Секція 2. Інновації в освіті: теоретичні, практичні та методичні аспекти.
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ПРОГНОЗУВАННЯ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
Ольга Пуляк
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Анотація У статті висвітлено важливу роль курсу цивільного захисту у підготовці майбутніх учителів до прогнозування загрози надзвичайних ситуацій. Наведені статистичні дані щодо виникнення надзвичайних ситуаций в Україні у 2016 році. Наголошено, що у сучасних умовах виникла необхідність підготовки вчителів здатних прогнозувати та представляти можливу обстановку, яка може скластися на об’єкті та в регіоні внаслідок надзвичайної ситуації та способи ліквідації їх наслідків. Для студентів Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка були розроблені та запроваджені у навчальний процес розрахунково-графічні роботи, що дало змогу сформувати та узагальнити не лише теоретичні знання, а й набути практичних умінь і навичок проведення безпосередніх розрахунків, які сприяли прогнозуванню надзвичайних ситуацій та прийняттю адекватних управлінських рішень.
Ключові слова: надзвичайна ситуація, прогнозування, загроза, цивільний захист, розрахунково-графічна робота, радіаційна обстановка, хімічна обстановка.