КОНТЕКСТНІ ХІМІЧНІ ЗАВДАННЯ ЯК ЗАСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНТЕГРОВАНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН

УДК 378.147:372.854

Форостовська Тетяна Олександрівна,

викладач кафедри природничих наук та методик їхнього навчання ЦДПУ

ім. В. Винниченка, м. Кропивницький

ORCID 0000-0001-9353-4017

[email protected]

Бохан Юлія Володимирівна -

кандидат хімічних наук, доцент, доцент кафедри природничих наук та методик їхнього навчання ЦДПУ ім. В. Винниченка, м. Кропивницький

ORCID 0000-0002-9612-7780

[email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Розв’язування задач в процесі вивчення базових природознавчих дисциплін - кращий, найбільш раціональний метод засвоєння і закріплення теоретичного матеріалу. Але, на жаль, розв’язування задач під час вивчення фахових хімічних чи фізичних дисциплін залишається для майбутніх вчителів природознавчих дисциплін, непривабливим заняттям, викликає невпевненість у своїх знаннях і здібностях. Відзначимо, що концепція цілісного компетентнісного підходу під час вивчення природничих дисциплін вимагає якісного перегляду і трансформації складових системи навчання: навчальних і робочих програм, змісту, методів і прийомів навчання, кваліфікації педагогічних кадрів, умов навчання, самонавчання та саморозвитку студентів, результатів навчання тощо. Зокрема, для формування та розвитку професійних компетенцій майбутніх вчителів блоку природознавчих дисциплін (хімії, фізики, біології) необхідно здійснити перегляд змісту навчання, особливо навчальних предметів, що становлять комплекс природознавчих дисциплін. Для того щоб підвищити ефективність професійної підготовки бакалаврів – майбутніх вчителів природознавчих дисциплін, яка з залученням різних дидактичних форм, методів і засобів моделює не просто носія знань, а насамперед, творчу особистість, яка вміє застосовувати набуті знання і вміння на практиці, вважаємо за необхідне посилити професійну зацікавленість майбутніх вчителів до розв’язування задач. «Розв’язування хімічних задач належить до провідних методів навчання хімії, сприяє свідомому засвоєнню основних хімічних понять, теорій, законів і розумінню на їх основі хімічних перетворень, розширенню світогляду; вихованню самостійності та волі до подолання труднощів; встановленню міжпредметних зв’язків» [1, c. 326].