Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України
Листопад Наталія
Стохастика – зміст частини шкільного курсу математики, що включає елементи теорії ймовірностей, комбінаторики, статистики.
Пропедевтикою стохастики є вивчення елементів математичної статистики у початковій школі, а саме: формування умінь проводити нескладні опитування, спостереження з метою збору кількісної інформації та її оформлення у вигляді таблиць, діаграм; умінь інтерпретувати таблиці, схеми, діаграми. У програму з математики для 1 – 4 класів НУШ [1, с. 51] введена змістова лінія «Робота з даними», яка передбачає ознайомлення учнів на практичному рівні з найпростішими способами виділення і впорядкування даних за певною ознакою. У межах цієї змістової лінії молодші школярі знайомляться з такими способами подання інформації, як таблиця і діаграма.
Read more ...
Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»
Бурдун Віктор
Під методами навчання розуміють способи спільної роботи викладача та здобувачів освіти, за допомогою яких досягається оволодіння знаннями, вміннями і навичками, професійною майстерністю, формується світогляд здобувачів освіти, розвиваються їх творчі здібності, розумові і фізичні сили. У наведеному визначенні дуже важливим є вказівка на спільну діяльність викладача і здобувачів освіти. Позитивні результати будуть досягнуті лише тоді, коли зусилля викладача будуть підкріплені самостійними зусиллями здобувачів освіти в засвоєнні змісту навчання.
Бабкова Олена, Полюга Світлана, Стадниченко Кіра
Починаючи з 2020 року у зв’язку з карантинними заходами та під час воєнного стану в Україні, більшість українських школярів навчаються дистанційно, що поставило перед вчителями проблему онлайн-реалізації формувального оцінювання. Зарубіжні та вітчизняні науковці забезпечили значний внесок у дослідження означеного питання, як на теоретичному рівні, так й з урахуванням практик певних навчальних дисциплін. Ці дослідження показали, що для раціонального вибору інструментів формувального оцінювання мають бути враховані певні складові, які визначають стратегії оцінювання: його мета та способи її реалізації, навчальні потреби учнів, дидактичні прийоми тощо.