Виховний потенціал змісту освіти та здоров’язбережувальна діяльність як засоби сприяння фаховій самореалізації
Керівники секції: | |
Анна Клім-Клімашевська – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дидактики – лабораторії дошкільного виховання Природничо-гуманітарного університету (м. Седльце, Республіка Польща), дійсний член Міжнародної слов’янської академії освіти ім. Я. А. Коменського, дійсний член Міжнародної асоціації професорів слов’янських країн; |
Довга Тетяна Яківна – кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. |
Олена Маркова
(Кіровоград, Україна)
У статті розглядаються питання рівня знань та мотивів дотримання здорового способу життя студентів педагогічних спеціальностей. Охарактеризовано рівень знань студентів з таких понять як „здоров’я”, „здоровий спосіб життя” та його складові. Визначено, які форми, методи і засоби збереження здоров’я відомі студентській молоді. Особливу увагу приділено дослідженню рівня знань з впливу фізичних вправ на організм та самоконтролю рівня здоров’я студентів. Акцентовано увагу на мотивах щодо дотримання здорового способу життя і занять фізичною культурою майбутніх педагогів та причини й фактори наявності шкідливих звичок у студентської молоді.
Ключові слова. здоровий спосіб життя (ЗСЖ), студенти, анкетування, ранжування, методика незакінчених речень, рівень знань, мотиви, фізична культура.
The characteristics of the knowledge level and the aims of keeping to a healthy lifestyle of the students of the universities.
Olena Markova
Kirovohrad, Ukraine.
The article highlights the problem of the students’ health and its preservation, it also evaluates the knowledge level and aims of keeping to a healthy lifestyle among students of the pedagogical departments. There is a characteristic of students’ knowledge in such concepts as “health”, “Healthy lifestyle”, “basic stairs in healthy lifestyle”. There is also a definition of forms, methods and means of preserving health known by students. A great attention is paid to the exploration of the level of the knowledge of the influence of physical exercises on the body and self-controlling of the health. The attention was accented on the motives to keep to a healthy lifestyle and to join classes in physical training. After ranging the dominant motives towards physical exercises and sport were cleared up among the students as well as the reasons and factors of presence of unhealthy habits.
Key words: Healthy lifestyle, students, survey, ranging, the method of unfinished sentences, knowledge level, motives, physical training.
Read more ...
Тамара Мандрико
м. Лебедин, Україна
Учитель сьогодні не повинен бути авторитарним носієм знань, а виступати порадником, консультантом, який зможе заохотити кожного учня до навчальної і пошукової діяльності, спрямовуючи розвиток його особистісних характеристик як повноправного учасника творчого навчального процесу. У статті описано досвід викладачів психології училища по забезпеченню інноваційного підходу до формування психологічної компетентності майбутніх учителів початкових класів.
Ключові слова: психологічна підготовка, інновації, інтерактивні методи, сфери компетентності.
Teacher mustn’t be authoritative exponent of knowledge, but to be an advicer, consultant, which will be able to encourage every student to educational and research activity, directing development of his personal characters as a participant of a creative educational process. She experience of Psychology teachers of college in providing innovation approach, forming psychologic competence of future teachers of elementary school, is described in the article.
Key words: psychological preparation, innovation, interactive methods, spheres of competence.
Тетяна Дорош
(Харків, Україна)
Дорош Т. Л. У статті розкриваються питання організації культурно-просвітницької діяльності студентів-музикантів у вищій педагогічній школі. Автор висвітлює основні завдання культурно-просвітницької діяльності студентської молоді, в яких доповнюється зміст музичного виховання. Підкреслено, що участь у різноманітних заходах націлюють майбутніх фахівців мистецьких дисциплін до практичної роботи, сприяють подальшому розвитку їх творчої діяльності та вдосконаленню. У загальній таблиці подається структура організації культурно-просвітницької діяльності студентів-музикантів, що включає підготовку, реалізацію, аналіз результатів власного виступу, окреслюються подальші шляхи цієї діяльності.
Ключові слова: культурно-просвітницька діяльність, студент-музикант, музичне мистецтво, концертне виконавство.
Дорош Т. Л. Организация культурно-образовательной деятельности студентов-музыкантов.В статье рассматриваются вопросы организации культурно-образовательной деятельности студентов-музыкантов в высшей педагогической школе. Автор освещает основные задачи культурно-образовательной деятельности студенческой молодежи, в которых дополняется содержание музыкального воспитания. Подчеркнуто, что участие в разнообразных мероприятиях нацеливает будущего специалиста к практической работе, способствует дальнейшему развитию и совершенствованию их творческой деятельности.
Ключевые слова: культурно-образовательная деятельность, студент-музыкант, музыкальное искусство, концертное исполнение.
DoroshT. L. The organizationofcultural and educationalactivitiesofstudents-musicions. The questions of cultural and educational activities ofstudents-musicions in higher school are descried in the article. The author illustates basic tasks of cultural and educational activities of students. These problems are completedwith the content of musical education. It is emphasized thatthe participation in various festiveoccasions aims tofutherdevelopment and improvement of their creative activity. The subsequent ways of this activity are outlinedin the work.. The structure of organization of cultural and educational students activities includes preparation, realization and analysis of the results of their own playing, taking part in different concerts, festiveoccasions.
Keywords: cultural, educational activities, student-musicion, music art, concert performance.
Валентина Черній
(Кіровоград, Україна)
Черній Валентина Петрівна. Оздоровча спрямованість уроків фізичної культури у практиці сучасної школи.
У статті проаналізовано й узагальнено практичний досвід вчителів фізичної культури та наукові дослідження вчених щодо реалізації оздоровчої спрямованості уроків фізичної культури у сучасній школі, які дозволять ефективно і цілеспрямовано застосовувати різні форми і методи фізичного виховання та сприятимуть формуванню у школярів стійкої мотивації до здорового способу життя.
Ключові слова: оздоровча спрямованість, урок фізичної культури, фізичне виховання, здоров’я, школярі.
Черний Валентина Петровна. Оздоровительная направленность уроков физической культуры в практике современной школы.
В статье проанализированы и обобщены практический опыт учителей физической культуры и научные исследования ученых по реализации оздоровительной направленности уроков физической культуры в современной школе, которые позволят эффективно и целенаправленно применять различные формы и методы физического воспитания и способствовать формированию у школьников устойчивой мотивации к здоровому образу жизни.
Ключевые слова: оздоровительная направленность, урок физической культуры, физическое воспитание, здоровье, школьники.
Cherniy Valentina Petrovna. Health-improving orientation of physical culture lessons in the practice of modern school.
This article is devoted to the problem of the finding effective ways to implement the principle of health-improving orientation of physical culture lessons at modern school.In the article analyzed and generalized the practical experience of teachers of physical culture and scientific research scientists in implementation of health-improving orientation physical education lessons in the modern school, which will enable efficient and targeted way use different forms and methods of physical education and promote the formation of in schoolchildren sustained motivation for a healthy lifestyle.It was revealed that the specified approaches provide improvement at pupils the dynamics of development of changes in the indexes of health of schoolchildren, their physical development and physical conditioning.
Key words: health-improving orientation, lesson of physical culture, physical education, health, schoolchildren.
Богуцька Анастасія Анатоліївна
(Тернопіль, Україна)
Анотація
У статті обґрунтовано актуальність проблеми спрямування соціальної роботи з людьми третього віку не тільки на їх соціальну підтримку, соціальний захист, але й на їх самореалізацію; подано підходи науковців щодо трактування поняття самореалізації у психолого-педагогічних дослідженнях; розкрито особливості процесу самореалізації людей третього віку; розкрито трактування концепцій процесу самореалізації людей третього віку; схарактеризовано закони суб’єктної самореалізації.
Ключові слова: особистість, соціальна робота, самореалізація, концепції самореалізації, люди третього віку, особливості самореалізації людей третього віку, закони самореалізації, суб’єктна самореалізація, соціальна підтримка, соціальний захист.
Аннотация
В статье обоснована актуальность проблемы направления социальной работы с людьми третьего возраста не только на их социальную поддержку, социальную защиту, но и на их самореализацию; поданы подходы ученых к трактовке понятия самореализации в психолого-педагогических исследованиях; раскрыты особенности процесса самореализации людей третьего возраста; раскрыто трактовки концепций процесса самореализации людей третьего возраста; охарактеризованы законы субъектной самореализации.
Ключевые слова: личность, социальная работа, самореализация, концепции самореализации, люди третьего возраста, особенности самореализации людей третьего возраста, законы самореализации, субъектная самореализация, социальная поддержка, социальная защита.
Abstract
In the article the timeliness of the problem of social work course with people of the third age is substantiated, not only for their social support, social protection, but also for their self-realization; the approaches of researchers about the interpretation of self-realization concept in psychological and pedagogical researches are developed; the peculiarities of the self-realization process of the third age people are defined; the conceptions interpretations of the self-realization process of the third age people are highlighted; the laws of subjective self-realization are characterized.
Keywords: personality, social work, self-realization, conceptions of self-realization, people of the third age, peculiarities of self-realization of the third age people, lows of self-realization, subjective self-realization, social support, social protection.