Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО РОБОТИ НАД АНТРОПОНІМАМИ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

ТОРЧИНСЬКА Тамара Анатоліївна –

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри фахових методик та інноваційних технологій у початковій школі

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

e-mail:[email protected]

Анотація

    У статті розкрито актуальну проблему, що стосується ономастичної підготовки вчителя початкової школи до роботи над антропопімами у процесі вивчення української мови. Проаналізовано теоретичні та методологічні наукові дослідження дидактів, психологів та методистів, щодо вирішення цього питання. Обґрунтовані особливості шкільного навчального курсу української мови, які полягають в тому, що введення у навчально-виховний процес етимологічних відомостей про імена та прізвища людей посилить інтерес учнів до навчання, розширить їхній кругозір, збагатить мовлення, виробить початкові навички наукового аналізу, допоможе на основі знайомих антропонімів краще запам’ятовувати матеріал.

Ключові слова: антропонімікон, апелятиви, власні назви, етимологічні відомості, ономастика, ономастичні відомості, оніми, професійна компетентність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики: Підручник. / Ф. С. Бацевич. – К.: Видавничий центр «Академія», 2004. – 344 с.

2. Герасимчук В. А., Нечипоренко А. Ф. Антропоніми: історія і сучасність: Навчальний посібник / В. А. Герасимчук, А. Ф. Нечипоренко. – Кам’янець – Подільський, 2002 р. – 321 с.

3. Глинський І. В. Твоє ім’я – твій друг / І. В. Глинський. – К.: Веселка,1995. – 238 с.

4. Критенко А. П. До теорії власних назв // Ономастика. – К., 2006. – С. 35–42.

5. Мовчун А. Що в імені твоїм? // Початкова школа – 1998. – №6. – С. 20–21.

6. Півторак Г. П. Власні імена людей у Київській Русі // Культура слова.-2006. – № 23. – С. 34–42. 7. Сеніна В. К., Євтушенко Н. М., Дирда О. Н. Ознайомлення з антропонімами // Початкова школа. – 1996. – № 9. – С. 15–17.

AESTHETIC EDUCATION IN PROFILE SCOOL: PHILOLOGICAL CLASS

CHEREDNICHENKO Natalia Uriivna –

Сandidate of Pedagogical Sciences,

Рrincipal of the Communal Establishment

«Pedagogical Lyceum of Kirovohrad City

Administration of Kirovohrad Region»

e-mail: [email protected]

Анотація

    Сучасна профільна школа прагне розвивати професійні знання та навички на основі естетичної освіти. Для стимулювання творчості учнів пропонують практично всі категорії мистецтва, такі як музика, візуальне мистецтво та сценічне мистецтво. Вчителі філологічних класів використовують музику як пісні у розробці та класичну фонову музику на концертних сесіях за методом сугестопедії. Читання лірики, вивчення словника та прослуховування різних пісень допоможуть студентам філологічних класів о знайомитись з популярною музикою та зробити їх більш впевненими у здатності розуміти навколишній світ.

Ключові слова: естетичне виховання, профільна школа, філологічний клас, сугестопедія, вивчення мови.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Shandruk S. Songs in the English Language Classroom / С. Шандрук // Наукові записки / Ред. кол. В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Випуск 152. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – С. 60–63.

2. Cheung, C. The use of popular culture as a stimulus to motivate secondary students' English learning in Hong Kong / C. Cheung // ELT Journal, 55, 2001. – P. 55–61.

3. Denac, O. The significance and the role of Aesthetic Education in Schooling [electronic resource] – Access: http://file.scirp.org/pdf /CE_2014110610064203.pdf

4. Jolly, Y. The use of songs in teaching foreign languages / Y. Jolly // Modern Language Journal, 59(1), 1975. – P. 11–14.


5. Keskin, F. Using songs as audio materials in teaching Turkish as a foreign language / Funda Keskin // TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2011. – Volume 10, Issue 4. – P. 378–383.

6. Millington, N. Using Songs Effectively to Teach English to Young Learners / Neil T. Millington // Language Education in Asia, 2011. – V. 2(1). – P. 134– 141.

7. Shen, C. Using English Songs: an Enjoyable and Effective Approach to ELT / Chunxuan Shen // English Language Teaching, 2009. – Vol. 2, No.1. – P. 88–94

8. Sigurрardуttir, D. Language learning through music / Drifa Sigurрardуttir. –Prentun: Bуksala Menntavisindasviр Reykjavik, Island, 2011. – 33 p.

9. Suggestopedia a Wonderful approach to Language Learning? [electronic resource] – Access: http://www.armyacademy.ro/biblioteca/anuare/2003/SU GGESTOPEDIA.pdf

10. Vinyets, N. Using Songs in Primary Education: Advantages and Challenges / Núria Bach Vinyets. – Treball de Final de Grau Universitat de Vic, 2013. – 63 p.

ВИПЕРЕДЖУВАЛЬНИЙ ПІДХІД У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ НА ОСНОВІ ТВОРЧОГО ВИКОРИСТАННЯ ПРОГРЕСИВНИХ ІДЕЙ АМЕРИКАНСЬКОГО ТА БРИТАНСЬКОГО ДОСВІДУ

ЧИЧУК Антоніна Петрівна –

кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри дошкільної освіти

Черкаського національного університету

імені Богдана Хмельницького

e-mail: [email protected]

Анотація

    Розроблено методичну систему підготовки вчителя початкової школи, яка б сприяла усуненню виявлених недоліків та підвищенню рівня підготовки майбутнього вчителя в Україні. З цією метою підготовленота проаналізовано навчально-методичний комплекс посібників «Модернізація підготовки вчителя початкової школи в Україні на основі прогресивних ідей американського й британського досвіду», до складу якого ввійшли: спецкурс «Використання прогресивних ідей американського та британського досвіду підготовки вчителів початкової школи в Україні», а також навчальні посібники.

Ключові слова: випереджувальний підхід, підготовка вчителя початкової школи, творче використання прогресивних ідей американського та британського досвіду, навчально-методичний комплекс посібників.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Біда О. А.,Чичук А. П. та ін. Хрестоматія з природознавства для 3 класу початкової школи: навчальний посібник / О. А. Біда, А. П. Чичук, О. В. Кучай, Т. П. Кучай – Черкаси: видавець Чабаненко Ю. А., 2017. – 196 с.

2. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи (зі змінами). – Тернопіль: Мандрівець, – 2015. – 256 с.


3. Чичук А. П. Використання прогресивних ідей американського та британського досвіду підготовки вчителів початкової школи в Україні: програма спецкурсу / А. П. Чичук. – Черкаси: видавець Чабаненко Ю. А., 2017. – 26 с.

4. Чичук А. П. Теоретичні засади становлення й розвитку вищої освіти у США і Великій Британії: навчальний посібник / А. П. Чичук. – Черкаси: видавець Чабаненко Ю. А., 2017. – 150 с.

5. Чичук А. П. Система управління вищою професійною освітою у США і Великій Британії: навчальний посібник / А. П. Чичук. – Черкаси: видавець Чабаненко Ю. А., 2017. – 127 с.

КОМПОНЕНТИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ВИШІВ ДО ЗБЕРЕЖЕННЯ ОСОБИСТОГО ЗДОРОВ’Я

ШЕВЧЕНКО Ольга Володимирівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри

теорії та методики фізичного виховання

Центральноукраїнського державного

педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

БЄЛКОВА Тетяна Олександрівна –

аспірант кафедри педагогіки і освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного

педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    В статті здійснена спроба обґрунтування змісту формування готовності студентів медичних вишів до збереження особистого здоров’я. Досліджено основні компоненти формування готовності до збереження особистого здоров’я. Визначені компоненти професійної компетентності майбутніх медичних працівників: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльний та емоційний.

Ключові слова: студент, медичні працівники, готовність, особисте здоров’я, фізична культура, компоненти, компетентність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Данилова Д. Ю. Формирование поликультурной компетентности студентов / Л. Ю. Данилова // Учитель. – 2007. – № 3. – С. 12–15.

2. Сластёнин В. А. Реформа школы и готовность учителя к профессионально- педагогической деятельности: вопросы методологии и теории / В. А. Сластёнин, М. Я Виленский // Теория и практика физической культуры. – 1985. – № 6. – С. 43–46.

3. Сущенко Л. П. Професійна підготовка майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту (теоретико-методологічний аспект): Монографія / Л. П. Сущенко. – Запоріжжя: Запорізький державний університет, 2003. – 442 с.

4. Турчак А. Особливості підготовки майбутнього вчителя фізичної культури до попередження шкідливих звичок учнів. / А. Турчак // Наукові записки. Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер.: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013. – Вип.120. – С. 319–326.

СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ВИКЛАДАННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН

ШЕВЧЕНКО Інга Леонідівна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри вокально-хорових

дисциплін та методики музичного виховання Центральноукраїнського

державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

БРОДСЬКИЙ Геннадій Леонідович –

доцент кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державногопедагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена розробці нових підходів до викладання фахових дисциплін на мистецькому факультеті з використанням сучасних інформаційних технологій, визначені основні завдання створення єдиного інформаційно-технологічного простору вишу, розкриті основні характеристики електронного ресурсу MOODLE ЦДПУ, а також матеріали навчальних курсів «Методика викладання диригування» та «Оркестровий клас».

Ключові слова: мистецька освіта, інформаційні технології, електронні ресурси, дистанційні курси, фахові дисципліни, інформаційна культура, викладач, студент.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Берулава Г. А., Берулава М. Н. Новая методология развития в информационном образовательном пространстве // Педагогика. – 2012. – № 4. – С. 19–26.

2. Васильева Е. Н. Информационная парадигма российского социокультурного образования: автореф. диссер. на соиск. уч. степ. докт. соц. наук. / Е. Н. Васильева. – Тюмень, 2007. – 32 с.

3. Ильинский И. М., Гуревич П. С. Понимание как цель образования // Знание. Понимание. Умение: научный журнал Московского гуманитарного университета. – 2006. – №1. – С. 29– 36.

4. Компьютерные технологии в высшем образовании / ред. кол.: А. Н.Тихонов, В. А. Садовничий и др. – М.: МГУ, 2004. – 164 с.

5 Тестов В. А. Информационное общество: переход к новой парадигме образования // Педагогика. – 2012. – №4.– С. 21–30.

6. Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка [Електронний ресурс] – Кропивницький: ЦДПУ, 2000-2017. – Режим доступу: http://moodle.kspu.kr.ua