Accessibility Tools

ЗАВДАННЯ ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»

Бурдун Віктор

30 вересня 2020 року Кабінет Міністрів України затвердив Державний стандарт базової середньої освіти.

В цьому стандарті зазначено, що метою технологічної освітньої галузі є реалізація творчого потенціалу учня, формування критичного та технічного мислення, готовності до зміни навколишнього природного середовища без заподіяння йому шкоди засобами сучасних технологій і дизайну, здатності до підприємливості та інноваційної діяльності, партнерської взаємодії, використання техніки і технологій для задоволення власних потреб, культурного та національного самовираження [1].

Обов’язкові результати навчання учнів з технологічної освіти передбачають, що учень:

  • формулює ідею та втілює задум у готовий продукт за алгоритмом проектно-технологічної діяльності;

  • творчо застосовує традиційні і сучасні технології;

  • ефективно використовує техніку, технології та матеріали без заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу;

  • турбується про власний побут, задоволення власних потреб та потреб інших осіб [1].

Метою дослідження є аналіз завдань, які стоять перед вчителем трудового навчання у відповідності до вимог Державного стандарту базової середньої освіти.

Аналізуючи реформи, які останнім часом відбуваються у системі освіти України, можна відзначити, що перед колективом закладу освіти, сучасним вчителем, в тому числі і трудового навчання, постали певні проблеми як професійного, так і морального плану. Поряд з тим, що заклади освіти отримали певну автономію, на них і вчителя в той же час покладена і величезна відповідальність. Педагогічний колектив закладу освіти повинен розробити власну унікальну освітню програму, скласти навчальний план, враховуючи особливості організації освітнього процесу та індивідуальні освітні потреби учнів. Вчителі повинні розробити навчальні програми предметів, які вони викладають, запропонувати інтегровані курси. Це робота нова як для ЗЗСО, так і для більшості вчителів. Однак, змінюватись необхідно.

У зв’язку з цим, спробуємо окреслити завдання, які першочергово необхідно вирішити вчителям технологій.

Завдання, які необхідно вирішити вчителям технологій:

  1. Переоцінити, переглянути своє уявлення про організацію освітнього процесу.

  2. Уважно вивчити нормативні документи Міністерства освіти і науки України. Особливу увагу приділити аналізу ключових і предметних компетентностей і обов’язкових результатів навчання учнів з технологічної освіти.

  3. Визначити роль предмету «Технології» у загальній картині формування ключових і предметних компетентностей у ЗЗСО де Ви працюєте.

  4. Визначити власні можливості, можливості матеріально-технічної бази. Проаналізувати освітні потреби учнів.

  5. Розробити навчальний план технологій на основі модельної програми.

  6. Спільно з вчителями ЗЗСО продумати навчальні плани інтегрованих курсів.

  7. Продумати чіткі аргументи на захист предмету «Технології».

  8. Виступити на педагогічній раді, на батьківських зборах, під час яких обґрунтувати важливість освітньої галузі «Технології» для розвитку учнів і формування в них певних ключових компетентностей.

  9. Підібрати безліч цікавих, різнопланових завдань на застосування знань отриманих учнями з основ наук на практиці.

  10. Прикласти безліч зусиль для покращення матеріально-технічної бази навчальних майстерень.

Подальші дослідження можуть бути спрямовані на розробку рекомендацій щодо складання навчальних планів предмету «Технології», розробки планів інтегрованих курсів тощо.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  1. Державний стандарт базової середньої освіти. URL: http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886/ (дата звернення 12.10.2021).