ВЕБІНАР ЯК СУЧАСНИЙ ІНСТРУМЕНТ КОЛЕКТИВНОГО ДИСТАНЦІЙНОГО ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ШКОЛІ

Лілія Огородник (м. Умань)

Вимоги Болонського процесу, євроінтеграційні процеси, інтернаціоналізація освіти в Україні визначають вимоги до системи шкільної освіти, зміст якої знаходиться під постійним впливом сучасних тенденцій та інноваційних  процесів у навчанні. Основне завдання школи – формувати всебічно розвинену особистість. Реалізація цього завдання в сучасних умовах реформування освіти в Україні передбачає якісно новий підхід до ефективного вивчення іноземних мов. На сьогодні знання іноземних мов – це не пасивний «баласт», а активний інструмент міжкультурного спілкування, бізнес-операцій, культурного обміну та наукового пошуку. Відповідно, опанування таким інструментом дасть можливість сьогоднішньому школяру завтра отримати престижну високооплачувану роботу та бути затребуваним в різних сферах життя. У свою чергу, англійська мова займає провідну позицію у міжнародній комунікації.

На сучасному етапі вивчення англійської мови відбувається різними способами. Поширеним явищем стала організація груп з вивчення іноземних мов на промислових підприємствах, в офісах, установах. Але прогрес не стоїть на місці і однією із форм групових тренінгів став вебінар.

У школі на уроках іноземних мов педагоги тенденційно надають перевагу традиційним методам і засобам навчання. Проте вебінар як одна із ефективних форм засвоєння матеріалу може застосовуватися в навчальному процесі. Крім того, така додаткова форма навчання урізноманітнює урок. Вебінари також стають інструментом підвищення кваліфікації вчителів.

Вебіна́р  (англ.  webinar) – спосіб організації зустрічей  онлайн, формат проведення семінарів, тренінгів та інших заходів за допомогою Інтернету [5].

Для організації вебінару використовуються технології відео-конференції, інтернет-телефонії та ін. Вебінари поширені в діловому середовищі. Дедалі більшого значення набувають вебінари й у дистанційній освіті [4; 31]. Слово вебінар утворено від веб та семінар. Веб (англ. Web - мережа, павутина) - загальноприйняте позначення приналежності до комп'ютерної мережі. Семінар - інтерактивне навчальне заняття, в ході якого слухачі виступають з доповідями, ставлять запитання, беруть участь в обговоренні, дискутують [3; 43]. Виходячи з цього, вебінар означає «семінар, що проходить в комп'ютерній мережі».
         Зрозуміло, що вебінар не можна застосовувати постійно на уроках. Доцільно його брати як одну із форм проведення уроку для закріплення матеріалу, проведення презентацій, диспутів, відкритих уроків, онлайн-уроків. Вебінари можуть бути використані і в методичній роботі – для проведення лекцій вчителям, тематичних семінарів, групової роботи в проекті, тощо.

На сьогодні вебінар став популярною формою дистанційного  навчання.

Вебінари можуть бути спільними і включати в себе сеанси голосувань і опитувань, що забезпечує повну взаємодію між аудиторією та вчителем. У деяких випадках вчитель може говорити через телефон, коментуючи інформацію, що відображається на екрані, а слухачі можуть йому відповідати, переважно по телефону з гучномовцем. На ринку також присутні технології, в яких реалізована підтримка VoIP-аудіотехнологій, що забезпечують повноцінний аудіозв'язок через мережу онлайн [5].

Вебінари англійською мовою допомагають оволодіти мовними навчиками, не виходячи з класу, працюючи вдома. Цінність такої форми вивчення англійської мови полягає у залученні думки носіїв мови або представників різних країн.

Слід відзначити такі позитивні сторони використання вебінару на уроці англійської мови:

-         мережевий характер навчання, що дозволяє вести заняття дистанційно;

-         економічність;

-         одночасність (можна слухати і бачити викладача, переглядати слайди);

-         перегляд вебінару у будь-який час;

-         iнтерактивна взаємодія між доповідачем і слухачами, також слухачами між собою і т. д.

Разом з тим, у такої форми навчання є свої недоліки:

-         відсутність безпосереднього спілкування;

-         постійний доступ до інтернету та технічне оснащення;

-         відсутність емоційного зв’язку;

-         різні часові пояси (іноді трапляється, що учасники і лектор знаходяться в різних часових поясах).

Враховуючи вимоги розвитку сучасної освіти в Україні можна зробити висновок про те, що розширюються форми вивчення іноземних мов, зокрема, вебінар займає своє місце серед традиційних підходів. Він є прогресивним та ефективним засобом дистанційного навчання.

Список використаної літератури

  1. Вища освіта України і Болонський процес: Навчальний посібник / За ред. В.Г.Кременя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. – 384с.
  2. Вікіпедія [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D0%B1%D1%96%D0%BD%D0%B0%D1%80
  3. Гришкова Р.О. Формування іншомовної соціокультурної компетенції студентів нефілологічних спеціальностей: Монографія. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2007. – 424 с.
  4. Грищенко Я.С. Інтернет як засіб підвищення ефективності викладання іноземної мови на заочному відділенні технічних ВНЗ //Сучасні підходи та інноваційні тенденції у викладанні іноземних мов: Матеріали міжнар. науково-практ. конференції, 26-27 лютого 2010р. – К.: «Політехніка», 2010. – С.43-45
  5. Морзе Н.В., Ігнатенко О.В. Методичні особливості вебінарів, як інноваційної технології навчання / Н.В. Морзе, О.В. Ігнатенко // Інформаційні технології в освіті: зб. наук. пр. – Херсон: ХДУ, 2010. – Вип. 5. – С. 31-39.