Застосування інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій та засобів навчання у природничо-математичній, технологічній та професійній освіті
РОЗВИТОК ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗАСОБАМИ АВТОМАТИЗОВАНОГО УПРАВЛІННЯ САПР «ГРАЦІЯ»
Центальноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Говорячи про дослідницьку компетентність, варто звернути увагу на дослідницькі вміння, що ототожнюються з системою інтелектуальних та практичних умінь особистості, необхідних для самостійного виконання дослідження. Ядро дослідницьких дій складають інтелектуальні вміння, практичні ж являють собою механізм оволодіння певними способами пошукової діяльності, що дає практичні результати – нові знання, факти, закономірності. Інтелектуальні вміння передбачають здатність до аналізу і виділення головного, порівняння, конкретизації, узагальнення і систематизації, доведення, класифікації. Інакше кажучи, інтелектуальними уміннями, називають здатність ефективно проводити операції мислення у випадку розв'язування проблемних ситуацій. Компетенція є нормативною, ідеальною метою освітнього процесу, що моделює якості суб’єкта навчання, а компетентність – є його результатом, рівнем прояву сформованості [1].