ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ПЕРСОНАЛУ ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ У ГОТЕЛЬНО–РЕСТОРАННИХ КОМПЛЕКСАХ

Ольга Пуляк (Кіровоград)

Ключові слова: безпека, готельно-ресторанний комплекс, заходи і засоби забезпечення безпеки, служба безпеки, відповідальність.

Ольга Пуляк

Особенности підготовки персонала к обезпечению системы безопастности в отельно-ресторанных комплексах

Ключевые слова: безопасность, гостинично ресторанный комплекс, меры и средства обеспечения безопасности, служба безопастности, ответственность.

Olga Puliak

Peculiarities of training of personnel to ensure security in the hotel-restaurant complexes.

Keywords: security, hotel and restaurant complex, measures and means to ensure the safety,security, responsibility.

 

Постановка проблеми.

Адміністрація готельно-ресторанних комплексів бере на себе відповідальність і гарантію по забезпеченню безпеки в надзвичайних ситуаціях всіх людей, що перебувають на його території.

Аналіз актуальних досліджень. Питанням підготовки персоналу до забезпечення безпеки у готельно-ресторанних комплексах присвячено праці багатьох науковців, які досліджують цю проблематику. Огляд таких актуальних завдань, як роль держави у правовому забезпеченні функціонування об'єктів готельно-ресторанного комплексу, питання профілактики травматизму, проблем виробничої санітарії і пожежної безпеки до улаштування і утримання територій, приміщень, будівель і споруд, систем водопостачання, каналізації, освітлення, електробезпеки, забезпеченню захисту під час надзвичайних ситуацій тощо представлені у наукових публікаціях О.М. Головко, В.Г. Банько, Ю.О. Карягіна, В.А. Квартальнова, В.М. Козинець, Л.І. Нечаюка, Х.Й. Роглєва, А.Д. Романова та ін.

Забезпечення безпеки для гостей в період безупинного зростання кількості і масштабів потенційних загроз стає більш важливим аргументом у виборі готелю, а ніж розкіш та рівень його сервісу.

Мета тез – показати важливу роль персоналу у функціонуванні системи безпеки готельно-ресторанних комплексах, як найважливішу передумову їх репутації та конкурентоспроможності.

Виклад основного матеріалу Готельно-ресторанні комплекси, відповідно до закону України «Про туризм» [1] відповідають за особисту безпеку, захист життя, здоров'я, прав споживача, збереження майна проживаючого, а також несуть відповідальність за шкоду, заподіяну життю, здоров'ю і власності гостей внаслідок недоліків при наданні послуг, й компенсує шкоду, заподіяну проживаючому внаслідок порушення його прав.

Головний принцип готельно-ресторанних систем безпеки полягає в тому, що безпека не може забезпечуватися за рахунок комфорту гостей. Саме тому готельні системи безпеки мають певні особливості і відрізняються від тих, що застосовуються в офісах і на підприємствах, а також потребують особливогї підготовки персоналу.

До організаційних заходів відносяться: спеціально розроблені системи регламентації поведінки обслуговуючого персоналу і співробітників, що відповідають за безпеку; проведення заходів для спеціальної підготовки персоналу служби безпеки; технологія готельно-ресторанного обслуговування; принципи організації порядку доступу й охорони різних категорій готельних номерів і службових приміщень; регламентація дій співробітників в екстремальних ситуаціях.

Працівники служби безпеки мають постійно вивчати досвід експлуатації готелів і роботи їх служб безпеки, дані статистики правопорушень, мати консультаційну взаємодію з фахівцями державних служб охорони порядку, пожежної безпеки, силових відомств.

Сьогодні у розпорядження професіоналів готельної справи надані різноманітні засоби боротьби зі злочинами. Крім охоронців, це і системи електронних карткових замків, сейфи, системи охоронної сигналізації та відеоспостереження.

Застосування таких заходів безпеки не лише убезпечить клієнта під час його перебування в готелі, але і відгородить співробітників від необґрунтованих звинувачень. А це, поряд з іншими аспектами, підвищить репутацію комплексу і, як наслідок, збільшить його заповнюваність та конкурентоспроможність.

Висновки. Успішне вирішення багатопланових і складних завдань по забезпеченню безпеки, що покладені на адміністрацію та працівників готельно-ресторанних комплексів, у значному ступеню будуть залежати від рівня їхньої підготовки до дій в разі виникнення надзвичайних та нестандартних ситуаціях.

 

Бібліографія

  1. Закон України "Про туризм» від№324/95-ВР (в редакції від 11.02.2015)– [Електронний ресурс] – Режим доступу http://zakon3.rada.gov.ua.
  2. Організаціяготельногогосподарства:навч. посіб. /О.М.Головко, Н. С. Кампов, С. С. Махлинець, Г. В.Симочко ; за ред.О.М.Головко. – К.: Кондор, 2012. . – 410 с.
  3. Саричев, В. І. Стан та перспективи світової та вітчизняної сфер туризму в контексті людського розвитку [Текст] /В.І.Саричев //Статистика України.– Київ, 2014.– № 2 (65).– С. 80-84.

 

Відомості про автора

 Пуляк Ольга Василівна– кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.

Наукові інтереси: заходи і засоби забезпечення цивільної безпеки.