Accessibility Tools

МЕТОДИКА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАКТИКУМУ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ФІЗИЧНИХ ЗАДАЧ У ГІМНАЗІЇ ТА ЛІЦЕЇ

УДК 37.016:53

МЕЛЬНИК Юрій Степанович

кандидат педагогічних наук,

старший науковий співробітник відділу біологічної,

хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України

ORCID ІD: 0000-0002-1268-6199

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. На сучасному етапі розвитку шкільної освіти здійснюється інтеграція задачних і компетентісних технологій навчання. Значні функціональні можливості реалізації компетентнісно орієнтованої моделі навчання, що передбачає, насамперед, формування ключових і предметної компетентностей учнів, належать розв’язуванню задач.

ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНІК ХУДОЖНЬОГО РОЗПИСУ ТКАНИН У АВТОРСЬКИХ КОЛЕКЦІЯХ ОДЯГУ (на прикладі виконання дипломних проектів студентів-дизайнерів)

УДК 687.03:677.027.562.8

КОСЯК Інна Василівна

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри промислової інженерії та сервісу

Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

ORCID ID 0000-0002-2996-1679

e-mail: innakosiak@gmail.com

ГЕРЕСИМЕНКО Наталія Леонідівна

студентка 4-го курсу Інженерно-педагогічного факультету

Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

e-mail: nataliageresemenko@ukr.net

ТОПЧІЙ Наталія Миколаївна

студентка 4-го курсу Інженерно-педагогічного факультету

Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Аналізуючи ринок виробництва одягу в Україні, можна стверджувати, що для споживачів XXI століття характерна швидка і нетривала комунікація в сучасному суспільстві. У зв'язку з цим все більш вираженим стає бажання людини швидко, яскраво і наочно продемонструвати свою індивідуальність, оригінальність у всьому, що її супроводжує в житті: в оформленні житла, в організації відпочинку, в зачісці, в макіяжі і безперечно в одязі. Одним з інструментів комунікації і швидкого обміну інформацією між людьми, на нашу думку, є мода.

Детальніше

ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ ЯК СКЛАДОВОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА

УДК 159.923:37(075.8)

ГЛАДКИХ Жанна Георгіївна --

практичний психолог,

аспірант Запорізького національного університету

Індустріальний коледж

Державного вищого навчального закладу

«Український державний хіміко-технологічний університет»

ORCID ID 0000-0003-3712-9628

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Розвиток педагогічної науки в умовах сучасного демократичного суспільства наголошує на важливості дотримання принципів толерантності в процесі здійснення педагогічної діяльності. Сучасна соціальна та економічна ситуація в Україні зумовлює доцільність перегляду традиційної парадигми для сучасного викладача у вищому навчальному закладі. Водночас на концептуальність формування толерантного педагога нової генерації впливають й інтеграційні процеси у сфері вищої освіти, що зумовлює необхідність переосмислення мотиваційно-ціннісної, змістової та діяльнісної її складових. Вкрай важливого значення у даному контексті набуває питання формування толерантного викладача, що потребує здійснення наукових досліджень з цього напряму з метою розробки відповідного методичного комплексу, спрямованого на розвиток комунікативної компетентності. Від якості педагога залежить значною мірою кінцевий результат формування і розвитку особистості молодого покоління, тому зростають вимоги до формування професійних якостей і компетентностей викладача.

ПРОЕКТУВАННЯ STEAM-ОРІЄНТОВАНОГО ЦИФРОВОГО СЕРЕДОВИЩА ШКОЛИ (ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД)

УДК 378.091.12.011.3-051

СОРОКО Наталія Володимирівна

кандидат педагогічних наук, докторант,

Інститут інформаційних технологій і засобів навчання

НАПН України

ORCID ID 0000-0002-9189-6564

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Однією з цілей освіти є концептуалізація та розробка навчального середовища, що забезпечить всебічний розвиток особистості відповідно до стрімкого прогресу інформаційного суспільства. Особлива увага при створенні такого середовища приділяється формуванню у молоді ключових компетентностей, а саме: спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя [1]. Це може бути реалізовано через STEAM-орієнтоване цифрове середовище, що надасть можливість запровадити практико-орієнтований, міждисциплінарний та проектний підходи при вивченні учнями дисциплін природничо-математичного циклу, формування в них творчого мислення завдяки використанню у навчально-виховному процесі різних галузей мистецтва та інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) [2]. У даному контексті головним стає досвід зарубіжних країн, в яких успішно впроваджуються ІКТ для побудови та підтримки STEAM-орієнтованого цифрового середовища закладу середньої освіти.

ЗІТКНЕННЯ КУЛЬ У ЛАБОРАТОРНОМУ ФІЗИЧНОМУ ПРАКТИКУМІ

УДК 378.147

ПРАВДА Михайло Іванович

кандидат фізико-математичних наук, доцент,

доцент кафедри фізики

Запорізького національного технічного університету

ORCID ID 0000-0002-5374-5538

e-mail: [email protected]

КУРБАЦЬКИЙ Валерій Петрович

кандидат фізико-математичних наук, доцент,

доцент кафедри мікро- та наноелектроніки

Запорізького національного технічного університету

ORCID ID 0000-0002-3927-9657

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Фізичні явища при зіткненні тіл досить складні. Тіла що зіткаються деформуються, виникають пружні сили і сили тертя, в тілах збуджуються коливання та хвилі і т. і. [1, с. 144]. Відрізняють два крайніх випадки зіткнень: не пружне та пружне. Під час не пружного зіткнення всі вище згадані процеси в решті решт припиняються і в подальшому обидва тіла, з’єднавшись разом, рухаються як єдине тверде тіло.

Детальніше