Секція 2. Інновації в освіті: теоретичні, практичні та методичні аспекти.
Іван Братусь
Київський університет імені Бориса Грінченка (Київ)
Комп’ютер сьогодні для багатьох людей в різноманітних сферах життя несе подвійний стандарт – для одних він стає надзвичайним трампліном, для інших – новітні технології уявляються нездоланим муром. Особливо ця тенденція знайшла свій вияв у освітянській галузі, оскільки вона традиційно відтворює внутрішню динаміку розвитку суспільства.
Галина Войтків
Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (Івано-Франківськ)
Анотація. Компетентнісний підхід як дидактична інновація у освіті, дозволяє подолати розрив між існуючою освітньою практикою та новими вимогами до результатів освіти. На сьогодні достатньо добре описані теоретичні аспекти компетентнісного підходу, достатньо уваги присвячено формуванню предметних компетентностей, але мало описана методика формування ключових компетентностей на уроках предметів природничо-математичного циклу, хоча вони сьогодні відіграють ключову роль у всіх галузях життя. У статті розглядаються компетентнісні завдання у форматі PISA; рівні компетентності, які вони визначають; подані приклади таких завдань;, описані вміння та навички, які формуються в процесі їх виконання; звернено увагу на контекст завдань, який впливає на формування як предметних так і ключових компетентностей.
Ключові слова: компетентнісний підхід, компетентнісно зорієнтовані завдання, рівні компетентності, ключові компетентності, предметні компетентності.