ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНІЧНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ ВІЙСЬКОВИХ ФАХІВЦІВ
Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана П.Сагайдачного
Центр математичного моделювання ІППММ НАН України
Войтович Микола, Ліщинська Христина, Сеник Юлія
Професійна підготовка курсантів вищих військових навчальних закладів – це процес формування компетентної особистості офіцера, що володіє високою технічною, гуманітарною та педагогічною культурою, знаннями, навичками і вміннями суспільної взаємодії, організації, управління і здійснення процесів навчання, виховання, розвитку і психологічної підготовки військовослужбовців. Особливістю підготовки військових кадрів є висока вимогливість до фахівців у зв'язку з винятковою складністю обраної професії. Модернізація навчального процесу спрямована на пріоритет людської особистості, розвиток якої має стати головною цінністю і найважливішим результатом освіти. Ці орієнтири системи освіти проявляються в різних напрямках її розвитку: в побудові системи безперервної освіти, особистісно-орієнтованому навчанні, компетентнісному підході, появі нових форм альтернативного навчання, розробці інноваційних шляхів формування змісту освіти, створенні нового інформаційно-освітнього середовища.
В умовах сьогодення сфера освіти по праву займає позиції однієї з найбільш інноваційних галузей і саме вона визначає створення інноваційного клімату та розвиток суспільства в цілому. Освітнє середовище стрімко змінюється в зв'язку з новими реаліями і новими потребами в освіті. Одним з найбільш затребуваних в даний час напрямів інноваційної діяльності є організація навчання з допомогою засобів віртуального освітнього середовища, що дозволяє перейти від принципу освіти на все життя до принципу освіти впродовж усього життя. В останні роки високими темпами йде становлення і розвиток віртуальної моделі освіти з використанням можливостей віртуального освітнього середовища. Дистанційні технології дозволяють розширити можливості очної освіти, збільшити доступність навчання у віддалених викладачів, а також отримувати необхідну інформацію в інформаційних масивах і віртуальних освітніх об'єктах. Віртуальне освітнє середовище перетворюється в сучасний засіб підвищення професійної кваліфікації фахівців, формуючи у них стійку потребу в його використанні та інтерес до пізнання загалом. Зокрема, в даний час однією із пріоритетних за своєю сутністю технологій реалізації безперервної освіти є технологія навчання з використанням віртуального навчального середовища – програмної системи, що створена для підтримки процесу дистанційного навчання. Прикладом впровадження цієї технології в освітню практику є діяльність навчального середовища Moodle в Національному університеті «Львівська політехніка» [1], а також використання вказаної платформи для розбудови дистанційної освіти в Національній академії сухопутних військ ім. гетьмана П. Сагайдачного.
Вказане навчальне середовище, що засноване на віртуальній реальності, в тому числі і STEM-освіта, може бути використане для вивчення прикладних дисциплін, як частина спільних зусиль для збагачення навчального досвіду слухачів навчальних курсів. В технічному та педагогічному аспектах віртуальне освітнє середовище є складною комунікативною системою, яка самовдосконалюється і забезпечує прямий і зворотній зв'язок між викладачами і слухачами дисциплін.
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Федасюк Д., Озірковський Л. Віртуальне навчальне середовище Львівської політехніки. Інноваційні комп'ютерні технології у вищій школі : матеріали 2-ої наук.-практ. конф. (Львів 23–25 листопада 2010 р.). Львів: НАСВ, 2010. С. 5–15.