Секція 6. Актуальні проблеми освіти та технологій у середній та вищій школі.
Світлана Глікман1, Наталя Сосницька2
1Азовський морський інститут
Національного університету «Одеська морська академія»
2Таврійський державний агротехнологічний університет
Анотація. Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню та визначенню сутності та структури професійно важливих якостей майбутніх судноводіїв. На основі концептуальних положень щодо формування професійних якостей фахівця, а саме дослідженням цього питання у методологічному, психолого-педагогічному та професійно-орієнтованому контексті, запропоновано структуру професійно важливих якостей майбутніх судноводіїв. Ця структура складається із зовнішньої та внутрішньої підструктур професійно важливих якостей майбутнього судноводія, які розглядаються як комплекс характеристик майбутнього фахівця морського транспорту, що мають відповідати вимогам цієї професії та сприяти її успішному оволодінню.
Ключові слова: професійно важливі якості, майбутні судноводії, структура, фахова підготовка, судноплавна галузь.
Артем Ткачов
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди (Харків)
Одним зі стратегічних напрямків розвитку сучасної шкільної освіти є створення сприятливо-стимулюючих умов для навчання й розвитку обдарованих учнів. Як відомо, сьогодні відбувається активна модернізація природничо-математичної освіти на засадах компетентнісного підходу, що значно підвищує її можливості в активізації процесу формування ключових і предметних компетентностей обдарованих учнів, їхнього особистісного становлення. Тому виникає актуальна потреба в пошуку шляхів підвищення ефективності процесу навчання природничо-математичних дисциплін для цього контингенту школярів.
Тетяна Хріненко
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Анотація. У статті розглядаються фронтальна, індивідуальна та групова форми організації навчальної діяльності студентів спеціальності Середня освіта (Трудове навчання та технології). Особливу увагу звернуто на особливості застосування групової навчальної діяльності у практичній підготовці майбутніх вчителів трудового навчання (технологій) на прикладі викладання дисциплін «Технологічний практикум» (обслуговуючі види праці) та «Навчально-технологічна практика». Розглянуто принципи формування гомогенних чи гетерогенних навчальних груп, для яких у залежності від змісту завдання, групову роботу можна поділити на два види – недиференційовану (всі групи отримають однакові за змістом завдання) та диференційовану (групи отримають різні за змістом завдання). Такий вид групової форми навчання сприятиме професійному зростанню майбутніх учителів трудового навчання, покращенню практичної підготовки, розвитку творчої уяви, мислення, здатності до творчих і нестандартних підходів, а також формуванню життєво важливих компетенцій: комунікативної та технологічної.
Ключові слова: групова форма навчання, гомогенні та гетерогенні навчальні групи, диференційовані завдання, вчитель трудового навчання, технологічний практикум.