Accessibility Tools

СПРИЙНЯТТЯ І ОСМИСЛЕННЯ - БАЗОВІ СКЛАДОВІ МЕХАНІЗМУ РОЗУМІННЯ СТУДЕНТАМИ НАУКОВОГО ЗНАННЯ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

 Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Ємельянова Тетяна

Однією з основних проблем освіти залишається проблема розуміння наукового знання. Проблема одержання особистістю наукового знання в освітньому просторі вищої школи нерозривно пов'язана з проблемою формування когнітивних здібностей та отримання когнітивного досвіду. Когнітивні здібності визначають динаміку пізнавального процесу і обумовлюють функціональний рівень мислення. Основним механізмом мислення являє собою процес розуміння, який організований як когнітивний багатоступеневий механізм. Його базовою основою є процеси сприйняття та осмислення одержуваної інформації.

Проблема сприйняття і усвідомлення, як проблема отримання «досвіду», повинна бути досліджена в межах сучасного розуміння механізмів формування когнітивного простору та визначення факторів, які впливають на процеси активізації пізнавального простору. У пізнавальному процесі характеристики когнітивного простору (закладена інформація) можуть виявлятися лише у взаємодії чи в процесі одержання нового досвіду. Базову функцію виконує момент усвідомлення одержуваного в навчальному процесі «досвіду», коли підключається процес осмислення – процес порівняння з попереднім «досвідом» [1].

ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК СКЛАДОВОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ

УДК 811.161.2’276.6:54

ГУЦУЛ Лариса Іванівна

кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

ORCID ID 0000-0001-7566-49OX

E-mail: lara.gutzul@gmail.com

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Одним із пріоритетних напрямів розвитку продуктивної вищої освіти в Україні є переструктурування змісту підготовки майбутнього вчителя, а також формування професійно-методичних та мовно-професійних компетентностей. Важливого значення з огляду на Європейську інтеграцію освіти в нашій країні набувають питання професійної освіти компетентного фахівця – кваліфікованого, грамотного, конкурентоздатного, з глибокими теоретичними знаннями та серйозною професійною підготовкою.

Сьогодні відчутна потреба в оновленні змісту мовної підготовки майбутніх педагогів, зокрема вчителів хімії. Курс ”Українська мова (за професійним спрямуванням)” покликаний сформувати мовну особистість, яка зуміє використати усі набуті знання, уміння й навички для оптимальної мовної поведінки в професійній сфері.