Accessibility Tools

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ

Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка

Черкаська Любов, Матяш Людмила, Красницький Микола

Реалізацію ідеї підвищення ефективності навчання сьогодні значною мірою пов’язують із застосуванням у навчальному процесі нових інформаційних технологій, розробкою та впровадженням сучасних освітніх програмних продуктів.

Однією з переваг використання комп’ютерних програм під час засвоєння учнями нових знань є значно ширший спектр можливостей та способів подання навчальної інформації порівняно з традиційним викладом матеріалу. На цьому етапі використання мультимедійного проектора та відповідного програмного забезпечення створює умови для сприйняття матеріалу більш наочно та доступно. Учні не тільки усвідомлюють і запам’ятовують готові істини, але й самі беруть участь у пошуку розв’язання навчальних задач. Так, під час розгляду теми “Похідна” в курсі алгебри та початків аналізу за допомогою комп’ютера у динаміці можливо продемонструвати зміну положень січної залежно від приросту аргументу функції, тоді як з використанням традиційних засобів такий процес втілити в життя досить складно.

Під час формування навичок і вмінь учнів використання персонального комп’ютера, у першу чергу, дозволяє зменшувати витрати часу на проведення обчислень. Важливо приділяти більше уваги урізноманітненню типів задач, пошуку різних методів їх розв’язування, що сприяє розвитку творчого мислення школярів. Комп’ютери дозволяють успішно застосовувати у навчанні задачі на дослідження, моделювання різних ситуацій (існують програми, що використовують не тільки статичні об’єкти, але й показують їх у динаміці).

На етапах застосування знань, навичок та вмінь, а також їх систематизації та узагальнення доцільно пропонувати учням розв’язувати вправи за допомогою комп’ютерних програм-тренажерів. За бажанням учителя завдання можуть бути комбінованими, тобто поєднувати в собі традиційні підходи із застосуванням комп’ютерних програм для розв’язування тих самих задач, виконання побудов.

У процесі здійснення контролю результатів навчання застосування персонального комп’ютера дозволяє зменшувати час учителя на перевірку учнівських робіт, забезпечувати об’єктивність оцінювання, вести облік успішності учнів. Досить ефективним є використання персонального комп’ютера під час проведення тестової перевірки результатів навчання. Зазвичай користування спеціальними програмами для розробки тестів не є складним для вчителя завдяки простому та зручному інтерфейсу. Відтак учитель може самостійно розробити відповідні запитання та провести контрольну чи самостійну роботу комп’ютерними засобами.

Працюючи з групою (класом), педагог під час здійснення контролю знань учнів практично не в змозі перевірити правильність розв’язань усіх задач, виконаними кожним з учнів. Вчасно не виправлені помилки усталюють неправильні уявлення, усунути які пізніше нелегко. Комп'ютер дозволяє перевірити усі розв’язки, а завдяки спеціальним програмам помилка не тільки фіксується, але і визначається її характер, що дозволяє вчасно визначити й усунути причину, яка обумовила її появу. Отже, завдяки використанню спеціальних програм створюються необхідні умови для здійснення оперативної корекції.

Багатофункціональність комп’ютера, широкі можливості упровадження інформаційно-комунікаційних технологій, створення та використання сучасних програмних продуктів на всіх етапах навчального процесу сприяє його оптимізації, раціоналізації вибору форм, методів і засобів навчання, а відтак, підвищенню його ефективності.