Accessibility Tools

Інформаційно-комунікаційні технології – як засіб навчання математики у сучасній початковій школі

Андрієвська Віра, Олефіренко Надія

Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

(Харків)

Анотація. Стаття присвячена проблемі доцільного використання інформаційно-комунікаційних технологій як засобу навчання математики у сучасній початковій школі. Досліджено позитивний вплив використання інформаційно-комунікаційних технологій на формування і розвиток стійкого пізнавального інтересу до вивчення математики у молодших школярів.

Ключові слова: початкова школа, сучасні інформаційно-комунікаційні технології, математика. 

 

Андриевская Вера, Олефиренко Надежда

Харьковский национальный педагогический университет имени Г.С. Сковороды

ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ – КАК СРЕДСТВО ОБУЧЕНИЯ МАТЕМАТИКЕ В СОВРЕМЕННОЙ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ

Аннотация. Статья посвящена проблеме целесообразного использования информационно-коммуникационных технологий как средства обучения математике в современной начальной школе. Исследовано положительное влияние использования информационно-коммуникационных технологий на формирование и развитие устойчивого познавательного интереса к изучению математики у младших школьников.

Ключевые слова: начальная школа, современные информационно-коммуникационные технологии, математика.

 

Andriievska Vira, Olefirenko Nadiia

Kharkiv National Pedagogical University

INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AS A MEANS OF TEACHING MATHEMATICS IN THE MODERN ELEMENTARY SCHOOL

Abstract. The article is devoted to the development of the primary mathematics education according to modern stage of society development. It was investigated that on the one hand, elementary school math in Ukraine are very important for further education. On the other hand, according to our study every year even more students lost their interest in studding math. The author explores the main factors for decreasing interest in study of mathematics. Special attention was paid to find the way to preserve the interest of younger students to study mathematics. One greater possibility is to use the computer. The author has established the fact that the introduction of elements of the computer game may be considered as additional motivating factor. In conclusion there is important to prepare future teachers of primary school to use computer in lessons and design own educational software.

Keywords: elementary school, a modern information and communication technologies, mathematics.

 

Детальніше