Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ВПЛИВ САМООСВІТИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

ЗОРОЧКІНА Тетяна Сергіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент

Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розкрито вплив самоосвіти вчителя початкової школи на забезпечення якісного навчальновиховного процесу. Висвітлено функції самовдосконалення та форми самоосвіти дорослого населення. Сформулюємо конкретні види діяльності, що становлять процес самоосвіти, безпосередньо або побічно сприяють професійному зростанню вчителя.

Ключові слова: самоосвіта вчителя, початкова школа, навчально-виховний процес.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Стеценко К. Вищі навчальні заклади великобританії: формування класичних освітніх інституцій та їх рефлексії на позитивні зрушення в світовій освіті останніх років – Електронний ресурс. – [Режим доступу]: http://www.ird.npu.edu.ua/files/stecenko.pdf

2. Іщенко В. Готовність до професійного самовдосконалення студентів як фактор забезпечення високої якості освіти // В. Іщенко // Витоки педагогічної майстерності, 2015. – Випуск 16. – С. 103–110.

3. Баскаев Р. М. О некоторых моделях профессиональной подготовки учителей в разных странах – Електронний ресурс. – [Режим доступу]: http://jurnal.org/articles/2008/ped9.html

4. Особливості освіти у Великій Британії – Електронний ресурс. – [Режим доступу] : http://osvita.ua/abroad/higher_school/england/4955/

5. Зевченко Т. М Освітні тенденції в ХХІ столітті британська модель школи в контексті інтеграційних процесів у Європі – Електронний ресурс. – [Режим доступу] https://library.udpu.edu.ua/library_files/psuh_pedagog_ probl_silsk_shkolu/5/visnuk_30.pdf

6. Сєргєєва О. Особливості підготовки перекладачів-референтів в університетах великої Британії та України // О. Сергєєва // Порівняльна професійна педагогіка. – 1/2011. – С. 82–88.

7. Рябова Е. Самообразование учителя как условие его личностного и профессионального развития – Електронний ресурс. – [Режим доступу]: http://www.rusnauka.com/SND/Pedagogica/4_+rjabova .doc.htm

8. Филипська В. Професійне самовдосконалення вчителя (з досвіду України та Великої Британії) / В. Филипська // Імідж сучасного педагога. – 2013. – № 1. – С. 37–39.

МОВНІ ІГРИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

КАПІТАН Тетяна Анатоліївна –

кандидат філологічних наук, доцент кафедри лінгводидактики та іноземних мов

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розглянуто роль гри як однієї з активних форм вироблення вміння спілкуватися іноземною мовою, обґрунтовано важливість гри для пожвавлення уроку, для досягнення природності в навчальному спілкуванні мовою, яку вивчають; для полегшення процесу засвоєння мовного матеріалу, вироблення зацікавленості до навчальної праці.

Ключові слова: гра, спілкування, мовленнєві навички, зацікавленість до уроку, концентрoвана увага, ефективність навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алесина Е. В., Ашкинази Н. С. Учебные игры на уроках английского языка / Е. В. Алесина, Н. С. Ашкинази // Иностранные языки в школе. – 1987. – № 4. – С. 66–67.

2. Бутко Г. В. Языковые игры на уроках английского языка в IV классе / Г. В. Бутко // Иностранные языки в школе. – 1987. – № 4. – С. 63– 65.

3. Верещагина И. Н., Притыкина Т. А. Обучение английскому языку в ІІІ классе четырехлетней специальной школы / И. Н. Верещагина, Т. А. Притыкина // Иностранные языки в школе. – 1988. – № 5. – С. 57–62.

4. Гудкова Л. М. Игры на уроках английского языка в младших классах / Л. М. Гудкова // Иностранные языки в школе. – 1988. – № 4. – С. 54– 55.

5. Пассов Е. И. Урок иностранного языка в средней школе / Е. И. Пассов – М.: Просвещение, 1988. – 223 с.

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

КОЗЛОВА Валентина Анатоліївна –

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спеціальної освіти та здоров’я людини

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розглянуто проблему підготовки педагогів до виконання функцій професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти;обґрунтовано сутність понять «професійна компетентність», «готовність до діяльності вчителя»; окреслено завдання з формування ціннісних орієнтацій до майбутньої професії; запропоновано методику діагностики особистісних рис, необхідних для оволодіння якостями педагога в інклюзивному просторі; розкрито наукові підходи до формування професійних компетенцій; подано перелік завдань для виявлення реальних уявлень про готовність студентів до професійної діяльності в інклюзивному середовищі.

Ключові слова: студенти, навчання, інклюзивна освіта, професійна діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алёхина С. В. Готовность педагогов как основной фактор успешности инклюзивного процесса в образовании / С. В. Алёхина и др. // Психологическая наука и образование. – 2011. – №1. – С. 83–92.

2. Педагогика инклюзивного образования: учебник / Под ред. Н. М. Назаровой. – М.: Инфа-М, 2018. – 335 с.

3. Хафизуллина И. Н. Формирование инклюзивной компетентности будущих учителей в процессе профессиональной подготовки / И. Н. Хафизуллина: дис… канд. пед. наук. – Астрахань, 2008. – С. 3–4.

4. Яковлева И. М. Подготовка педагогов для работы с детьми, имеющими ограниченные возможности здоровья: учеб.-метод. пособие / И. М. Яковлева. – М.: Спутник, 2012. – 60 с.

ПРОБЛЕМА СТАНДАРТИЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВМІЖНАРОДНИКІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

КЛЕПАР Марія Василівнa –

кандидат педагогічних наук, доцент

Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті здійснено комплексний аналіз проблеми стандартизації професійної підготовки студентівміжнародників у закладах вищої освіти України. Визначено чинники, що зумовлюють зростання її значущості за сучасних умов інтеграції у європейський і світовий освітньо-науковий простір. Запропоновано трактування терміна «стандарти» як сформульованого на абстрактному термінотворчому рівні ідеальний образ, що передбачає його подальшу розробку в нормативних і навчально-методичних матеріалах та на теоретикометодологічному рівні.

Ключові слова: заклад вищої освіти, професійна підготовка студентів-міжнародників, галузь знань «Міжнародні відносини, стандартизація вищої освіти, освітні стандарти, Національна рамка кваліфікацій.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. ГСВОУ___04 Галузевий стандарт вищої освіти напряму підготовки 0304 «Міжнародні відносини». – К., 2004. – [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.bsmu. edu.ua/files/division/.../2010.../013.doc

2. Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.14 р. № 1556-VII // Голос України». – 2014. – № 35– 36. – 1 вересня. Спецвипуск.

3. Закон України Про вищу освіту.17. 01. 2002 р., № 2984–III // Відомості Верховної Ради України. – 2002. – № 20. – С. 134–140.

4. Кузнєцов В. О. Про міжнародну стандартну класифікацію освіти / Кузнєцов В. О., Латишева В. І., Петренко В. Л. // Проблеми освіти. – К.: ІЗМН, 1997. – С. 3–11.

5. Методичні рекомендації з розроблення складових галузевих стандартів вищої освіти
(компетентнісний підхід). МОН України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти. – К. 2013. – 92 с.

6. Методичні рекомендації щодо розроблення стандартів вищої освіти. Затверджено. Наказ Міністерства освіти і науки України від «01» червня 2017 № 600. – [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/... osvita/rekomendatsii-1648.pdf.

7. Морозова Т. Ю. Погляд на освітні стандарти крізь призму компетентнісного підходу / Т. Ю. Морозова // Проблеми освіти. – 2005. Вип. 46. – Ч. 2. – С. 73–79.

8. Національна рамка кваліфікацій Додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341. – [Електронний ресурс]. Режим доступу: zakon.rada.gov.ua/go/13412011-п.

ДИРИГЕНТСЬКІ ПРИЙОМИ РОЗКРИТТЯ ХУДОЖНІХ ОБРАЗІВ У ХОРОВИХ ТВОРАХ

КОКАРЕВА Елеонора Олексіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики музичного виховання,

співу та хорового диригування Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

   У даній статті розглядаються методичні аспекти диригентського розвитку майбутніх учителів музичного мистецтва. Автором виокремлено та обґрунтовано диригентські прийоми виконання засобів музичної виразності у хорових творах майбутнім хормейстером, систематичне та цілеспрямоване відпрацювання яких сприятиме яскравому розкриттю художніх образів у хорових творах зокрема та якісній підготовці студента до хормейстерської діяльності загалом.

Ключові слова: диригентські прийоми, диригентський жест, диригування, засоби музичної виразності, майбутні учителі музичного мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Амирова Л. Т. Дирижирование и чтение хоровых партитур: практическое пособие / Л. Т. Амирова. – Уфа: Изд-во БГПУ, 2010. – 60 с.

2. Андреева Л. Методика преподавания хорового дирижирования: методическое пособие / Л. Андреева. – Москва: Музыка, 1969. – 120 с.

3. Живов В. Л. Исполнительский анализ хорового произведения / В. Л. Живов. – Москва: Музыка, 1987. – 95 с.

4. Живов В. Л. Методика управлением хором / В. Л. Живов. – Москва, 2003. – 321 с.

5. Казачков С. А. Дирижерский аппарат и его постановка: учебное пособие / С. А. Казачков. – Москва: Музыка, 1967. – 127 с.

6. Казачков С. А. От урока к концерту / С. А. Казачков. – Казань: Издательство Казанского университета, 1990. – 342 с.

7. Кокарева Е. О. Основи диригентської підготовки: навчально-методичний посібник / Е. О. Кокарева. – Кривий Ріг: КПІ ДВНЗ «КНУ», 2015. – 232 с.