pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ВИЯВЛЕННЯ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

ДМИТРУК Лілія Анатоліївна –

доктор педагогічних наук, доцент кафедри англійської філології

Криворізького державного педагогічного університету.

https://orcid.org/0000-0003-1850-5130

e-mail: [email protected]

Анотація

   Результати встановлення етапу педагогічного експерименту, метою якого є вивчення рівнів професійної підготовки майбутніх вчителів англійської мови представлено у даній статті. Автором пропонується використовувати інтеграцію академічної та самоосвітньої діяльності як педагогічно цілепоглиблений ресурс у процесі професійної підготовки майбутніх вчителів іноземної мови.

Ключові слова: професійна компетентність, майбутній вчитель, інтеграція, навчально-пізнавальна та самоосвітня діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дрогайцев О. І. Формування інформаційної компетентності студентів вищих навчальних закладів у процесі навчання гуманітарних дисциплін: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук / О. І. Дрогайцев: спец. 13.00.09 – «Теорія навчання» / Криворізький державний педагогічний університет. – Кривий Ріг, 2009. – 22 с.

2. Король В. П. Формування у майбутніх учителів технологій професійної компетентності з основ аграрного виробництва: автореф. дис. На здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук / В. П. Король: спец. 13.00.04 – «Теорія і методика професійної освіти» / Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Міністерство освіти і науки України. – Вінниця, 2016. – 23 с.

3. Малихін О. В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних
закладів: теоретико-методологічний аспект: монографія / Олександр Володимирович Малихін. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2009. – 307 с.

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО КОМУНІКАТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

КОЛБІНА Тетяна Василівна –

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки,

іноземної філології та перекладу

Харківського національного економічного університету ім. С. Кузнеця

e-mail: [email protected]

Анотація

   Анализ сущности понятия «коммуникация» позволил обосновать целесообразность применения семиотикоситуационного, культурологического и деятельностного подходов к коммуникативной подготовке студентов в заведениях высшего образования. Семиотико-ситуационный подход создаёт основу для формирования у студентов опыта коммуникации в ситуациях будущей профессиональной деятельности, социального взаимодействия, повседневного общения с применением знаково-семиотической системы родного и иностранных языков. Культурологический подход ориентирует на формирование коммуникативной культуры студента как субъекта сознательной и целесообразной деятельности, носителя информации и знаний, культурных ценностей и языка.

Ключевые слова: коммуникативная подготовка, профессиональное взаимодействие, речевая деяльтельность, семиотико-ситуационный подход, культурологический подход, деятельностный подход.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бодалев А. А. Личность и общение / А. А. Бодалев. – М.: Междунар. пед. акад., 1995. – 328 с.

2. Жинкин Н. И. Речь как проводник информации / Н. И. Жинкин. – М.: Наука, 1982. – 160 с.

3. Каган М. С. Мир общения: Проблема межсубъектных отношений / М. С. Каган. – М.: Политиздат, 1988. – 310 с.

4. Колбіна Т. В. Формування міжкультурної комунікації майбутніх економістів: теоретикометодологічний аспект: моногр. / Т. В. Колбіна. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2008. – 392 с.

5. Культурология. ХХ век. Энциклопедия. Т. 2. – СПб.: Универ. кн., 1998. – 447 с.

6. Леонтьев А. А. Психология общения: пособ. для доп. образования / А. А. Леонтьев. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Смысл, 1997. – 365 с.

7. Лотман Ю. М. Статьи по семиотике культуры и искусства / Ю. М. Лотман. – М.: Академ. проект, 2002. – 544 с.


8. Новейший философский словарь. – 2-е изд., перераб. и доп. – Минск: Интер-прессервис; Книжный дом, 2001. – 1288 с.

9. Петров М. К. Язык, знак, культура / М. К. Петров. – М.: Наука, 1987. – 327 с.

10. Психология и культура / под ред. Д. Мацумото. – СПб.: Питер, 2003. – 718 с.

11. Hall E. T. Die Sprache des Raumes. – Düsseldorf: Schwann, 1976. – 190 S.

12. Hofstede G. Lokales Denken, globales Handeln. Kulturen, Zusammenarbeit und Management. – München: С. Н. Beck, 1997. – 420 S.

СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ ПРОФЕСІЙНА САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА ХАРЧОВОГО ПРОФІЛЮ

КОЧУБЕЙ Тетяна Дмитрівна –

доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

Уманського державного педагогічного університету

імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

ЛЮЛЬЧЕНКО Вячеслав Григорович –

викладач кафедри техніко-технологічних дисциплін,

охорони праці та безпеки життєдіяльності Уманського державного педагогічного університету

імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розкривається сутність поняття професійна санітарно-гігієнічна компетентність майбутнього інженера-педагога харчового профілю та проаналізовано її ключові компоненти. Визначено професійну санітарно-гігієнічну компетентність майбутнього інженера-педагога харчового профілю як важливу особистісну якість, складову його професійної компетентності, що визначає сукупність санітарногігієнічних знань, умінь та навиків відносно збереження здоров’я та життя людини.

Ключові слова: інженер-педагог, професійна компетентність, гігієна, санітарія.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бендера, І. М. Інженерно-педагогічна освіта – термінологічний аспект / І. М. Бендера / / Пробл. інж.-пед. освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. – Х., 2009. – Вип. 24–25. – С. 70–77.

2. Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / Уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с.

3. Каньковський, І. Є. Інженерно-педагогічна діяльність та її складові [Текст] / І. Є. Каньковський // Проблеми інж.-пед.: зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. академiя. – Х., 2008. – Вип. 21. – С. 53–62.

4. Каньковський І. Є. Структура та зміст компетенцій інженера-педагога [Електронний ресурс] / І. Є. Каньковський // Проблеми інженерно- педагогічної освіти. – 2013. – № 40–41. – С. 59–68.

5. Концепції Загальнодержавної програми «Здоров’я 2020: український вимір» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.moz.gov.ua

6. Крушельницька О. В. Управління персоналом: навчальний посібник. / О. В. Крушельницька, Д. П. Мельничук / Видання друге, перероблене й доповнене. – К., «Кондор». – 2005. – 308 с.

7. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року: схвалено Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 344/2013 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: httр://zаkоn2.rаdа.gоv.uа/lаws/shоw/344/2013

8. Проект стандарту вищої освіти. СВО_ПО_ХТ - 2016. Рівень вищої освіти – перший. Ступінь вищої освіти – бакалавр. Галузь знань – 01 Освіта. Спеціальність – 015 Професійна освіта. Харчові технології. Кол.автор. Гуменюк Т. Б., Зубар Н. М., Волкова А. А. – м. Бровари – 2016. – 25 с.

9. Ступак Д. Є. Формування професійної компетентності майбутніх викладачів безпеки життєдіяльності та охорони праці в процесі фахової підготовки [Текст]: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Ступак Дмитро Євгенович; НАПН України. Ін-т пед. освіти і освіти дорослих – Київ: Принт-центр, 2016. – 20 с.

10. Ткачук С. І. Педагогічні аспекти підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчових технологій у педагогічних вищих навчальних закладах / С. І. Ткачук. – К., 2014., – С. 181–186.

11. Ящук С. М. Професійна підготовка магістрів технологічної освіти: теорія та методика: монографія / Сергій Миколайович Ящук – Умань: ФОП Жовтий О. О., 2015. – 368 с.

ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ЗАКОРДОННОГО ДОСВІДУ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ

МЕДИНСЬКИЙ Сергій Володимирович –

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки і психології

Львівського державного університету фізичної культури

https://orcid.org/0000-0001-6082-6566

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті досліджено потребу уніфікації підготовки фахівців фізичної терапії в Україні, потребу впровадження єдиного стандарту реабілітації та використання передового закордонного досвіду. Розкрито концептуальні засади, зміст та специфіку організаціі професійної підготовки фізіотерапевтів на прикладі університету Сліппері Рок, США у якому надається можливість інтенсивного здобуття магістерського рівня та докторського ступеня, минаючи рівень магістра.

Ключові слова: фізична терапія, професійна підготовка, фахівець, закордонний досвід.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Лист МОЗ України від 19.05.2017 №317/13808.

2. Мединський С. В. Система професійної підготовки фахівців фізичного виховання і спорту у Сполучених Штатах Америки: [моногр.] / С. В. Мединський. – Чернівці: Вид. дім «Родовід», 2016. – 472 с.

3. Професор Олена Дорофєєва: «Важливість впровадження спеціальності «фізична терапія, ерготерапія» в НМУ [Електронний ресурс]. – http://nmu.ua/news/profesor-olena-dorofyeyevavazhlyvist-vprovadzhennya-spetsialnosti-fizychnaterapiya.ergoterapiya-v-nmu/.

4. У МОЗ обговорили впровадження єдиного стандарту реабілітації в Україні. [Електронний ресурс]. – http://moz.gov.ua/article/news/u-mozobgovorili-vprovadzhennja-edinogo-standartureabilitacii-v-ukraini.

5. Athletic Training (BS) [Електронний ресурс]. – Режим доступу до сайту: http://catalog.sru.edu/preview_program.php?catoid=24 &poid=3597& returnto=46.

6. Bachelor of Science in Exercise Science 3+3 Pre Physical Therapу [Електронний ресурс]. – Режим доступу до сайту: http://www.sru.edu/ Documents/programs/curriculumguides/exscipt.pdf.

7. Fair S. E. Wellness and Physical Therapy/ Sharon Elayne Fair. – Sudbury: Jones & Bartlett Publishers, 2010. – 370 р.

8. Fetters L. Evidence Based Physical Therapy/Linda Fetters, Julie Tilson. – Philadelphia: F. A. Davis., 2012. – 192 р.

9. Master of Science in Physician Assistant Studies [Електронний ресурс]. – Режим доступу до сайту:http://www.sru.edu/Documents/programs/factshe ets/ graduate/FS-PA.pdf.

ПІДГОТОВКА ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ДЛЯ НАВЧАННЯ РОБІТНИКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ

ОРОС Ільдіко Імріївна –

доктор філософії, ректор

Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ

e-mail: [email protected]

Анотація

   Підвищення продуктивності праці вимагає постійного вдосконалення знань та вмінь, а отже, підвищення кваліфікації персоналу підприємств для навчання робітників. На основі аналізу численних зарубіжних наукових праць з’ясовано необхідність організації систематичної перепідготовки, підвищення кваліфікації, а також післядипломної освіти для фахівців-андрагогів різних напрямів і рівнів. Метою статті є розгляд питання підготовки персоналу підприємств для роботи з дорослими у Великій Британії.

Ключові слова: підготовка персоналу підприємств, навчання робітників, виробництво, Велика Британія, система професійної підготовки.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Європейський Союз – Україна: освіта дорослих: збірник матеріалів Форуму до Міжнародних днів освіти дорослих в Україні (м. Київ, 4–6 листопада 2014 р.) [колектив авторів]. – К.; Ніжин: Видавець ПП Лисенко М. М, 2015. – 200 с.

2. Згага П. Реформы университетов ЮгоВосточной Европы с учетом Болонского процесса / П. Згага // Высшее образование в Европе. – 2003. – № 3. – С. 33–39.

3. Бабушко С. Р. Сучасні підходи до підготовки організаторів навчання дорослих на прикладі фахівців туристичної сфери / С. Р. Бабушко // Людинознавчі студії: зб. наук. праць Дрогобицького держ. пед. ун-ту ім. І. Франка / [Ред. кол. Т. Біленко (гол. ред) та ін.]. – Вип. 27. – Серія «Педагогіка». – Дрогобич: Редакційновидавничий відділ ДДПУ ім. І. Франка, 2013. – С. 46–58.