Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

НЕТРАДИЦІЙНІ МЕТОДИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ПРОСТОРІ

КУРЯТА Ірина Георгіївна –

кандидат медичних наук, доцент кафедри корекційної освіти та здоровʼя людини

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

   Сучасність введення інклюзивної освіти в соціальному просторі обумовлена професійними потребами педагогів, працюючих з дітьми з особливими потребами. Кількість таких дітей збільшується з кожним роком, а зміни, що постійно виникають у сучасному світі (прискорення науково-технічного прогресу, кризові економічні, екологічні, демографічні та інші), збільшення мовної патології серед дітей вимагає інноваційних технологій , нестандартних методів і прийомів, нових підходів у корекційній освіті.

Ключовi слова: інклюзивна освіта, фітотерапія, ароматерапія, музикотерапія, хромотерапія, літототерапія, імаготерапія, пісочна терапія, су-джок-терапія.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Депплер Д. Переосмислюючи допоміжні послуги спеціалістів в інклюзивних класах / Д. Деплер, Т. Лорман, У. Шарма // Дефектологія. – 2009. – №3. – С. 9–12.

2. Ілляшенко Т. Інтеграція дітей з особливими потребами / Т. Ілляшенко // Директор школи (Шкільний світ). – 2009. – №34. – С. 20–24.

3. Коваленко О. Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами / О. Коваленко // Освіта України. – 2012. – №90. – С. 1–2.

4. Крикун А. Включення дітей з особливими потребами в освітнє середовище / А. Крикун // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2017. – №10. – С. 9–15.

5. Крокер Ш. Підтримка інклюзії (канадський досвід) / Ш. Крокер // Дефектологія. – 2016. – №4. – С. 4–6.

ПРОБЛЕМА ПАРАДИГМАЛЬНОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА»

ЛАБЕНКО Олександр Віталійович –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної освіти та здоров’я людини

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

   Cистемний критичний аналіз ситуації, що переживає освітня галузь в аспекті оновлення різних методик викладання педагогічних дисциплін, в тому числі й курсу «Інклюзивна освіта», показує нам, що освітній процес потребує не косметичної, а глибинної трансформації як на теоретико-методологічному, так і на методикопрактичному рівні. Реальним шляхом виходу із даної ситуації є зміна наукової парадигми, яка лежить в основі як усієї педагогічної науки, так і методичної зокрема. В цих умовах перехід сучасної методики викладання курсу «Інклюзивна освіта» від ньютонівсько-картезіанської до квантово-релятивістської наукової парадигми є ще більш актуальним, ніж будь-коли. Отже, в цій статті автор робить спробу порівняти основні характеристики обох наукових парадигм та приходить до висновку, що більші потенційні можливості для модернізації курсу «Інклюзивна освіта» має квантово-релятивістська наукова парадигма.

Ключові слова: наукова парадигма, ньютонівсько-картезіанська наукова парадигма, квантоворелятивістська наукова парадигма, методика викладання курсу «Інклюзивна освіта», методична наука.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гроф С. За пределами мозга / С. Гроф. Пер. англ. А. Андриановой и др. под общей ред. А. Дегтярева. Третье изд. – М.: Институт Трансперсональной Психологии, Издательство Института Психотерапии, 2000. – 504 с.

2. Загнітко А. П., Щукіна I. A. Великий тлумачний словник. Сучасна українська мова від А до Я / А. П. Загнітко, І. А. Щукіна. – Донецьк: TOB ВКФ «БАО», 2008 – 704 с.

3. Ігнатенко І. Етнологія для народу: свята, традиції, звичаї, обряди, прикмети, вірування українців / Ірина Ігнатенко.– Харків: Книжковий Клуб «Клуб Сімейного Дозвілля», 2016.– 320 с.

4. Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі: практ. посіб. / [Тім Лорман та ін.]; пер. з англ.– К.: СПД-ФО Парашик І.С. – 2010. – 296 с.

5. Kuhn Т. The Structure of Scientific Revolutions. Chicago: University of Chicago Press, 1962. – 567 р.

ДО ПИТАННЯ МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИБІРКОВИХ ДИСЦИПЛІН У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ

ЛИМАНСЬКА Ольга Вікторівна –

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри хореографії

Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

https://orcid.org/0000-0002-4968-7515

e-mail: [email protected];

БАРАБАШ Ольга Володимирівна –

старший викладач кафедри хореографії

Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

e-mail: [email protected]

Анотація

   Реформування вищої освіти в Україні зумовлює необхідність змін у забезпеченні освітнього процесу. Реалізація Закону України «Про вищу освіту» спонукала заклади вищої освіти на розробку та удосконалення положень, що регламентують організацію освітнього процесу в напряму обрання студентами вибіркових навчальних дисциплін. Ключовою проблемою стає навчально-методичне забезпечення вибіркових дисциплін, яке підвищує продуктивність навчання, сприяє систематизації навчального матеріалу, активізації пізнавальної активності та самостійності студентів. Процес оволодіння фаховими додатковими компетенціями зі спеціальності «Хореографія» містить такі етапи: початковий, основний та заключний, кожний з етапів повинен бути забезпечений відповідним навчально-методичним комплексом. Професійну мотивацію для підготовки майбутніх вчителів хореографії в дисциплінах за вибором студента забезпечують: навчальні та навчально-методичні посібники, викладені доступно і логічно; репертуарні збірки; матеріали практичних семінарів та хореографічних тренінгів; збірки вправ за окремими видами танцю; методичні рекомендації з досвіду хореографів-практиків; аудіо та відео матеріали, які демонструють сучасні методики та техніки викладання танців за видами.

Ключові слова: методичне забезпечення, вибіркові дисципліни, фахова підготовка майбутніх вчителів хореографії.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Благова Т. О. Формування педагогічної майстерності майбутніх учителів-хореографів у процесі фахової практичної підготовки / Т. О. Благова // Сер.: Педагогічні науки: зб. наук. пр. Херсонськ. держ. ун-ту. ‒ 2010. ‒ Вип. 56. ‒ С. 244‒250.

2. Добролюбова Н .В. Принципи створення навчально-методичного комплексу для навчання майбутніх вчителів-хореографів дисциплінам хореографічної спрямованості [Електронний ресурс] / Н. В. Добролюбова. Режим доступу: http://www. molodyvcheny.in.ua/files/conf/ped/31sept2018/19.pdf

3. Дорошенко Т. В. Методологічний концепт підготовки майбутніх учителів початкової школи до забезпечення музичної освіти учнів / Т. В. Дорошекно // Вісник Чернігів. націон педагогогіч. універ-ту. ‒ 2015. ‒ Вип. 130. ‒ С. 30‒33.

4. Дубасенюк О. А. Теоретико-технологічні засади впровадження особистісно орієнтованого підходу у професійно-педагогічній підготовці майбутнього вчителя / О. А. Дубасенюк // Професійна педагогічна освіта: особистісно орієнтований підхід: монографія. ‒ Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. ‒ С. 14‒40.

5. Хендрик О. Ю. Проблеми забезпечення навчально-методичним інструментарієм дисципліни «Танець контемпорарі» у ВНЗ України / О. Ю. Хендрик // Культура України. ‒ 2016. ‒ Вип. 54. ‒ С. 255‒265.

TEACHING SPELLING TECHNIQUES AS AN EFICIENT TOOL IN LANGUAGE LEARNING

LYSENKO Liudmyla Oleksandrivna –

PhD, Associate Professor, Сhair of Linguodidactics And Foreign

Languages Volodymyr Vynnychenko Centralukrainian State Pedagogical University

https://orcid.org/0000-0001-5732-6317

е-mail: [email protected]

Анотація

   Today there is hardly a teacher or learner of the English language who would not say that, along with pronunciation, English spelling is one of the hardest things to master. For historical reasons, English has adopted many different pronunciation-to-spelling rules, which makes learning the spellings of individual words a real challenge. The problems devoted to introducing the new technologies in teaching spelling of foreign language are the issues of the research of many foreign researchers as Sheila Waller G., Ruth Gairns and Stuart Redman. It is also pointed out that there are numerous regional spelling variants, first and foremost British and American, formal and informal variations, professional jargon spelling variants, advertisement spellings, etc. Good English spelling is of critical importance for secondary and higher school students in Ukraine, especially those within the arts track, and more specifically, the ones with language majors, whose courses are usually geared towards passing written exams. No matter how good students' vocabulary usage, grammar, punctuation and organizational skills are, if their spelling is weak, they will be marked down in an exam. The principal concepts of studying the background of some of the major problems (linguistic and psychological) in teaching English spelling at different levels are aimed at overcoming those problems. In conclusion, two important factors can be pointed out. The first one is that there are objective reasons to believe in the regularity and consistency of the English orthographic system. By raising our students' awareness of the existence of the multiple layers which characterize it - auditory, visual, morphological, semantic, etymological – we will make them realize that there is information available to help them conquer the English spelling system. Secondly, today spelling is no longer left to chance. The experts have agreed that «direct spelling instruction» is a must at all levels of EFL/ESL instruction. It should be done in an organized fashion and with logical progression.

Key words: orthography, multilayered nature of spelling, spelling patterns, spelling levels, spelling assignments and techniques.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Canado M. L. P. Mission Possible // М. L. P. Canado / English Teaching professional. – 2004. – № 30. – p. 18–20.

2. Cramer R. Spelling, Research and Information / R. Cramer, J. Cipielewski. – New York: Scott Foresman, 1995. – 151 p.

3. Emery H. Eyes and Ears // H. Emery / English Teaching professional. – 2008. –№55. – P. 17–19.

4. Frith U. Cognitive Processes in Spelling / U. Frith – Academic Press, 1980. – 186 p.

5. Gairns R. Working with Words. A Guide to Teaching and Learning Vocabulary / R. Gairns, S. Radman. – Cambridge: CUP, 1986. – 212 p.

6. Waller Sh. The Spelling Dilemma // Sh. Waller / English Teaching professional. – 2002. – № 24. – P. 13–15.

ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО САМОРОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗВ’ЯЗКУ

ЛУКАШІВ Віталій Богданович –

кандидат педагогічних наук, начальник відділу контролю за особливо важливими

об’єктами та системами протипожежного захисту

центру забезпечення діяльності Управління ДСНС України у Кіровоградській області,

e-mail: [email protected]

Анотація

   В статті розглядається сутність поняття «інформаційна культура». Розкрито психолого-педагогічні особливості формування інформаційної культури майбутніх фахівців зв’язку, визначено чинники, які їх зумовлюють. У дослідженні наголошується, що розвиток інформаційної культури майбутнього фахівця зв'язку продуктивний, якщо він здійснюється як процес, що самостійно формується, і пов'язаний із саморозвитком інформаційної культури.

Ключові слова: інформаційна культура, інформаційні технології, саморозвиток, специфіка навчання, фахівець зв’язку.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андреев В. И. Педагогика творческого саморазвития. Инновационный курс. Книга 1. / В. И. Андреев. – Казань: Изд-во Казанского вуза, 1996. – 567 с.

2. Аносов І. П. Сучасний освітній процес: антропологічний аспект: монографія / І. П. Аносов. – К., 2003. – 391 с.

3. Антонова С. Г. Информация и информационная культура личности: Информационная культура личности: прошлое, настоящее, будущее / С. Г. Антонова. – [Междунар. науч. конф.]. – Краснодар–Новороссийск, 1996. – С. 50–51.

4. Аристова Л. П. Воспитание познавательной самостоятельности школьников в процессе обучения основам наук / Л. П. Аристова. – Казань, 1963. – 54 с.

5. Бейсенова Г. Проблемы образовательного знания в диспозитиве культуры / Г. Бейсенова. – Алматы: Искандер. – 2005. – 456 с.