Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПІВ STEM-ОСВІТИ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДАХ

САЄНКО Марина Сергіївна –

викладач Української медичної стоматологічної академії

https://orcid.org/0000-0001-6732-9239

e-mail: [email protected]

ЛОБАЧ Наталія Вячеславівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач Української медичної стоматологічної академії

https://orcid.org/0000-0002-3795-7864

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розкривається зміст та сутність поняття STEM-освіти, названі основні шляхи реалізації її принципів у процесі вивчення інформатики у загальноосвітніх закладах освіти, розглядаються можливості реалізації міждисциплінарного підходу, який полягає в інтеграції природничих наук в технології, інженерну творчість і математику, названі сучасні комп’ютерні розробки, які можуть бути використані педагогами у навчальній діяльності та розглядається можливість створення цікавих проектів як один із напрямів STEMосвіти.

Ключові слова: STEM-освіта, інформатика, бінарний урок, комп’ютерне навчання, проектне навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Балик Н. Р. Підходи та особливості сучасної STEM-освіти / Н. Р. Балик, Г. П. Шмигер // Фізикоматематична освіта. – 2017. – № 2(12). – С. 26–30.

2. Барна О. В. Впровадження STEM-освіти у навчальних закладах: етапи та моделі / О. В. Барна, Н. Р Балик // STEM-освіта та шляхи її впровадження в навчально-виховний процес: збірник матеріалів І регіональної науково-практичної веб-конференції, Тернопіль, 24 травня 2017 р. – Тернопіль: ТОКІППО, 2017. – С. 3–8.

3. Глосарій [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.imzo.gov.ua/stemosvita/glosariy/.

4. Доценко С. О. STEM-освіта як засіб активізації творчого потенціалу особистості [Електронний ресурс] / С. О. Доценко, В. В. Лебедева. – Режим доступу:http://www.dgma.donetsk.ua/docs/konf/2017/ mkonf2017/dopovidy/it/Доценко-Лебедева.pdf.

5. Доценко С. O. Прийоми активізації творчої діяльності учнів в умовах STEM-освіти / С. O. Доценко // Професійна освіта: методологія, теорія та технології. – 2016. – Вип. 4. – С. 32–46.

6. Інститут модернізації змісту освіти. Режим доступу: https://imzo.gov.ua/tag/stem-osvita/.

7. Морзе Н. В. Інформатика: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер. – К.:УОВЦ «Оріон», 2017. – 208 c.

8. Патрикеєва О. STEM-освіта: умови впровадження у навчальних закладах України / О. Патрикеєва, О. Лозова, С. Горбенко // Управління освітою. – 2017. – № 1. – С. 28–31.

ВИКОРИСТАНННЯ МЕТОДІВ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ ПРИ ФОРМУВАННІ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ

САРНОВСЬКА Наталія Іванівна –

викладач кафедри іноземної філології

Київського національного університету культури і мистецтв

https://orcid.org/0000-0001-7278-5183

e-mail: [email protected]

Анотація

   Стаття розглядає питання актуальності іноземної мови у сучасному суспільстві. Визначає фактори завдяки яким іноземна мова постає, як одна з пріоритетних дисциплін, що вимагає нестандартного підходу до навчання. Аналізуються методи проблемного навчання іноземній мові. Розглядаються та аналізуються метод проектів та метод кейсів. Ці методи проблемного навчання пропонуються. як ефективні та перспективні засоби навчання іноземній мові у немовному вищому навчальному закладі.

Ключові слова: методи проблемного навчання, метод проектів, метод кейсів, навчання іноземній мові, навчальний процес, комунікативна компетентність

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андрейко Я. В. Іншомовна професійна комунікативна компетенція / Я. В. Андрейко // Пед. науки: збірник наук. пр. – 2013. – Вип. 63.– С. 238– 241.

2. Горбатова Т. Н., Кудряшова А. В., Рыбушкина С. В. Метод проектов как средство формирования коммуникативной мобильности студентов при обучении иностранному языку / Т.Н. Горбатова, А. В. Кудряшова Б С. В. Рыбушкина // Молодой ученый. – 2015. – № 6. – С. 582–584.

3. М. В. Золотова, О. А. Демина О некоторых моментах использования метода кейсов в обучении иностранному языку / Золотова М. В., Демина О. А. // Теория и практика общественного развития. – 2015. – № 4. – C. 133–166.

4. Сергеев И. С. Как организовать проектную деятельность учащихся: Практическое пособие для работников общеобразовательных учреждений 2-е изд., испр. и доп. / И. С. Сергеев. – М.: АРКТИ, 2005. – 80 с.

5. Соколова Л. Ф. Психолінгвістичні засади формування іншомовної комунікативної компетентності [Електронний ресурс] / Соколова Л. Ф. – 2015. – Режим доступу: http://www.kamts1.kpi.ua/ru/node/1574 (дата звернення: 10.12.2018)

6. Herried C. F. What makes a good case? / C. F. Herried // Journal of College Science Teaching. Vol.27, No.3, Dec 1997 / Jan 1998. pp. 163–165.

СИСТЕМА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ-АНЕСТЕЗІОЛОГІВ У КРАЇНАХ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ: КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ

ЧАБАНОВИЧ Надія Богданівна –

завідуюча відділенням анестезіології та інтенсивної терапії

Державна установа «Науково-практичний центр

ендоваскулярної нейрорентгенохірургії НАМН України»

https://orcid.org/0000-0002-5113-5082

e-mail: [email protected]

Анотація

   Система професійної підготовки лікарів-анестезіологів кожної країни є складником світової системи медичної освіти, могутнім фактором розвитку продуктивних сил суспільства, тому її наукове пізнання вимагає системного підходу, а вдосконалення неможливе без порівняльного аналізу з особливостями професійної підготовки лікарів-анестезіологів в інших країнах світу, зокрема в країнах Західної Європи.

Ключові слова: компаративний аналіз; система; системний підхід; професійна підготовка; лікаріанестезіологи; країни Західної Європи.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Афанасьєв В. Г. Общество: системность, познание и управление / В. Г. Афанасьев. – М.: Политиздат, 1981. – 432 с.

2. Берталанфи Л. фон. Общая теория систем – критический обзор // Исследования по общей теории систем: [сборник переводов / общ. ред. и вст. ст. В. Садовского и Б. Юдина]. – М.: Прогресс, 1969. – С. 23–82.

3. Бражник Е. И. Особенности методологии сравнительных педагогических исследований [Електронний ресурс] / Е. И. Бражник // Электронный научно-педагогический журнал, январь-июнь, 2005 – Режим доступу: http://www.emissia.org/offline/2005/975.html.

4. Методология системного анализа [Електронний ресурс]. – ТСиСА. – Режим доступу: http://e-educ.ru/tsisa22.html.

5. Митина В. С. Развитие сравнительной педагогики в США / В. С. Митина. – М., 1991. – 93 с.

6. Радул, В. В. Соціально-педагогічна зрілість. Спеціальний курс: [навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів] / В. В. Радул. – Кіровоград: «Імекс ЛТД», 2002. – 248 с.

7. Садовский В. Н. Основания общей теории систем / В. Н. Садовский. – М.: 1974. – 280 с.

8. Спицнадель В. Н. Основы системного анализа: [учебное пособие] / В. Н. Спицнадель. – СПб.: Изд. дом «Бизнес-пресса», 2000. – 326 с.

9. Сурмин Ю. П. Теория систем и системный анализ: [учебное пособие] / Ю. П. Сурмин. – К.: МАУП, 2003. – 368 с.

10. Шандрук С. Тенденції професійної підготовки вчителів у США: [монографія] / С. І. Шандрук. – Кіровоград: Імекс ЛТД, 2012. – 496 с.

ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ЮРИДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

ЧИЖИКОВА Ольга Вікторівна –

викладач Криворізького економічного інституту

ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана»

https://orcid.org/0000-0002-4432-9743

е-mail: [email protected]

Анотація

  В статті розглянуті інтерактивні методи навчання як ефективний засіб стимулювання творчих здібностей і пізнавальної активності майбутніх правознавців, висвітлено різні підходи до трактування інтерактивних методів в процесі вивчення іноземних мов, подано їх типологію.

Ключові слова: інтерактивні методи навчання, майбутній правознавець, іноземні мови, вища юридична освіта, творчі здібності. 

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Інтерактивні методи навчання: навч. посібник / П. Шевчук, П. Фенрих. – Щецін: WSAP, 2005. – 170 с.

2. Малафіїк І. В. Дидактика новітньої школи: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / І. В. Малафіїк. – К.: Слово, 2015. – 632 c.

3. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). – М.: Издательство ИКАР / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. 2009. – 448 с.

4. Пометун О. І. Енциклопедія інтерактивного навчання / О. І. Пометун. – К.: А.С.К., 2007. – 144 с.

5. Сисоєва С. Інтерактивні технології навчання дорослих: Навчально-методичний посібник / С. Сисоєва. – К.: ВД «ЕКМО», 2011. – 324 с.

6. Rosenberg M. The learner as a creativity resource / Marjorie Rosenberg // Creativity in the English language classroom / Edited by Alan Maley and Nik Peachey: British Council, 2015. – P. 123–133.

7. Stepanek L. A creative approach to language teaching: a way to recognise, encourage and appreciate students’ contributions to language classes / Libor Stepanek // Creativity in the English language classroom/ Edited by Alan Maley and Nik Peachey: British Council, 2015. – P. 98 –103.

НАЦІОНАЛЬНАЛЬНІ ОСВІТНІ ТРАДИЦІЇ ФІНЛЯНДІЇ У КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ОСВІТИ

ВАГІНА Оксана Миколаївна –

аспірантка кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського педагогічного університету ім. В. Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розглянуто й схарактеризовано принципи сучасної системи освіти Фінляндії, представлено ефективність її організації, розкрито передумови становлення особистісного потенціалу школяра та можливостей його реалізації під час вибору майбутньої професії.

Ключові слова: фінська система освіти, система оцінювання, особистісний потенціал учня.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Волинець Л. Принципи освітньої політики Фінляндії щодо забезпечення якості загальної середньої освіти / Людмила Волинець // Порівнял.пед. студії. – 2013. – № 1. – С. 69–75. Режим доступу: http://nauka.udpu.org.ua/wpcontent/uploads/2013/07/Zhurnal-12.pdf

2. Загвоздкин В. К. Реформа школьной системы и оценка качества школ в Финляндии / В. К. Загвоздкин. – М., 2011. – 64 с. – Режим доступу: http://2020strategy.ru/data/2011/07/15/12147 20992/7.pdf

3. Крутова И. Н. Финансирование образования в странах финно-угорского региона: опыт Финляндии / И. Н. Крутова // Регионология. – 2011. – № 3. – С. 209–215. – Режим доступу: http://regionsar.ru/node/780page

4. PISA (PISA 2015 Results )[Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.oecd.org/pisa/

5. Sahlberg P. Finnish Lessons: What Can the World Learn from Educational Change in Finland? Teachers College Press. 2011. – 208 p.