Accessibility Tools

ВИКОРИСТАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ СИСТЕМИ MOODLE ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНОГО ПРОФІЛЮ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

УДК 378.147:004:53

М.О. Мястковська

Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

Сучасні тенденції стрімкого розвитку науки, техніки та технологій актуалізують питання постійної модернізації освіти. В таких умовах підсилюється конкуренція на ринку праці, що супроводжується необхідністю в професіоналізації фахівців впродовж життя, відбувається переоцінка ролі вчителя. Тому актуальним є формування готовності майбутніх вчителів фізико-математичного профілю до застосування ІКТ у професійній діяльності.

Проблема формування готовності майбутніх учителів до використання засобів ІКТ у професійній діяльності знайшла своє відображення в дослідженнях останніх років таких вчених, як В.Ю. Биков, М.І. Жалдак, Ю.О. Жук, О.І. Іваницький, Л.А. Карташова, І.О. Михалін, Н.В. Морзе, Ю.С. Рамський, О.М. Спірін, О.В. Суховірський, Ю.В. Триус, С.М. Яшанов та ін. Варто відзначити дослідників Андрєєв А.М., Мікаелян Г.Р. [1]. Заслуговують уваги та позитивного схвалення дослідження Ткаченко А.В., Кулик Л.О., Гриценко О.М. [4]. Проте проблема використання можливостей системи Moodle для формування готовності майбутніх вчителів фізико-математичного профілю до застосування ІКТ у професійній діяльності донині залишається поза увагою дослідників.

Тому метою статті є розкриття сутності проблеми використання можливостей системи Moodle для формування готовності майбутніх вчителів фізико-математичного профілю до застосування ІКТ у професійній діяльності.

У ході дослідження було використано такі методи: аналіз науково-технічних і навчально-методичних джерел, вивчення й узагальнення передового досвіду. Експериментально досліджено можливості системи Moodle для формування готовності майбутніх вчителів фізико-математичного профілю до застосування ІКТ у професійній діяльності.

Практичну складову формування готовності майбутніх вчителів фізико-математичного профілю до застосування ІКТ у професійній діяльності ми реалізуємо під час викладання навчальних дисциплін «Програмні засоби обробки електронної інформації», «Сучасні технології організації та опрацювання інформації». На лабораторних заняттях ми пропонуємо студентам створити у системі Moodle [3] власні навчальні курси з повним комплексним дидактичним наповненням за індивідуальною темою (зі шкільного курсу фізики, математики або інформатики).

Запровадження елементів дистанційних форм навчання учнів при підготовці до занять наразі є актуальним, оскільки надають широкі можливості для використання різноманітних джерел та форм представлення інформації, засобів контролю та корекції тощо. Отже, результати практичної діяльності свідчать про те, що використання можливостей системи Moodle для формування готовності майбутніх вчителів фізико-математичного профілю до застосування ІКТ у професійній діяльності є важливою компонентою методичної складової у фаховій підготовці вчителя. Фахівці з таким рівнем підготовки є конкурентоспроможними, тому залишаються актуальними перспективи подальших досліджень з даної теми.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Андрєєв А.М. Організаційно-змістовий компонент самостійної роботи майбутніх учителів фізики у контексті їх підготовки до інноваційної педагогічної діяльності/ А.М. Андрєєв, Г.Р. Мікаелян // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. – 2017. – Вип. 146. – С. 3-8. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2017_146_3
  2. Система електронного навчання Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://mkpnu.edu.ua/
  3. Ткаченко А. Google sites як засіб формування готовності майбутніх вчителів до застосування ІКТ у професійній діяльності/ А. Ткаченко, Л. Кулик, О. Гриценко // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – 2015. – Вип. 8(1). – С. 196–201. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nz_pmfm_2015_8%281%29__50

ВІДОМОСТІ ПРО АВТОРА

Мястковська Марина Олександрівна — кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри інформатики Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.

Коло наукових інтересів: використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, комп’ютерне моделювання фізичних явищ та процесів, чисельні методи, удосконалення методики викладання фізики, інформатики.