pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ОЦІНЮВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ТЕСТОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ВОЛОШИНА Ольга Сергіївна –

здобувач кафедри педагогіки та менеджменту освіти

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

   Статтю присвячено проблемі підготовки майбутніх учителів початкових класів до оцінювання іншомовної комунікативної компетентності засобами тестових технологій. Визначено, що готовність майбутніх учителів початкових класів до оцінювання іншомовної комунікативної компетентності учнів засобами тестових технологій є результатом цілеспрямованої підготовки в процесі навчання у закладі вищої освіти. Під моделлю підготовки майбутніх учителів початкових класів до оцінювання іншомовної комунікативної компетентності молодших школярів засобами тестових технологій розуміємо опис та теоретичне обґрунтування компонентів цього процесу.

Ключові слова: підготовка майбутнього вчителя початкових класів, іншомовна комунікативна компетентність, молодші школярі, тестові технології, модель реалізації умов, формування готовності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Асеев. В. Т. Проблема мотивации и личность / В. Т. Асеев. – Москва. 2011. – 158 с.

2. Ингекамп К. Педагогическая диагностика: Пер. с нем. / К. Ингекамп. – М: Педагогика. 1991. – 240 с.

3. Crystral D. English as a Global Language. Cambridge: Cambridge University Press. – 2003. – 139 р.

4. Wiliam D. An Overview of the Relationship between Assessment and the Curriculum. Curriculum and Assessment. David Scott. Westport: Greenwood Publishing Group. Incorporated. 2000. – PР. 165–182.

ВПРОВАДЖЕННЯ АМЕРИКАНСЬКОГО ДОСВІДУ ТРЕНАЖЕРНОЇ ПІДГОТОВКИ ОПЕРАТОРІВ БАС В ЛЬОТНІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ УКРАЇНИ

ДОСУЖИЙ Владислав Анатолійович –

здобувач Льотної академії Національного авіаційного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

   Виокремлено основу практичної підготовки операторів БАС у вищих навчальних закладах США в аспекті дисциплін безпілотної авіації; визначено її структура і зміст; встановлено набір вмінь і навичок, отриманий оператором БАС після її закінчення; надано рекомендації щодо можливого впровадження подібної практичної підготовки або її елементів в розроблювані програми підготовки операторів БАС в Україні.

Ключові слова: безпілотна авіаційна система; практична підготовка членів екіпажу БАС; тренажерна підготовка; оператор БАС; безпілотна авіація США.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Офіційний сайт університету Ембрі-Рідл (Embry-Riddle Aeronautical University) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.erau.edu/.

2. Офіційний сайт університету штату Канзас (Kansas State University) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.k-state.edu/.

3. Офіційний сайт університету Північної Дакоти (University of North Dakota) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.und.edu/.

4. Unmanned systems integrated roadmap FY 2013-2038 (Department of Defense) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a592015.pdf.

5. Офіційний сайт компанії (General Atomics Aeronautical Systems) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ga-asi.com/.

6. Schreiber B. T. & Bennett W. Distributed mission operations within-simulator training effectiveness baseline study, vol. 1: Summary report (AFRL-HE-AZ-TR-2006 – 0015-Vol. I) / Schreiber B. T. & Bennett W. – Mesa, Arizona: Air Force Research Laboratory, Warfighter Training Research Division, 2006 – 36 p.

7. Alliger G. M. Understanding Mission Essential Competencies as a Job Analysis Method / Alliger G. M., Beard R. L., Bennett W., & Colegrove C. M. // The Handbook of Work Analysis: Methods, Systems, Applications, and Science of Work Measurement in Organizations. – New York: Routledge. – 2012. – с. 603–624.

8. Schreiber B. T. Development of a distributed mission training automated performance tracking system / Schreiber B. T., Watz E., Portrey, A. M., & Bennett W. // Proceedings of the Behavioral Representations in Modeling and Simulation (BRIMS) conference. – Scottsdale: Arizona. – 2003. – с. 301– 317.

ПЕРЕДУМОВИ РОВИТКУ МАГІСТЕРСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ З ТЕХНІЧНОГО ПЕРЕКЛАДУ В УКРАЇНІ

ДУДІНА Оксана Валеріївна –

аспірант Інституту вищої освіти НАПН України

https://orcid.org/0000-0003-0405-5837

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті представлено сучасні передумови розвитку професійної підготовки магістрів з технічного перекладу в Україні на основі досвіду США, визначено вимоги до професійного технічного перекладача, обґрунтовано значення та необхідність такої підготовки в Україні, виявлено проблеми підготовки технічних перекладачів у вітчизняних університетах та виокремлено рекомендації щодо їх розв’язання на основі досвіду США, обґрунтовано ефективні заходи вирішення проблеми кадрового потенціалу галузі технічного перекладу в Україні, а також ідентифіковано переваги введення фахової підготовки магістрів з технічного перекладу для України. Підкреслено, що впровадження інноваційних технологій удосконалює підготовку магістрів з технічного перекладу. З’ясовано, що формування професійної етики повинно стати невід’ємною складовою частиною підготовки та діяльності перекладача.

Ключові слова: інноваційна діяльність, магістр з технічного перекладу, професійна підготовка магістрів, технічний переклад, вимоги до технічного перекладача

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алексеева И. С. Введение в переводоведение: учеб. пос. / И. С. Алексеева. – СПб.: Филологический факультет СПбГУ, 2004. – 352 с.

2. Беседіна Є. В. Концептуальна модель професійної підготовки конкурентоспроможних перекладачів в умовах диверсифікації вищої освіти / Є. В. Беседіна. – Режим доступу: URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Pfto/2009_3/f iles/ped_2009 _03_07_Besedina.pdf.

3. Вакуленко В. М. Акмеологічний підхід у теорії й практиці вищої педагогічної освіти України, Білорусі, Росії (порівняльний аналіз) / В. М. Вакуленко: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня док. пед. наук: спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки». – Луганський Національний Університет імені Тараса Шевченка. – Режим доступу: URL: http://uareferat.com

4. Карабан В. І. Посібник-довідник з перекладу англійської наукової і технічної літератури на українську мову. TEMPUS. Флоренція, Страсбург, Гранада, Київ, 1997. Част. 1. Граматичні труднощі / В. І. Карабан. – Режим доступу: URL: http://npu.edu.ua/!ebook/book/djvu/A/iif_kgpm_karaban.pdf

5. Київський міжнародний університет. – Режим доступу: URL: http://www.kymu.edu.ua.

6. Київський національний лінгвістичний університет. – Режим доступу: URL: http://www.knlu.kiev.ua.

7. Мартинюк О. В. Професійна підготовка магістрів з технічного перекладу в університетах США / О. В. Мартинюк: дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 – теорія та методика проф. освіти. Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2011. – 294 с.

8. Національний технічний університет України «Харкiвський політехнічний інститут» – Режим доступу: URL: http://www.kpi.kharkov.ua/ua/education/rivni/.

9. Li H. Translation Teaching in China: Problems and Solutions. International Review of Social Sciences and Humanities. 2012. Vol. 3(№ 2). P. 148-151. – Режим доступу: URL: http://irssh.com/yahoo_site_admin/assets/docs/16_IRSS H-228-3N2.202200559.pdf

10. Santibanez V. E. Advanced Translator Training in the United States URL: isg.urv.es/cttt/cttt/research/santibáñez.doc.

ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ (2014–2018 рр.)

КАЛІНІЧЕНКО Тетяна Миколаївна –

аспірант кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи

Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди

https://orcid.org/0000-0001-7672-5858

e-mail: [email protected]

Анотація

 У статті узагальнено розвиток вищої освіти в Україні у 2014-2018 роках. Проаналізовано державні нормативні акти, які стали підґрунтям для активізації співробітництва в царині вищої освіти з Європою. Здійснено порівняльну характеристику програм «Еразмус Мундус» та «Еразмус+», доведено зростання ефективності реалізації останньої у 2014-2018 роках. Виявлено спрямованість норм Закону України «Про вищу освіту» (2014 р.) на посилення контролю за якістю освіти, розширення автономії та самоврядування в закладах вищої освіти, підвищення ролі студентства у розвитку вітчизняної вищої школи. У загальних рисах подано здобутки та прорахунки в організації дистанційного навчання студентів. Акцентовано увагу на підвищенні статусу вищої богословської освіти у досліджуваний період.

Ключові слова: заклад вищої освіти, євроінтеграція вищої освіти, студент, автономія, дистанційне навчання, вища богословська освіта.  

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вища освіта в Україні у 2017 році, статистичний збірник / Державна служба статистики України. – Київ, 2018. – 298 с.

2. Еразмус+ [Електронний ресурс]. / Міністерство освіти і науки України. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/tag/erazmus+

3. Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс]. / Верховна Рада України. – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

4. Звіт ректора Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова Андрущенка В. П. про роботу за 2014 рік та завдання на наступний рік. 21 січня 2015 року [Електронний ресурс]. / НПУ ім. М. П. Драгоманова. – Режим доступу: http://www.npu.edu.ua/ua/prozoryi-universytet#2014

5. Інформаційно-аналітичні матеріали за підсумками 2015 року [Електронний ресурс]. / ХНУ ім. В. Н. Каразіна. – Режим доступу : http://www.univer.kharkov.ua/docs/feature/inf-2015.pdf

6. Інформаційно-аналітичні матеріали за підсумками 2017/2018 навчального року [Електронний ресурс]. / ХНУ ім. В. Н. Каразіна. – Режим доступу: http://www.univer.kharkov.ua/docs/work/inf_materials_ 2017_2018.pdf

7. Історія та сучасність [Електронний ресурс]. / Київська православна богословська академія. – Режим доступу: https://www.kpba.edu.ua/about/istoriia-tasuchasnist.html

8. Навчальний процес. Навчальні плани [Електронний ресурс]. / Чернівецький православний богословський інститут. – Режим доступу: http://www.cpbi.info/navchalnuj-protses

9. НАЗЯВО починає роботу – Уряд затвердив склад Агентства, що забезпечуватиме якість вищої освіти в Україні [Електронний ресурс]. / Міністерство освіти і науки України. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/news/nazyavopochinaye-robotu-uryad-zatverdiv-sklad-agentstva-shozabezpechuvatime-yakist-vishoyi-osviti-v-ukrayini


10. Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2016/17 навчального року, статистичний бюлетень / Державна служба статистики України. – Київ, 2017. – 206 с.

ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ ДО РОЗВИТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ

КЛІМІШИНА Аліна Яківна –

аспірант кафедри педагогіки Вінницького державного педагогічного університету

імені Михайла Коцюбинського

https://orcid.org/0000-0003-1601-7088

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті визначено термін «готовність майбутніх учителів математики до розвитку інтелектуальної культури учнів», представлено структурні компоненти готовності. Розглянуто проблему формування практичної готовності майбутніх учителів математики до розвитку інтелектуальної культури учнів: розкрито зміст поняття «практична готовність майбутніх учителів математики до розвитку інтелектуальної культури учнів», наведено основні її характеристики та шляхи формування.

Ключові слова: готовність майбутніх учителів математики до розвитку інтелектуальної культури учнів; практична готовність майбутніх учителів математики до розвитку інтелектуальної культури учнів.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абдуллина Г. Развитие интеллектуальных умений будущего учителя / Г. Абдуллина // Педагогика. – 2012. – № 8. – С. 61–70.

2. Башманівський О. Л. Формування інтелектуальних умінь старшокласників у процесі навчання предметів мовно-літературного циклу: Монографія / О. Л. Башманівський. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – 193 с.

3. Бугрій О. Формування інтелектуальних умінь школярів / О. Бугрій // Рідна школа. – 2001. – № 9. – С. 34–35.


4. Видинеев Н. В. Природа интеллектуальных способностей человека / Н. В. Видинеев. – М.: Мысль, 1989. – 173 с.

5. Ікуніна З. Інтелектуальна підготовка спеціаліста / З. Ікуніна // Рідна школа. – 2003. – № 4. – С. 38–40.

6. Клімішина А. Я. Критерії та показники готовності майбутніх учителів математики до розвитку інтелектуальної культури учнів / А. Я. Клімішина // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми // Зб. наук. пр. – Вип. 50 / редкол. – Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2018. – С. 105–111.

7. Нова українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи / Упорядники: Л. Гриневич, О. Елькін, С. Калашнікова, І. Коберник, В. Ковтунець, О. Макаренко, О. Малахова, Т. Нанаєва, Г. Усатенко, П. Хобзей, Р. Шиян // МОН України. – 2016. – 36 с.

8. Паламарчук Л. М. Формування якостей професійного мовлення у майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Л. М. Паламарчук. – Тернопіль, 2012 – 269 с.

9. Холодная М. А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования: [2-е изд., перераб. и доп] / М. А. Холодная. – СПб., Питер, 2002. – 272 с.

10. Чайка В. М., Петрова Н. М. Інтелектуальна культура вчителя як фактор інновацій у педагогічній діяльності: монографія / В. М. Чайка, Н. М. Петрова. – Тернопіль: ТНПУ, 2014. – 308 с.