Accessibility Tools

ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ ТА ФІЗИКИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

УДК 378:004

РОМАНЕНКО Тетяна Василівна

доктор педагогічних наук,

доцент кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій

Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

ORCID ID: 0000-0002-9790-2718

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Важливим завданням процесу підготовки вчителя інформатики та фізики за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) є процес забезпечення психолого-педагогічними та методичними розробками, за допомогою яких можна створити найоптимальніші умов упровадження засобів інноваційних ІКТ для інтенсифікації процесу навчання, збільшення його ефективності та якісних показників.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідженням застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освіті присвячені роботиВойтовича І. С. [2], Жалдака М. І. [6],
Карташової Л. А. [4], Співаковського О. В. [5], Русіної Н. Г. [3].

Проблемами використання ІКТ на уроках інформатикита фізикизаймаються такі провідні науковці, як:Наумейко Г. Г., Наумейко О. М. [10], Шолом Г. І. [8], Щур В. О. [9], та інші. Питаннямипрофесійноїпідготовкимайбутнього вчителя інформатики займаються Жалдак М. І. [13], Морзе Н. В. [14], Раков С. А. [16], Триус Ю.В. [15] та інші. Але безліч питань залишаються не вирішеними, зокрема,не повністю вирішена проблема упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процесі професійної підготовки майбутнього вчителя інформатики та фізики в закладах вищої освіти [3; 10; 11].

Мета статті. Метою статті є дослідження процесу застосування інформаційно-комунікаційних технологійпід час професійної підготовки майбутнього вчителя інформатики та фізики взакладах вищої освіти.

Методи досліджень. У дослідженні використані методи: моделювання, узагальнення, аналізу результатів.

Виклад основного матеріалу дослідження. Сучасні педагоги серйознозаймаються створенням та застосуванням концепції впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в закладах вищої освіти (ЗВО). Тому, практично всі галузі набувають розвиту, який ґрунтований на масовому використанні ІКТ.

Саме учитель інформатики та фізикинавчається задовольняти потребиособистостіу самовизначенні та самовираженні в умовах інформатизації сучасного суспільства.

Застосування ІКТ у процесі професійної підготовки вчителя інформатики та фізикинадає такі можливості:

  • миттєвий зворотній зв'язок між користувачем та засобами ІКТ;

  • візуалізації навчальної інформації про реальні або віртуальні об'єкти чи закономірності явищ та процесів;

  • зберігання матеріалів великих об’ємів та їх передачі, надання доступу та звернення користувача до потрібних розділів;

  • автоматизації обчислення, здійснення інформаційно-пошукової діяльності, оброблення результатів навчального експерименту абойогоповторення;

  • автоматизації навчального процесу та його контролю [1].

Войтовича І.С. зазначає, що за допомогою ІКТ можна:

  • створювати тазастосовуватикoмп’ютерні навчальні прoграми та електрoнніпiдручники; прoводититестoвийкoнтрoль з дисциплін;

  • розроблятиелектрoнні навчальні ресурси застосовуючи хмарні технології;

  • організовувати самoстiйнунавчальнo-пiзнавальнадiяльнiсть студентів за допомогою дистанцiйних курсів;

  • упроваджувати у навчальний процес сучасне лабoратoрнеoбладнання [2].

Для зростання рівня комп’ютеризації процесу професійної підготовки майбутніх фахівців можнаупроваджувати ІКТ у форматі:

  • практичної діяльності;

  • функціональної складової;

  • методу управління технологічними процесами та
    моніторингу [3].

Карташова Л. А. виділяє інформаційно-технологічну систему навчання майбутніх вчителів. Їїзміст полягає в ІТ (інформаційних технологій) перетворенні на вирішальний фактор утвореннясистеми навчання, де застосовування ІТ стає визначальною умовою трансформації педагогічної діяльності та складається з пізнавальної, конструктивної, організаторської та комунікативної компоненти[4].

Володіння засобами ІКТ – є однією з основних вимог професійної підготовки не тільки майбутнього вчителя інформатики та фізики, а й інших фахівців.

Професійна підготовка майбутнього вчителя інформатики та фізикидо вміння використовувати засоби ІКТ у своїй професійній діяльності є досить складною та актуальною проблемою. Саме тому, Міністерством освіти і науки України було започатковано проект спільно з фірмою Microsoft для навчання вчителів та студентів застосовувати засоби ІКТ у своїй професійній діяльності [12].

У закладах вищої освіти України існує дворівнева система підготовки вміння застосовувати ІКТ. До першого рівня належить підготовка студентів першого і другого курсів, де вивчаються основи інформатики та інформаційних технологій. На другому рівні підготовки студентів старших курсів вивчається методика використання засобів ІКТ у навчальній діяльності [9].

У програмі першого рівня підготовки вміння застосовувати ІКТ передбачено вивчення:

1) загальних теоретичних питань процесів збирання інформації; оброблення даних; накопичення, передачі та вміння використовувати інформацію;

2) технічних, програмних засобів упровадження інформаційних процесів;

3) моделей та алгоритмів розв’язування практичних задач;

4) основних питань алгоритмізації та програмування;

5) роботи з базами даних;

6) локальних та глобальних мереж;

7) способів збереження та захисту інформації та інше.

На другому рівні підготовки вміння застосовувати ІКТ відбувається вивчення методики упровадження засобів ІКТ в професійній діяльності майбутнього вчителя інформатики [9].

Однак, у програмах методичної підготовки майбутнього вчителя інформатики та фізикивикористанню ІКТ “відсутнє навчання методам створення електронних програмно-методичних і технологічних засобів навчального призначення” [9]. Це відбувається через чітке розмежування галузей створення та застосування електронних ресурсів навчального призначення. Тому, майбутній вчитель повинен самостійно створювати потрібні навчальні й методичні електронні матеріали, за умовою, якщо він знатиме, який потрібно мати матеріал і де саме цей матеріал потрібно представити.

Широке упровадження ІКТ в процес навчання змінює роль вчителя у процесі навчання та його функції. Крім підручників, рекомендованих МОН України, вчитель може за допомогою ІКТ: створювати самостійно посібники для кращого оволодіння учнями предмету; проводити контроль успішності учнів, тощо. Однак, вчителю інформатики важко визначитися зі змістовим наповненням електронного посібника, які б повністю відповідали всім вимогам навчального процесу (дидактичним, психологічним та інше). Проте, майбутні вчителі інформатики усвідомлюють те, що навички використання засобів ІКТ є необхідними для успішної їх майбутньої професійної діяльності. Це стосується застосування дистанційного навчання, за допомогою якого учням надається можливість виконання учнями додаткових індивідуальних завдань, підготовки доповідей, знаходження додаткового матеріалу до теми уроку, переглянути матеріал попереднього уроку та інше. Тому, майбутній вчитель інформатики має володіти потрібними знаннями для вміння ще й організовувати роботу учнів засобами ІКТ.

Дійсно, особливої уваги заслуговує процес підготовки вчителя інформатики. У зв’язку з сучасним станом інформатизації навчального процесу саме на ньому лежить основне навантаження упровадження засобів ІКТ в навчальний процес школи, підбору, розроблення педагогічних програмнихзасобів, їх педагогічно виваженого застосування у навчальнийпроцес різних навчальних предметів,організації проектів, створення умов формування інформатичнихкомпетентностей учнів.

Майбутній учитель інформатики повинен бути:

  • обізнаний у методиці та дидактичних принципах навчання інформатики;

  • вміти створювати свою авторську методику навчання;

  • виокремлювати та розробляти педагогічно-доцільне, виважене програмно-методичне забезпечення навчального процесу.

Виходячи з психологічних та фізіологічних особливостей учнів, майбутній вчитель інформатики має вміти допомогти розкрити учням їхній творчий потенціал, створити особисте освітнє спрямування.

Застосування ІКТ у навчальному процесі надасть можливість організовувати неперервне і ґрунтовне засвоєння навчального матеріалу. Його можна здійснити за допомогою навчального середовища Moodle, що є найпоширенішим інструментом створення динамічних курсів серед викладачів та вчителів світу.

Питання впровадження систем дистанційного навчання, зокрема, LMS Moodle, представлено в роботах Триуса Ю. В., Герасименко І. В., Франчука В. М. [17], Сергієнка В. П., Кухар Л. О., Галицького О.В., Микитенка П.В. [18] та інших.

Наприклад, у навчальному середовищі Moodle нами створено дистанційний курс з дисципліни “Методика навчання інформатики” (МНІ) для студентів 3 курсу спеціальності 014 Середня освіта “Інформатика” (рис. 1).

 mal s5 1

Рис. 1. Дистанційний курс з дисципліни “Методика навчання інформатики” у навчальному середовищі Moodle

 

Представлений курс поділено на такі розділи: Навчальна програма МНІ; Робоча програма МНІ; Лекційний курс МНІ; Лабораторні роботи з МНІ; Завдання до курсу МНІ; Модульна контрольна роботи МНІ; Підсумковий контроль з МНІ; Глосарій; Форум; Чат; Wiki; Підсумковий тест.

Залежно від потреб, викладач або вчитель має можливість створювати потрібні елементи дистанційного курсу за допомогою навчального середовища Moodle.

Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій для професійної підготовки майбутнього вчителя інформатики забезпечить зростання результатів якості навчання, становлення наукового світогляду студентів. Дану форму навчання можна запроваджувати для майбутніх фахівців не тільки спеціальності 014 Середняосвіта “Інформатика”, 014 Середняосвіта“Фізика”, а й дляінших спеціальностей закладів вищої освіти. Цей спосіб навчання позитивно впливає на пізнавальну діяльність, є цікавим і корисним, надає більше можливостей для творчого підходу навчального процесу. Навчальне середовище Moodleможна використовувати на всіх етапах навчальної діяльності студентів.

У процесі використання ІКТ, зокрема, динамічного навчального середовища Moodle для професійної підготовки майбутнього вчителя інформатики надається можливість формування у майбутніх фахівців професійних компетентностей, розвитку інформатичного мислення, навчання дистанційно, зростання якості набування освіти.

Висновки та перспективи подальших розвідок напрямку. Використанняінформаційно-комунікаційних технологій навчання для професійної підготовки майбутнього вчителя інформатики та фізики є невід’ємною частиною сучасного навчального процесу, що потребує постійного оновлення, врахування сучасних тенденцій розвитку. У подальшому, застосування інформаційно-комунікаційних технологій навчання надасть можливість у студентів закладів вищої освіти:збільшувати рівень знань, умінь та закріплювати навички роботиз спеціалізованими інформаційно-комунікаційними технологіями; здійснювати формування загальних,професійних компетентностей; розвивати інформатичне мислення; вміти навчатися дистанційно;позитивно впливати на зростання якості здобування освіти.

Список джерел

  1. Нові інформаційні технології в освіті– [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://it-tehnolog.com/statti/novi-informatsiyni-tehnologiyi-v-osviti.

  2. Вoйтoвич I.С. Теоретико-методичні засади професійно орієнтованого навчання технічних дисциплін майбутніх учителів інформатики  [Текст] : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Войтович Ігор Станіславович ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - К., 2013. – 511 с.

  3. Бодненко Т.В., Русіна Н.Г., Висоцький О.С. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій навчання в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців інформаційних технологій / Вісник Черкаського національного університету. – Серія: Педагогічні науки. – № 7. 2018. – С. 96-103.

  4. КарташоваЛ.А. Системи навчання інформаційних технологій у вищих педагогічних навчальних закладах – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_vypuski_n4_2010_st_5/?print.

  5. Співаковський О.В. Теорія і практика використання інформаційних технологій у процесі підготовки студентів математичних спеціальностей: монографія. – Херсон: Айлант, 2003, – 249 с.

  6. Жалдак М.І. Проблеми інформатизації навчального процесу в школі і в вузі. [Електронний ресурс] – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://core.ac.uk/download/pdf/11083869.pdf.

  7. Шолом Г.І. Використання інноваційних методів навчання на уроках інформатики//Комп`ютер у школі та сім`ї.-2011.-№5(93).-с.11-13 – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/36_PVMN_2012/Pedagogica/5_119583.doc.htm.

  8. Щур Володимир Олександрович. Використання ІКТ на уроках інформатики – [Електронний ресурс] Режим доступу:http://timso.koippo.kr.ua/hmura11/vykorystannya-ikt-na-urokah-informaty.

  9. Наумейко Г.Г., Наумейко О.М. Підготовкавчителя в умовах застосування ІКТ // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2008. – № 8. – С. 6-10.

  10. Бодненко Т.В. Використання інформаційних технології для підготовки вчителя інформатики // Інформаційні технології в професійній діяльності: Матеріали XІ Всеукраїнської науковопрактичної конференції. – Рівне: РВВ РДГУ.- 2018. – С. 45-46.

  11. Бодненко Т. В., Власенко В. М. Особливості професійної підготовки ІТ-фахівців / Збірник наукових праць / За матеріалами ІІ міжнародної науково-практичної інтернетконференції з нагоди святкування 30-річчя кафедри інформатики та методики її навчання «Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи» № 2, 8-9 листопада, 2018 р. – С. 14-16.

  12. Наказ МОН України від 06.12.2005 року № 693 “Про проведення педагогічного експерименту щодо навчання майбутніх вчителів та учителів інформаційно-комунікаційним технологіям” – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0693290-05.

  13. Жалдак М.И. Система подготовки учителя к использованиюинформационной технологи вучебномпроцессе. Дисс… д- ра пед. наук. – М.: НИИ СИМО АПН СССР, 1989. – 48 с.

  14. Морзе Н.В. Основи методичної підготовки вчителя інформатики: Монографія. – К.: Курс, 2003. – 372 с.

  15. Триус Ю.В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання: Монографія. –  Черкаси:Брама -Україна, 2005. –  400 с.

  16.  Раков С.А. Сучасний учитель інформатики: кваліфікація та вимоги // Комп’ютер у школі та сім’ї. - 2005. – №5. – с.35-38.

  17. Система електронного навчання ВНЗ на базі Moodle: методичний посібник / Ю. В. Триус, І. В. Герасименко, В. М. Франчук // за ред.. Ю. В. Триуса. –Черкаси. – 220 с.

  18. Сергієнко В.П. Використання вбудованої системи аналізу тестових завдань в LCMS Moodle / В.П. Сергієнко, Л.О. Кухар, О.В. Галицький, П.В. Микитенко // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – №. 41, вип. 3. – С. 196-208.

References

  1. Newinformationtechnologiesineducation. Retrievedfrom http://it-tehnolog.com/statti/novi-informatsiyni-tehnologiyi-v-osviti. (inUkrainian)

  2. Voytovich I.С. (2013). Theoreticalandmethodicalprinciplesofprofessionallyorientedtrainingoftechnicaldisciplinesoffutureteachersofcomputerscience: Diss. ... Dr. Ped. Sciences: 13.00.02; NationalpedUntitled MP Drahomanov. Kyiv. (inUkrainian)

  3. Bodnenko T.V., Rusina N.G., Vysotsky O.S. (2018). Applicationofinformationandcommunicationtechnologiesoftrainingintheprocessofprofessionaltrainingoffuture IT specialists. VisnykCherkasʹkohonatsionalʹnohouniversytetu. – Seriya: Pedahohichninauky, 7, 96-103. (inUkrainian)

  4. Kartashova L.A. Systemsoftrainingofinformationtechnologiesinhigherpedagogicaleducationalestablishments. Retrievedfromhttp://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_vypuski_n4_2010_st_5/?print. (inUkrainian)

  5. Spivakovsky O.V. (2003). Theoryandpracticeofusinginformationtechnologiesintheprocessofpreparingstudentsofmathematicalspecialties: a monograph. Kherson: Ayalant. (inUkrainian)

  6. Zhdalak M.I. Problemsofinformatizationofeducationalprocessinschoolandinhighschool. Retrieved from http://core.ac.uk/download/pdf/11083869.pdf. (inUkrainian)

  7. Sholom H.I. (2011). Useofinnovativeteachingmethodsincomputerscienceclasses. Komp`yuter u shkolitasim`yi,5(93),11-13 Retrieved from http://www.rusnauka.com/36_PVMN_2012/Pedagogica/5_119583.doc.htm. (inUkrainian)

  8. Shchur V. O. Useof ICT incomputerscienceclasses – Retrieved from http://timso.koippo.kr.ua/hmura11/vykorystannya-ikt-na-urokah-informaty.

  9. Naumeyko G.G., Naumeiko O.M. (2008). Teachertrainingintheuseof ICT. Kompʺyuter u shkolitasimʺyi, 8, 6-10. (inUkrainian)

  10. Bodnenko T.V. (2018). Theuseofinformationtechnologyforthetrainingofcomputerscienceteacher. Informationtechnologiesintheprofessionalactivity: MaterialsoftheXth All-Ukrainian ScientificandPracticalConference. Rivne: RVV RDHU, 45-46. (inUkrainian)

  11. Bodnenko T. V., Vlasenko V. M. (2018). Featuresofprofessionaltrainingof IT professionals. Collectionofscientificworks. Onthematerialsofthe 2nd internationalscientificandpractical Internet conferenceontheoccasionofthecelebrationofthe 30th anniversaryoftheDepartmentofInformaticsanditsteachingmethods "Moderninformationtechnologiesandinnovativeteachingmethods: experience, trends, perspectives", 2, 14-16. (inUkrainian)

  12. OrderoftheMinistryofEducationofUkraine. (2005). "Onconducting a pedagogicalexperimentonthetrainingoffutureteachersandteachersininformationandcommunicationtechnologies", no693. Retrievedfromhttps://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0693290-05. (inUkrainian)

  13. Zhaldak M.Y. (1989). Teachertrainingsystemfortheuseofinformationtechnologyintheacademicprocess.Diss ... Dr. Ped. sciences. M.: NII SIMO APN SSSR. (inRussian)

  14. Morse N.V. (2003). Fundamentallymethodicaltraininginformaticsreader: Monograph. K.: Kurs. (inUkrainian)

  15. Tryus YU.V. (2005). Computer-oriented methodicalteachingsystems: Monograph.  Cherkasy: Brama – Ukrayina. (inUkrainian)

  16. Rakov S.A. (2005). ModernTeacherofInformatics: QualificationsandRequirements. Komp'yuter u shkolitasim'yi, 5, 35-38. (inUkrainian)

  17. TriusYu. V., Gerasimenko I.V., Franchuk V. M. (2012). E-learningsystemof Moodle-based universities: a methodologicalmanual. InYu. V. Trius (Ed). Cherkasy. (inUkrainian)

  18. Serhiyenko V.P., Kukhar L.O., Halytsʹkyy O.V., Mykytenko P.V. (2014). Usethe built-intesttaskanalysissystemin LCMS Moodle. Informatsiynitekhnolohiyi i zasobynavchannya, 41(3), 196-208. (inUkrainian)

ВІДОМОСТІ ПРО АВТОРА

РОМАНЕНКО Тетяна Василівна – доктор педагогічних наук, доцент кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Наукові інтереси: проблеми методики навчання природничих, технічних наук, професійної освіти.

INFORMATION ABOUT THE AUTHOR

ROMANENKO Tatiana - Doctorof Pedagogical Sciences, Associate Professorof the Department of Automationand Computer-Integrated Technologies of the Bogdan Khmelnytsky Cherkasy National University.

Circle of research interests:problemsofteachingmethodsofnaturalsciences, technicalsciences, professionaleducation.

Стаття надійшла до редакції 15.10.2019 р.

 

РОМАНЕНКО Тетяна Василівна. ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ ТА ФІЗИКИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Анотація. Стаття присвяченапрофесійній підготовці засобами інформаційно-комунікаційних технологій.

Процес професійної підготовки студентів неможливий без використання інформаційно-комунікаційних технологій, особливо, майбутнього вчителя інформатики та фізики. На сучасному етапі стрімкого розвитку галузі ІТ (інформаційних технологій) у процес підготовки вчителя інформатики та фізики потрібно враховувати сучасні всесвітні тенденції розвитку даної галузі.

Цей процес можна здійснити за допомогою різноманітних інструментів створення дистанційних курсів. Нами застосовано навчальне середовище Moodle для створення динамічних курсів.

Застосування інформаційно-комунікаційних технологій під час професійної підготовки майбутнього вчителя інформатики та фізики надасть можливість збільшувати рівень знань, умінь студентів та закріплювати навички роботи з спеціалізованими інформаційно-комунікаційними технологіями; здійснювати формування загальних, професійних компетентностей; розвивати інформатичне мислення; вміти навчатися дистанційно; позитивно впливати на зростання якості здобування освіти.

Ключові слова: професійна підготовка,інформаційно-комунікаційні технології, майбутній вчитель інформатики та фізики.

РОМАНЕНКОТатьянаВасильевна.ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОДГОТОВКА БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ ИНФОРМАТИКИ И ФИЗИКИ СРЕДСТВАМИ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ

Аннотация. Статья посвящена профессиональной подготовке учителя средствами информационно-коммуникационных технологий.

Процесс профессиональной подготовки студентов невозможен без использования информационно-коммуникационных технологий, особенно, будущего учителя информатики и физики. На современном этапе стремительного развития области ИТ (информационных технологий) в процесс подготовки учителя информатики и физики нужно учитывать современные всемирные тенденции развития данной отрасли.

Этот процесс можно осуществить с помощью различных инструментов создания дистанционных курсов. Нами применена учебная средаMoodle для создания динамических курсов.

Применение информационно-коммуникационных технологий во время профессиональной подготовки будущего учителя информатики и физики позволит увеличивать уровень знаний, умений студентов и закреплять навыки работы со специализированными информационно-коммуникационными технологиями; осуществлять формирование общих, профессиональных компетенций; развивать информатическое мышление; уметь учиться дистанционно; положительно влиять на рост качества получения образования.

Ключевые слова: профессиональная подготовка, информационно-коммуникационные технологии, будущий учитель информатики и физики.

ROMANENKO TatyanaVasylivna. PROFESSIONAL TRAINING OF THE FUTURE TEACHER OF INFORMATICS AND PHYSICS BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES

Abstract. Abstract. The article is devoted to vocational training by means of information and communication technologies. After all, the modern professional training of the future teacher of informatics and physics is distinguished by approaches and means, methods of information processing and modeling, scientific approaches, which are also integral in the process of studying the disciplines, in particular, mathematical, informatics, physical and others.

The process of professional preparation of students is impossible without the use of information and communication technologies, especially, of the future teacher of computer science and physics. At the present stage of the rapid development of the IT (information technology) industry, it is necessary to take into account the current world trends in the development of this branch in the process of preparation of the teacher of informatics and physics.

Vocational training of a future computer science and physics teacher to be able to use ICT in their professional activities is a complex and pressing issue.

However, there is no training in the methodological training programs for future teachers of information and physics using ICT using the method of creating electronic software, methodological and technological means of educational purpose. This is done through a clear delineation of industries for the creation and use of electronic resources for educational purposes. In this regard, the future teacher should independently create the necessary educational and methodical electronic materials, provided that he knows which one to have and where exactly this material should be presented.

The widespread adoption of ICT in the learning process alters the role of the teacher in the learning process and its function; it can, through ICT,: monitor students' performance, etc.

This process can be accomplished through a variety of distance learning tools. We have used the Moodle learning environment to create dynamic courses.

The use of information and communication technologies during the professional training of the future teacher of information science and physics will provide an opportunity to increase the level of knowledge, skills of students and to consolidate skills of work with specialized information and communication technologies; to form general, professional competences; to develop information thinking; be able to study remotely; positively influence the growth of the quality of education.

Keywords: vocational training, information and communication technologies, future teacher of computer science and physics.