pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

БАТЬКІВСЬКА ПІДТРИМКА ЯК ЗАПОРУКА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ГАРМОНІЙНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ З ПСИХОФІЗИЧНИМИ ПРОБЛЕМАМИ В СИСТЕМІ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

ВАСЕЦЬКА Тетяна Миколаївна –

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри

спеціальної освіти та здоров’я людини

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті подається теоретичний аналіз проблеми батьківської підтримки і розуміння батьками власних дітей, які мають психофізичні вади. Вказано на широкий спектр послуг для батьків, що допоможе стати більш компетентними захисниками прав своїх дітей в системі інклюзивного навчання.

Ключові слова: інклюзивне навчання, батьківська підтримка, психофізичні вади, соціалізація, адаптованість, сімейне виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Выготский Л. С. Проблемы развития психики / Л. С. Выготский // Собр. сочин. – В 6 т. – М.: Педагогика, 1983. – Т. 3. – 369 с.

2. Дрейкурс Р. Манифест счастливого детства: Основные идеи разумного воспитания: Пер. с англ. / Рудольф Дрейкурс, Вики Золц; [пер. с англ. Ларисы Ткач]. – Екатеринбург: Рама Паблишинг. – 2015. – 296 с.

3. Крутецкий В. А. Учебник для учащихся педагогических училищ. / В. А. Крутецкий. – М.: Просвещение, 1980. – 352 с.

4. Основи інклюзивної освіти: навч. метод. посібник / МОН молоді та спорту України, НАПН України, Ін-т спец. педагогіки; за заг. ред. А. А. Колупаєвої. – К.: [А.С.К.], 2012. – 308 с. – (Сер. «Інклюзивна освіта»).

5. Пиаже Ж. Речь и мышление ребенка / Пиаже Ж. – М., 1994. – 452 с.

6. Платонов К. К. Структура и развитие личности / Платонов К. К. – М., «Наука». – 1986. – 256 с.

7. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн – СПб.: Изд-во «Питер», 2000. (Серия «Мастера психологии») – 534 с.

8. Соціально-педагогічна робота з батьками, що виховують дітей з особливими потребами: навчально-методичний посібник / Упор. Н. В. Заверико, Т. Г. Соловйова. – Запоріжжя: ПП «Тандем», 2008. – 53 с.

9. Хмизова О. В. Організація психокорекційної роботи з батьками дітей з особливими потребами як складова цілісного процесу ранньої соціальної реабілітації / О. В. Хмизова, Н. В. Остапенко // Соціальна робота в Україні: теорія і практика. – 2011. – № 3/4. – С. 203–211.

МЕТОД ПРОЕКТІВ ПРИ НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ УЧНІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ВІДХИЛЕННЯМИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

ВДОВЕНКО Вікторія Віталіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної освіти та здоров’я людини

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

   Автор статті окреслив можливості використання методу проектів при навчанні математики учнів з інтелектуальними відхиленнями в умовах інклюзивного навчання. Процес навчання математики дітей з інтелектуальними вадами є одним із найскладніших у корекційній педагогіці. Для активного залучення таких дітей до навчально-виховного процесу на уроках математики автор пропонує використовувати метод проектів.

Ключові слова: інклюзивна освіта, метод проектів, діти з інтелектуальними відхиленнями.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків / Укладачі Н. В. Заєркова, А. О. Трейтяк. – К., 2016. – 68 с.

2. Індекс інклюзії: дошкільний навчальний заклад: Навчально-методичний посібник / Кол. упорядників: Патрикеєва О. О., Дятленко Н. М., Софій Н. З., Найда Ю. М. Під заг. ред. Шинкаренко В. І. – К.: ТОВ «Видавничий дім Плеяди», 2011. – 100 с.

3. Колупаєва А. А., Таранченко О. М. Інклюзивна освіта: від основ до практики: [монографія] / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко – К.: ТОВ «АТОПОЛ», 2016. – 152 с.

4. Логвін В. Метод проектів у контексті сучасної освіти // Сучасні шкільні технології. – Ч.2. – К.: Редакція загальнопедагогічних газет, 2005. – С. 31–38.

5. Окул М., Пєшковська Н. Метод проектів у дії // Завуч. – 2005. – №9. – С. 31–38.

6. Основи інклюзивної освіти / Колупаєва А. А., Таранченко О. М., Білозерська І. О., Ленів З. П., Будяк Л. В., Сак Т. В., Таранченко О. М., Найда Ю. М. – К., 2011. – 260 с.

7. Спільне викладання в інклюзивному класі: метод. матеріали / Укладач – Софій Н. З. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 70 с.

8. Таранченко О. М., Найда Ю. М. Диференційоване викладання в інклюзивному класі: навчально-методичний посібник / За загальною редакцією Колупаєвої А. А. − К.: Видавнича група «АТОПОЛ «, 2012. − 120 с.

ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ МЕДИЧНИМИ УНІВЕРСИТЕТАМИ В США

ГОРПІНІЧ Тетяна Ігорівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри

іноземних мов ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет

імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

https://orcid.org/0000-0003-2160-4535

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті проаналізовано основні особливості управління вищою, зокрема медичною освітою в США на сучасному етапі. Встановлено, що управління медичними університетами в США відбувається у загальнонаціональному векторі, намагаючись втілити важливі принципи функціонування системи вищої освіти та подолати найбільш серйозні виклики часу. Проаналізовано структуру та особливості функціонування систем управління провідних медичних шкіл США. Запропоновано рекомендації щодо управління вищою, зокрема, медичною освітою з урахуванням досвіду США.

Ключові слова: управління, медична освіта, медичний університет, США, декан, опікунська рада.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Налетова И. В. Реформы образования и образовательная политика в США во второй половине XX века / И. В. Налетова // Гаудеамус. Психолого-педагогический журнал. – Тамбов, 2003. – № 1 (3). – С. 183–190.

2. Шпак О. Особливості управління в сучасній системі вищої освіти / О. Шпак // Молодь і ринок. – 2010. - № 12 (71). – С. 10–13.

3. Board of Trustess [Електронний ресурс]. – Yale School of Medicine. – Режим доступу: https://www.yale.edu/board-trustees.

4. The Evolution of the Medical School Deanship: From Patriarch to CEO to System Dean [Електронний ресурс]. – National Institute of Medicine. – Режим доступу: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC528378 6/

5. The Harvard Charter of 1650 [Електронний ресурс]. – Harvard University Archives. – Режим доступу: https://emeritus.library.harvard.edu/ university-archives/using-the-collections/onlineresources/charter-of-1650

6. Leadership [Електронний ресурс]. – Medical School. – Режим доступу: https://hms.harvard.edu/about-hms/leadership

7. YSM Leadership & Administration [Електронний ресурс]. – Yale School of Medicine. – Режим доступу: https://medicine.yale.edu/about/administration.aspx

СОЦІАЛЬНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ ШКОЛЯРА ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ СУСПІЛЬНИХ ВІДНОСИН

ДУБІНКА Микола Михайлович –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти,

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розкривається сутність поняття «соціальне самовизначення особистості». Автор акцентує увагу на характерних особливостях самовизначення школяра, представляючи даний феномен як визначальну характеристику особистості, діяльність якої спрямована на усвідомлення своєї соціальної сутності, свого місця у житті, в соціальній структурі суспільства. Автор наголошує, що здатність до самовизначення – характерна властивість людини, яка утверджує особистісний спосіб буття.

Ключові слова: особистість школяра, соціальне самовизначення, активність, суб’єкт діяльності, соціальна дійсність, суспільство.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алексеєнко Т. Ф. Соціалізація особистості: Можливості й ризики. Науково-методичний посібник / Т. Ф. Алексеєнко. – К.: Педагогічна думка, 2007. – 152 с.

2. Дубінка М. М. Cоціальне самовизначення старшокласників: пошук підходів до розуміння / Микола Дубінка // Рідна школа. – 2017. – № 3–4 (1047–1048) (березень-квітень). – С. 15–19.

3. Радул В. В. Нариси з актуальних проблем соціальної педагогіки: навчальний посібник / В. В. Радул. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – 136 с.

4. Соціолого-педагогічний словник [Уклад.: Радул В. В., Галета Я. В., Довга Т. Я., Дубінка М. М., Кічук Я. В., Кравцов В. О., Радул О. С., Фабрика А. А., Шульга О. А.] / За ред. В. В. Радула, вид. 2-е. – Харків: Мачулін, 2015. – С. 354–355..

МОРСЬКА АНГЛІЙСЬКА МОВА ЯК ЗАСІБ ВЕДЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ СУДНОВОДІЇВ

ЖЕЛЯСКОВ Василь Якович –

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри гуманітарних дисциплін,

Дунайського інституту національного університету «Одеська морська академія»

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті проаналізовано структуру, функції та риси морської англійської мови як засобу професійної комунікативної взаємодії майбутніх судноводіїв та її ролі в процесі спілкування майбутнього фахівця-судноводія. У статті автором визначено особливості морської англійської мови в процесі виконання професійної діяльності. В ході теоретичного аналізу автор дійшов висновку, що результат від практичного застосування знань з професійної морської англійської мови дійсно важливий для комунікативної взаємодії майбутніх судноводіїв. Автором визначено характерні риси професійної комунікативної взаємодії. Перспективи подальших розвідок напряму автор вбачає у впровадженні практичних методів навчання англійської мови, яка є підґрунтям комунікативної взаємодії.

Ключові слова: морська англійська мова, майбутні судноводії, професійна комунікативна взаємодія.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Герганов Л. Д. Теоретичні і методичні засади професійної підготовки кваліфікованих робітників морського профілю на виробництві / Л. Д. Герганов. Дис. … д-ра пед. наук. Національна академія педагогічних наук України Інститут професійно-технічної освіти. – Київ, 2016. – 485 с.

2. Солнышкина М. И. Асимметрия структуры языковой личности в русском и английском вариантах морского профессионального языка / М. И. Солнышкина: дис. ... д-ра филол. наук: 10.02.20. – Казань: РГБ, 2007. – 277 с.

3. Сотер М. В. Формування готовності майбутніх інженерів-судномеханіків до міжкультурної комунікації / М. В. Сотер: автореф. … дис. канд. пед. наук. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль, 2018. – 20 с.

4. Яремчук І. Особливості вивчення англійської мови для професійних потреб морськими та повітряними екіпажами Держприкордонслужби України з використанням електронних засобів навчання // І. Яремчук // Збірник наукових праць Національної академії державної прикордонної служби України. – Серія: педагогічні науки. № 3 (5). – 2016. – С. 279–291.