Accessibility Tools

Методика формування дослідницької компетентності у майбутніх учителів технологій

Микола Садовий

Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

(Кропивницький)

Анотація. Тенденції розвитку вищої освіти в Україні передбачають формування у педагогічних вищих навчальних закладах учителя-дослідника, що здатний не лише проводити власну науково-дослідну діяльність, а й долучати до цього процесу учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Особливо актуальною ця проблема є у процесі підготовки вчителів трудового навчання і технологій, адже, відповідно до Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, зміст предметів цієї освітньої галузі має чітко виражену прикладну спрямованість і реалізується переважно шляхом застосування практичних методів і форм організації занять. Тому дана стаття присвячена проблемі розробки елементів методики формування дослідницької компетентності у майбутніх учителів трудового навчання і технологій. Наведено фрагмент робочої навчальної програми з курсу «Основи наукових досліджень», що є першим етапом в організації науково-дослідної роботи студентів у вищих педагогічних навчальних закладах.

Ключові слова: підготовки вчителів трудового навчання і технологій, дослідницька компетентність, формування компетентності, основи наукових досліджень.

 

Николай Садовой

Кировоградский государственный педагогический университет имени Владимира Винниченко

МЕТОДИКА ФОРМИРОВАНИЯ ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ У БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ ТЕХНОЛОГИЙ

Аннотация. Тенденции развития высшего образования в Украине предусматривают формирование в педагогических высших учебных заведениях учителя-исследователя, который способен не только проводить собственную научно-исследовательскую деятельность, но и привлекать к этому процессу учащихся общеобразовательных учебных заведений. Особенно актуальна эта проблема в процессе подготовки учителей трудового обучения и технологий, ведь, согласно Государственному стандарту базового и полного общего среднего образования, содержание предметов этой образовательной области имеет четко выраженную прикладную направленность и реализуется преимущественно путем применения практических методов и форм организации занятий. Поэтому данная статья посвящена проблеме разработки элементов методики формирования исследовательской компетентности у будущих учителей трудового обучения и технологий. Приведен фрагмент рабочей учебной программы по курсу «Основы научных исследований», что является первым этапом в организации научно-исследовательской работы студентов в высших педагогических учебных заведениях.

Ключевые слова: подготовки учителей трудового обучения и технологий, исследовательская компетентность, формирование компетентности, основы научных исследований.

 

Mykola Sadovyi

The Kirovohrad Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University

METHODS OF FORMING RESEARCH COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS OF TECHNOLOGY

Abstract. Trends in higher education in Ukraine include the formation of pedagogical higher education teacher-researcher, able not only to pursue their own research and development, but also to involve students in the process of secondary schools. Especially urgent the problem is in the process of training teachers of labor training and technology, because, according to the State Standard and complete secondary education, content items that the educational sector has a clear applied focus and implemented primarily through the use of practical methods and forms of employment. Therefore, this article is devoted to the development of the technique for the formation of research competence of future teachers of labor training and technology. An piece of working curriculum of the course «Basic scientific research», which is the first stage in the organization of research work of students in higher educational institutions.

Keywords: training teachers of labor training and technology, research expertise, formation of competence, research foundations.

Детальніше