Розвиток самостійності учнів через впровадження методу проектів на уроках математики
Левченко Людмила
Богданівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Знам’янської районної ради Кіровоградської області
Анотація. У статті особливу увагу приділено формуванню самостійності учнів на уроках математики. Запропоновано елементи методики формування та розвитку самостійності учнів через впровадження методу проектів на уроках математики. У статті визначені навички і вміння як учнів, так і учителя, які необхідні для успішної реалізації методу проектів у навчально-виховному процесі з математики. Це пов’язано з тим, що метод проектів є достатньо складним технологічним процесом. Власний педагогічний досвід та аналіз передового педагогічного досвіду показали, що метод проектів є більш ефективним у старшій школі, де учні володіють більш глибокими теоретичними знаннями. Але на нашу думку, розпочинати використовувати метод проектів варто ще в основній школі, знайомлячи учнів з окремими його елементами та привчаючи до самостійності. Як елемент реалізації запропонованої нами методики наведено конспект уроку з математики у 6 класі на тему «Додатні та від’ємні числа».
Ключові слова: методика навчання математики, метод проектів, математична компетентність, самостійність учнів, навчально-виховний процес.
Левченко Людмила
Богдановская общеобразовательная школа I-III ступеней № 2 Знаменского районного совета Кировоградской области
РАЗВИТИЕ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТИ УЧАЩИХСЯ ЧЕРЕЗ РЕАЛИЗАЦИЮ МЕТОДА ПРОЕКТОВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
Аннотация. В статье особое внимание уделено формированию самостоятельности учащихся на уроках математики. Предложены элементы методики формирования и развития самостоятельности учащихся через внедрение метода проектов на уроках математики. В статье определены навыки и умения как учеников, так и учителя, которые необходимы для успешной реализации метода проектов в учебно-воспитательном процессе по математике. Это связано с тем, что метод проектов является достаточно сложным технологическим процессом. Собственный педагогический опыт и анализ передового педагогического опыта показали, что метод проектов является более эффективным в старшей школе, где ученики обладают более глубокими теоретическими знаниями. Но по нашему мнению, начинать использовать метод проектов нужно еще в основной школе, знакомя учеников с отдельными его элементами и приучая к самостоятельности. Как элемент реализации предложенной нами методики приведены конспект урока по математике в 6 классе по теме «Положительные и отрицательные числа».
Ключевые слова: методика обучения математике, метод проектов, математическая компетентность, самостоятельность учащихся, учебно-воспитательный процесс.
Levchenko Lyudmyla
Bogdanovskaya School-III levels number 2 Znamenskaia District Council Kirovograd region
THE DEVELOPMENT OF INDEPENDENT LEARNERS BY IMPLEMENTING PROJECT METHOD IN MATHEMATICS LESSONS
Abstract. In the article special attention is paid to the formation of independent learners in mathematics lessons. Proposed the technique for forming and developing independent learners by implementing project method in mathematics lessons. In the article the skills and abilities as students and teacher are necessary for the successful implementation of the method of projects in the educational process in mathematics. This is due to the fact that project method is a complicated process. Own teaching experience and analysis of advanced pedagogical experience has shown that the method is more effective projects in high school, where students have a deep theoretical knowledge. But in our opinion, to start projects should use the method in primary schools, introducing students to its individual elements and accustomed to independence. As part of the implementation of our proposed methods are outline lesson in mathematics in Grade 6 on «Positive and negative numbers».
Keywords: methods of teaching mathematics, project method, mathematical competence, autonomy of students, the educational process.