. Наголошено на необхідності теоретико-методологічного обґрунтування комплексної методики формування ціннісної культури майбутніх фахівців різного профілю в процесі навчання. Мета дослідження – визначення ціннісних орієнтацій майбутніх фахівців і теоретичне обґрунтування педагогічного підходу до їх формування. Визначено ключові групи цінностей вищої освіти. Обґрунтовано, що ціннісний підхід до навчання й виховання передбачає інтенсифікацію трансформації мислення студентів зі стереотипного на творче. Окреслено напрямки науково-методичного супроводу запровадження компонентів ціннісного підходу й завдання закладу вищої освіти в цьому процесі. Акцентовано увагу на аспектах здійснення планового й систематичного внутрішнього контролю в закладі вищої освіти. Сформовано етапи психолого-педагогічної співпраці адміністрації, викладачів, студентів і їхніх батьків у процесі формування ціннісних позицій.

Ключові слова: вища освіта, цінності, ціннісна культура, ціннісний підхід до навчання й виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вербець В. В. Моніторинг ескалації соціально-психологічного дискомфорту особистості. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти / В. В. Вербець. – 2016. – Вип. 14. – С. 18–22.

2. Дічек Н. П. Внесок вітчизняної експериментальної педагогіки в обґрунтування необхідності індивідуалізації та диференціації навчально-виховного процесу. Диференційований підхід в історії української школи (кінець ХІХ – перша третина ХХ ст.): монографія / [авт.: Сухомлинська О. В., Дічек Н. П., Березівська Л. Д., Гупан Н. М., Бондар Л. С., Антонець Н. Б., Філімонова Т. В., Антонець М. Я., Куліш Т. І., Шевченко С. М.]. – К.: Пед. думка, 2013. – С. 32–73.

3. Левченко О. О. Інноваційна освіта: поширення інформаційно-комунікаційних технологій підвищення професіоналізму в діяльності педагога / О. О. Левченко, О. Ом. Левченко [Електронний ресурс]. URL: https://docs.google.com/document/d/1k0SsXPJiVUUkS Ojo3U8MfoBf_mYf7DR1WbDSXbUSHEc/edit

4. Литвиненко С. Формування педагогічної рефлексії у процесі професійної підготовки майбутніх учителів в умовах ступеневої освіти. Нова педагогічна думка / С. Литвиненко. – 2013. – № 12. – С. 11–14.

5. Лякішева А. В. Соціальна поведінка і групова взаємодія: монографія / А. В. Лякішева. – Луцьк: Вежа-Друк, 2014. – 368 с.

6. Пашечко О. Особливості інтеграції змісту дисциплін професійного циклу при підготовці фахівців з економіки та підприємництва у структурі «коледж – університет». Нова педагогічна думка / О. Пашечко. – 2013. – № 12. – С. 146–148.

7. Цінність. Академічний тлумачний словник української мови. URL: http://sum.in.ua/s/cinnistj

8. Pelekh Y. Badanie aksjosfery przyszlego nauczyciela: od modelu do rzeczywistosci. Problemy wspolczesnej pedagogiki. Malopolska Wyzsza Szkola Ekonomiczna w Tarnowie. – 2015. – Tom 1. – Wyjście 1. – С. 85–97.

КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ У КОНТЕКСТІ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ НАЦІЇ (НА ПРИКЛАДІ США)

ПАНИЧ Ганна Анатоліївна –

викладач кафедри іноземної філології Київського національного університету культури і мистецтв

https://orcid.org/0000-0001-7244-0628

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті викладено сутність основних концептуальних положень становлення та розвитку вищої освіти в контексті розвитку полікультурної нації на прикладі Сполучених Штатів Америки. Стаття містить глибокий аналіз вітчизняних та зарубіжних джерел, який дав змогу виокремити основні філософські концепції становлення та розвитку вищої освіти в контексті розвитку багатокультурної спільноти Сполучених Штатів Америки. Виявлено, що важливу роль у розвитку вищої професійної освіти у США відіграли філософські концепції ідеалізму, реалізму, позитивізму, гуманізму, екзистенціалізму, матеріалізму, утилітаризму, прагматизму, інструменталізму, конструктивізму, популізму та прогресизму. Головними концепціями становлення освіти у США стали теорії утилітаризму та прагматизму, в основі яких лежить принцип корисності. У подальшому це дало поштовх до створення доступної для всіх верств населення (незалежно від соціального статусу, раси, статі) дійсно народної освіти, якому суттєвим чином сприяли і демократичні реформи, ініційовані урядом країни.

Ключові слова: полікультурність, мультикультурне суспільство, вища освіта, професійна освіта, філософська концепція.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бєланова Р. А. Гуманізація та гуманітаризація освіти в класичних університетах Україна-США / Р. А. Бєланова. – [2-е вид., випр. і доп.]. – К.: Університетське вид-во «Пульсари», 2002. – 216 с.

2. Бондаренко В. Ф. Основні філософські теорії в розвитку вищої аграрної освіти США / В. Ф. Бондаренко // Науковий вісник кафедри ЮНЕСКО. Серія «Філологія. Педагогіка. Психологія». – 2007. – Вип. 14. – К.: Видавничий центр КНЛУ. – С. 146–152.

3. Бондаренко В. Ф. Демократизація вищої освіти США / В. Ф. Бондаренко // Зб. наук. праць. Вісник КНУКіМ. Серія «Педагогіка». – 2006. – Вип. 15. – К.: КНУКіМ. – С. 22–29.

4. Кудін В. О. Освіта в інформаційному суспільстві / В. О. Кудін. – К.: Телепрескорпорація «Республіка», 1998. – 152 с.

5. Михайлова И. В. Феномен поликультурности в образовании [Електронный ресурс ] / И. В. Михайлова // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология. – 2014. – Вип. 4 (19). – Режим доступу: https://journal.tltsu.ru/rus/index.php/VNSPP/article/vie w/2931

6. Мордань О. І. Полікультурне виховання в сучасній школі [Електронний ресурс ] / О. І. Мордань // Режим доступу: http://nauka.zinet.info/6/mordan.php.

7. Очкасова М. П. Особливості розвитку приватної вищої освіти в Україні: соціол. аналіз: автореф. дис. ... канд. соціол. наук: 22.00.06 – соціологія науки, культури та освіти / Марія Петрівна Очкасова. – Харків, 2001. – 18 с.

8. Професійна освіта: Словник-навч. посібник / [за ред. Ничкало Н. Г.] – К. : Вища школа, 2000. – 380 с.

9. Brubacher John Modern Philosophies of Education / John Brubacher. – New York: McGraw-Hill Book Company, 1969.

10. Brunner Henry Land-grant Colleges and Universities / Henry Brunner. – Washington: USA Government Printing Office, 1992.

11. Campbell John Reclaiming a Lost Heritage: land-grant and Other Higher Education Initiatives for the Twenty-First Century / John Campbell. – Ames, Iowa : Iowa State University Press, 1998.

12. Dewey, John. Democracy and Education. URL: https://www.gutenberg.org/files/852/852-h/852h.htm

13. Moore, Gary. A Philosophy Primer for Agricultural Educators / Gary Moore // The Agricultural Education Magazine. – 61.6 (1998) – Pp. 15-17.

14. Multiculturalism and the Welfare state: Recognition and Redistribution in Contemporary Democraties / [Ed. by K. Bangting, W. Kymlicka]. - Oxford : Oxford University Press, 2006.

15. Tocqueville, de Alexis. Democracy in America. English Edition / Alexis de Tocqueville. URL: https://oll.libertyfund.org/titles/democracy-in-americaenglish-edition-vol-1